faxar som stör

Medlem
faxar som stör

Vi (jag å min fru) skaffade nytt fast tfn nr för ett tag sen, när vi kollade på vilka nummer vi kunde välja mellan hittade vi ett som var "klockrent", dvs den är jättelätt att komma ihåg. Självklart hade det här numret tillhört ett företag en gång i tiden (det måste den ha gjort) för nu ringer det olika faxar titt som tätt och vill prata med min fax... som jag inte har.
Dag som natt, flera gånger tills jag blir skitförbannad och drar ut telefonsladden.

Nån som varit med om nåt sånt här?
Vad ska jag göra?

Jag kan ringa det nummer som ringer och be dom fixa det, det gjorde jag med en nyss, han skulle "kolla på det". Men det funkar inte om numret används av faxen bara, då måste jag fixa fram numret till företaget i fråga på något sätt. :evil:


signatur

yolo

Medlem

Hehe, min bror får telefonsamtal av folk som vill köpa hästar lite då och då. Någon därute tror sig ha hans telefonnummer...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

folk ringer inte mig... jag ringer dom 8)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

folk ringer inte mig... jag ringer dom 8)

Snälla, ring mig inte klockan tio på natten. Jag vill sova!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Shit va drygt, Döbringer.
Få tag i faxägaren och ös dem hårt.

Inaktiv

haru nåt gammalt modem så koppla in det och ta emot faxen, och läs vad som står på dom
kanske är nåt värdefullt och hemligt som du kan använda som utpressning!!!!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av IronHide:

Snälla, ring mig inte klockan tio på natten. Jag vill sova!

10 på natten... ibland glömmer man medelåldern här inne...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Grejen är att det är en fax, hade det varit personer hade de väl ringt en gång bara. Faxen fattar inte, den ringer gång på gång... och det är olika faxar, så mitt nummer finns på nån telefonlista/katalog på nåt clownbolag som säljer såna listor.
Om jag bara kunde hitta vilken...


signatur

yolo

Medlem

Byt telefonnummer eller begär spårning under två veckor. Borde få lite matnyttig info om vilka faxar som ringer.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Hade samma problem för 2 år sen. Det konto jag hade på mobilen kunde bara innehavas av en en vuxen, alltså farsan. Och såklart är det mitt nummer man hittar på farsans namn på Eniro. Så jag fick en massa av hans jobbsamtal.

Inaktiv
Skrivet av Tårtan:

Hade samma problem för 2 år sen. Det konto jag hade på mobilen kunde bara innehavas av en en vuxen, alltså farsan. Och såklart är det mitt nummer man hittar på farsans namn på Eniro. Så jag fick en massa av hans jobbsamtal.

Därför ändrar du uppgifterna, går på några minuter.

Inaktiv

Hade samma problem Dödbringer. Men det var några år sedan. Telia vägrade hjälpa mig om jag inte betalade extra för det, dom kan spärra nummer från att ringa dig, men dom vill ha betalt. Tog reda på vilket företag det var som hade mitt nummer innan mig och ringde till dom och härjade. De fixade så att alla faxar utom en fick deras nya nummer. Jävligt irriterade att bli väckt 5-6 ggr på rad varje natt för nått cp inte skött sin administrativa del.
Det slutade dock aldrig ringa, men ringde mer och mer sällan. Kanske en dag/natt i veckan efter 4 år, men nu har jag bytt nummer.

Medlem

Suck... man ska inte underskatta kraften i Google.
Sökte helt sonika på mitt nummer där och hittade nåt litet tomtebolag som hade telefonlistor, där stod det som ett faxnummer till nåt lokalt företag.
Har mailat och bett dom fixa sin sida, de får en vecka på sej, sen skriver jag nåt om "juridiska åtgärder".


signatur

yolo

Medlem

Hade samma problem precis när vi flyttat ned till Borås. Vi fick ta över ett telefonnummer som tydligen tillhört någon ingenjörsfirma. Kom nog ett sådant där faxsamtal minst en gång varje dag, eller rättare sagt varje natt. Höll väl på ett par månader men sedan slutade det, och sedan dess har vi inte stötte på ett enda faxsamtal tills för någon dag sedan. Var riktigt jobbigt i början, lider med dig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Har inte haft sådana telefon problem men har en annan lite rolig telefon upplevelse. jag har gått på hemspråksundervisning för finska (eftersom jag är finsk) sen 1 år tillbaka då jag slutade. Jag måste ha varit runt 12 den gången då jag skulle ringa till min lärare för att fråga om någon läxa tror jag. fast hade inte hennes telefonnummer så jag började leta i mina föräldrars telefonbok efter hennes namn. jag hittade tillslut hennes namn och började slå hennes oändligt långa telefon nummer, måste ha varit minst 14 siffror. när jag hade knappat klart så började en telefonsvarare prata på ett okänt språk. jag är helt säker på att den pratade i flera minuter. sen hade dom en orientalisk musik inspelad. eftersom jag tycke det var så kul då så var jag såklart tvungen att ringa flera ggr till nummret för att höra på rösten sen en månad senare så frågade min mor om det var jag som hade ringt till irak flera ggr. jag nekade såklart men var dålig på att ljuga så hon sa bara att det kostade en hög summa att ringa dit, och så gick hon därifrån

1
Skriv svar