Inaktiv
God Jul

Åh vad jag älskar att köpa spelkonsoler! Det finns nog inget bättre i hela världen. Kanske är det för att jag inte gjort det så ofta. Jag tycker verkligen om allt i hela ritualen man går igenom. Allt pirr innan köpet. Känslan av att betala och göra rätt för sig. Därefter den studsiga ivrigheten när man står och väntar medan expediten omsorgsfullt lägger ner allt i påsen. Det går knappt att bärga sig för man vill bara slita upp alla förpackningar på plats och börja spela direkt på golvet i butiken. Nu hindrar man ju sig alltid i sista stund när man inser att det skulle se dumt ut. Utan tv och så. Sen får man äntligen påsen och ler sitt största och mest ärliga leende med hela kroppen varpå man svävar ut ur butiken. Promenaden från butiken är nästan det bästa. Då slås man av tyngden i påsen. Hur plastkassens handtag riktigt skär in i fingrarna för att påsen väger så mycket. Man vet att det är spelglädje som väger och blir alldeles varm i magen. Då kan det gärna få skava lite. Det är nästan skönt. Jag hoppas att alla människor får uppleva det skavet.

God Jul från mig till mig. Nu ska här packas upp!

#blogg

Medlem
God Jul

Upplevs varje gång ny hårdvara, nytt spel eller ny konsol inköps, fifasen vad mys det är


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar