Folkhälsoinstitutet undersöker datorspel

Robot
Folkhälsoinstitutet undersöker datorspel
Medlem
Folkhälsoinstitutet undersöker datorspel

ska nog anmäla mig frivillig till den undersökningen


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Intressant med en sådan långtgående studie måste jag säga. Förutsatt att den utförs av objektiva personer då, förstås. Fast det lär väl inte hända i denna värld.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem
Skrivet av zdib:

ska nog anmäla mig frivillig till den undersökningen

Jag har fått brev om detta för ett par dagar sen, om att en intervjuare skulle ringa upp mig, det framgick inte riktigt att datorspel skulle inkluderas då.

Antar att det är för att jag blivit utslumpad tidigare och sådär...jaja får väl se vad det blir för frågor

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av zdib:

ska nog anmäla mig frivillig till den undersökningen

Jag har fått brev om detta för ett par dagar sen, om att en intervjuare skulle ringa upp mig, det framgick inte riktigt att datorspel skulle inkluderas då.

Antar att det är för att jag blivit utslumpad tidigare och sådär...jaja får väl se vad det blir för frågor

vilken databas utgår dom ifrån då undrar man?

Medlem
Skrivet av BlackBozze:

Intressant med en sådan långtgående studie måste jag säga. Förutsatt att den utförs av objektiva personer då, förstås. Fast det lär väl inte hända i denna värld.

Är så här udnersöknignar ska gå till för att dom ska få någon statistisk grund, samma som gjordes med snus av det brittiska och svenska hälsoministeriet, den udnersökningen pågick i 25 år.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av TruB:

vilken databas utgår dom ifrån då undrar man?

Undrar jag med faktiskt, den gången dom ringde tidigare var förra valet, politisk undersökning alltså. Trodde inte man kunde bli uppringd av dom flera gånger. Lite konstigt är det ju allt, för hela grejjen är väl att man skall få en generell undersökning, inte bara prata med samma människor hela tiden?

Medlem

Usch, mer bullshit om spel.

Medlem

Jag luktar en lunta. Debatten om hur farliga spel är behöver antagligen mer bränsle.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av SorbP:

... den udnersökningen pågick i 25 år.

Ja, det borde ju ge en bra statistisk bild tycker man Blev det nåt resultat i nämnda studie då?


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Bt
Medlem

Låter bra med en studie om spelande som är varken gjord av f.d/nuvarande gamers/fanboys eller mammor drivna av moral-panik.

Blir nog mer opartisk och sann såhär. Fast har för mig att FZ har skrivit om liknande rapporter tidigare.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Medlem

Skaffa er ett riktigt arbete istället och gör nåt vettigt!

Inaktiv
Skrivet av BlackBozze:

Intressant med en sådan långtgående studie måste jag säga. Förutsatt att den utförs av objektiva personer då, förstås. Fast det lär väl inte hända i denna värld.

Nej, för folkhälsoinstitutet är onda och vill missunna dator- och tv-spelare sitt totalt ofarliga nöje genom att publicera falska resultat och studier.

Skrivet av blesserad:
Skrivet av BlackBozze:

Intressant med en sådan långtgående studie måste jag säga. Förutsatt att den utförs av objektiva personer då, förstås. Fast det lär väl inte hända i denna värld.

Nej, för folkhälsoinstitutet är onda och vill missunna dator- och tv-spelare sitt totalt ofarliga nöje genom att publicera falska resultat och studier.

Finns ju faktiskt folk som har spelberoende. Titta bara på alla WoW spelare som är extremt rabiata när det gäller att försvara spelet och dess betydelse.


signatur
Medlem

Och dofilusåkaffe börjar som vanligt trashtalka wowspelare

Tror det är en nyttig undersökning, men jag är rädd att de kommer överdriva problemet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av BlackBozze:

Intressant med en sådan långtgående studie måste jag säga. Förutsatt att den utförs av objektiva personer då, förstås. Fast det lär väl inte hända i denna värld.

Nej, för folkhälsoinstitutet är onda och vill missunna dator- och tv-spelare sitt totalt ofarliga nöje genom att publicera falska resultat och studier.

Finns ju faktiskt folk som har spelberoende. Titta bara på alla WoW spelare som är extremt rabiata när det gäller att försvara spelet och dess betydelse.

Jag borde inse att det är lönlöst att svänga sig med sarkasmer när man kommunicerar i skrift

Medlem

Umm, framgår inte speciellt tydligt om de menar hasardspel (poker odyl) eller vanligt datorspelande. Två helt olika saker.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Undrar om jag kan få igen de skattepengar som jag betalat till folkhälsoinstitutet så att jag kan lägga dem på datorspel istället?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar