Film - Empire: Total War

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Den som laddar hem detta spel olagligt ska få med mig att göra personligen! Utvecklarna som gör Total War-serien förtjänar varje krona. De skall sponsras så att vi får fler och bättre lir i samma serie. Basta!

Seconded. De vet hur man skapar riktiga uppföljare, EA har mycket att lära sig ifrån dem.

Hoppas också för övrigt att de lägger till en kampanj-del till multiplayer, även om de kanske har mindre kartor med 6-7 territorier för 3-4 spelare.

Det enda jag inte riktigt kan lista ut är vad man själv ska göra när de andra slåss dock.

Inaktiv

Näe, jag såg inget särskilt imponerande eller nydanande med kampanjkartan. Varför turbaserat? I ett svårt läge kan en förflyttningspoäng för lite innebära att hela ens huvudarmé med kung och allt blir utplånad till exempel, eller att man glömmer att flytta nånting undanskymt nånstans och att det får riktigt jobbiga konsekvenser. Med mera. Att sitta och vänta på att AI:n ska göra sina drag är helt enkelt tråkigt också.

Medlem

Var bokar jag?
Hoppas verkligen att man kan vara Sverige, då jävlar!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det ser ju så jävla nice ut!
Ofta man skulle orka spela fjant-Sverige...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lätt att man ska vara Sverige!! Erövra hela världen med Sverige, ooohhyea!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

Va det jag också tänkte, kunde fan bara se sthlm och hela sverige verkar ju vara ett enda område.
Ifs hade vi väl finland också, men verkar som att dom dragit ner rejält på antalet områden rent generellt i europa.

Medlem

Neru, Sverige har inget med världsherravälde att göra.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Neru, Sverige har inget med världsherravälde att göra.

Inte nu - men vi hade tidigare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Inte nu - men vi hade tidigare.

Endast för att ryssen hade stora problem just då. Så fort de kom upp på fötter igen så hade Sverige inte en suck.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

Inte nu - men vi hade tidigare.

Endast för att ryssen hade stora problem just då. Så fort de kom upp på fötter igen så hade Sverige inte en suck.

Du är väl medveten om att svenskarna stod för nästan 80% av all järn och koppar tillverkning i europa där endast japan vid tillfället ens kom i närheten av svenskarna på koppar fronten medans gällande järn var vi helt överlägsna och hela vår krigsapparat sponsrades av export av dessa? VI HÖLL europa i ett järngrepp i princip tackvare att vara kanoner var helt oslagbara i både kvalitet och mängd, historiker i England är i princip eniga om att England skulle aldrig blivit en sån stormakt och imperium om det inte vore för dom svenska kanonerna på både marken och i deras flotta.

Så förstår verkligen inte vad du snackar om att vi inte hade någon större makt när vi i princip kunde ta dö på hela krigsapparaten i europa om det inte vore för att vi var i behov av både export och import vid tillfället.

Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

Va det jag också tänkte, kunde fan bara se sthlm och hela sverige verkar ju vara ett enda område.
Ifs hade vi väl finland också, men verkar som att dom dragit ner rejält på antalet områden rent generellt i europa.

De måste ju iallafall ha med Karlskrona. Då är jag nöjd.:heart:


signatur
Medlem
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

Va det jag också tänkte, kunde fan bara se sthlm och hela sverige verkar ju vara ett enda område.
Ifs hade vi väl finland också, men verkar som att dom dragit ner rejält på antalet områden rent generellt i europa.

Eller så kanske man inte ser städerna när man är så utzoomad? Who knows. Dem kanske har gjort om deras system lite. Tvivlar på att vi bara kommer fajtas över huvudstäder i alla fall.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Finspång måste ju vara med! Kanontillverkarnas Mecka^^

Medlem
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

låt mig förklara för dig:

varje land börjar med lika många länder i europa som dom innehåller. EX: Sverige och England innehåller tre provinser var(Swe Sverige, Finland och Estland. Eng England, Skottland, Irland), medan Frankrike har bara en provins i europa, Fast så vitt jag vet är det den största vilket ger dom en stor fördel.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

låt mig förklara för dig:

varje land börjar med lika många länder i europa som dom innehåller. EX: Sverige och England innehåller tre provinser var(Swe Sverige, Finland och Estland. Eng England, Skottland, Irland), medan Frankrike har bara en provins i europa, Fast så vitt jag vet är det den största vilket ger dom en stor fördel.

Vart läste du det nånstans?

Inaktiv

Hmmm.. ser inte speciellt fram emot det här, hatar 1500 - 1800 tals krig.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Tpiom:

Hmmm.. ser inte speciellt fram emot det här, hatar 1500 - 1800 tals krig.

Det var ju den tiden som byggde Sverige. Hur kan man hata den tiden?


signatur
Medlem

Är väl inte så svårt att hata? Varför ska man tycka om den?
Massa folk dog ju i jättekonstiga saker!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

låt mig förklara för dig:

varje land börjar med lika många länder i europa som dom innehåller. EX: Sverige och England innehåller tre provinser var(Swe Sverige, Finland och Estland. Eng England, Skottland, Irland), medan Frankrike har bara en provins i europa, Fast så vitt jag vet är det den största vilket ger dom en stor fördel.

Vart läste du det nånstans?

TWcenter.net, det var en utvecklare som brukar besöka sidan som skrev det.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

I och för sig är det inte så otänkbart att dem dragit ner på städerna. Under denna eran så ändrades gränserna knappt sig i Europa med några undantag förstås. Har la gjort så för att ge mer rum åt fältslag istället för en massa belägringar.

I andra områden dock, kan det nog öka.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

Inte nu - men vi hade tidigare.

Endast för att ryssen hade stora problem just då. Så fort de kom upp på fötter igen så hade Sverige inte en suck.

Du är väl medveten om att svenskarna stod för nästan 80% av all järn och koppar tillverkning i europa där endast japan vid tillfället ens kom i närheten av svenskarna på koppar fronten medans gällande järn var vi helt överlägsna och hela vår krigsapparat sponsrades av export av dessa? VI HÖLL europa i ett järngrepp i princip tackvare att vara kanoner var helt oslagbara i både kvalitet och mängd, historiker i England är i princip eniga om att England skulle aldrig blivit en sån stormakt och imperium om det inte vore för dom svenska kanonerna på både marken och i deras flotta.

Så förstår verkligen inte vad du snackar om att vi inte hade någon större makt när vi i princip kunde ta dö på hela krigsapparaten i europa om det inte vore för att vi var i behov av både export och import vid tillfället.

Låt oss inte glömma att vi har haft en av tidernas bästa generaler, Gustav II Adolf, som prisats utav både Napoleon och General Patton flera sekel senare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

Inte nu - men vi hade tidigare.

Endast för att ryssen hade stora problem just då. Så fort de kom upp på fötter igen så hade Sverige inte en suck.

Du är väl medveten om att svenskarna stod för nästan 80% av all järn och koppar tillverkning i europa där endast japan vid tillfället ens kom i närheten av svenskarna på koppar fronten medans gällande järn var vi helt överlägsna och hela vår krigsapparat sponsrades av export av dessa? VI HÖLL europa i ett järngrepp i princip tackvare att vara kanoner var helt oslagbara i både kvalitet och mängd, historiker i England är i princip eniga om att England skulle aldrig blivit en sån stormakt och imperium om det inte vore för dom svenska kanonerna på både marken och i deras flotta.

Så förstår verkligen inte vad du snackar om att vi inte hade någon större makt när vi i princip kunde ta dö på hela krigsapparaten i europa om det inte vore för att vi var i behov av både export och import vid tillfället.

Låt oss inte glömma att vi har haft en av tidernas bästa generaler, Gustav II Adolf, som prisats utav både Napoleon och General Patton flera sekel senare.

Exakt ;). Vi svenskar har definitvt blivit dåliga på att vara stolta över vår fina historia. Vi är nog det enda land i världen som inte vågar vara nationalistiska på det viset.


signatur
Medlem

Notera att England tycks vara uppdelat i rätt många provinser, medan hela Sverige bara är en enda. Nåväl, det ser fortfarande fantastiskt lockande ut!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

låt mig förklara för dig:

varje land börjar med lika många länder i europa som dom innehåller. EX: Sverige och England innehåller tre provinser var(Swe Sverige, Finland och Estland. Eng England, Skottland, Irland), medan Frankrike har bara en provins i europa, Fast så vitt jag vet är det den största vilket ger dom en stor fördel.

Vart läste du det nånstans?

TWcenter.net, det var en utvecklare som brukar besöka sidan som skrev det.

Jag förstår, känns som att det finns mycket kul för mig att läsa på twcenter.

Men jag känner mig lite delad, dels är det rätt skönt att det är färre provinser, jag menar som det är nu så är iaf jag väldigt dålig på att köra klart en hel omgång, jag brukar tröttna när jag byggt upp hela min civilisation, men det känns som att det finns en risk att det kommer bli alldeles för lätt att utrota ett land.

Måste nog försöka läsa på lite om provinserna, måste ju finnas en förklaring till hur dom tänkt nånstans.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Ankh:

Inte nu - men vi hade tidigare.

Endast för att ryssen hade stora problem just då. Så fort de kom upp på fötter igen så hade Sverige inte en suck.

*suck*

Alltid någon som öppnar munnen för snabbt utan att igentligen veta vad han snackar om..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Neru, Sverige har inget med världsherravälde att göra.

Jodå, under tidsepoken spelet utspelar sig så har Sverige väldigt mycket med det att göra. Gå och läs på.
Ryssar? Herregud, ett gäng fegisar som bränner ner sina egna byar i ett desperat försök att undgå förlust. Ingår inte historia i skolan längre?

Skrivet av Fargo:
Skrivet av bjosarn:

Neru, Sverige har inget med världsherravälde att göra.

Jodå, under tidsepoken spelet utspelar sig så har Sverige väldigt mycket med det att göra. Gå och läs på.
Ryssar? Herregud, ett gäng fegisar som bränner ner sina egna byar i ett desperat försök att undgå förlust. Ingår inte historia i skolan längre?

Undrar jag med, Ibland kan man reta sig gallfeber på folk som saknar kunskap om sitt eget lands historia. Helt sinnessjukt enligt mig


signatur
Medlem
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av AgamemnoN:
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Element_Five:

På tok för få svenska städer med i Sverige på kampanjkartan. Skam om nu Sverige ska vara en spelbar nation.

låt mig förklara för dig:

varje land börjar med lika många länder i europa som dom innehåller. EX: Sverige och England innehåller tre provinser var(Swe Sverige, Finland och Estland. Eng England, Skottland, Irland), medan Frankrike har bara en provins i europa, Fast så vitt jag vet är det den största vilket ger dom en stor fördel.

Vart läste du det nånstans?

TWcenter.net, det var en utvecklare som brukar besöka sidan som skrev det.

Jag förstår, känns som att det finns mycket kul för mig att läsa på twcenter.

Men jag känner mig lite delad, dels är det rätt skönt att det är färre provinser, jag menar som det är nu så är iaf jag väldigt dålig på att köra klart en hel omgång, jag brukar tröttna när jag byggt upp hela min civilisation, men det känns som att det finns en risk att det kommer bli alldeles för lätt att utrota ett land.

Måste nog försöka läsa på lite om provinserna, måste ju finnas en förklaring till hur dom tänkt nånstans.

hmmm, enligt CA kommer de bli extremt svårt att erövra "grundprovinserna" i ett land, de kommer att vara mycket enklare att erövra kolonierna i amerika och indien.

för som du ser så finns det många provinser i amerika och indien. lite fina bilder på provinserna i Nord-Amerika och Indien. Jag tror CA sa att de skulle vara med ca 200 provinser men jag kan ha fel.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Verkar ju riktigt intressant

edit*


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Detta kommer bli det bästa RTS EVER

123
Skriv svar