The lista, del 2

Medlem
The lista, del 2

Okej då. Något slags spellista måste man väl ha, så här kommer min. Njut av listan över spel som jag FAKTISKT HAR SPELAT år 2009, och spelat riktigt mycket dessutom. Vilket torde säga mer om hur bra de är än en abstrakt siffra eller listplacering.

<i>Assassin's Creed 2</i> - Allt som såg lovande ut i ettan finns på riktigt här!
<i>Uncharted 2</i> - Charmig äventyrsmatiné som vann mitt hjärta.
<i>Forza Motorsport 2</i> - Bilporr på allra högsta nivå.
<i>ArmA 2</i> - Trots buggar, buggar och mer buggar finns här ett mästerverk.
<i>Street Fighter 4</i> - Kanske världens tightaste fightingspel, på PS3 alltså.
<i>Borderlands</i> - Årets mörka häst, mycket roligare än du tror, i co-op.
<i>The Hunter</i> - Meditativ gå-i-skogensimulator med vapen och hjortar.
<i>The Sims 3</i> - Ren, kapitalistisk upptäckarglädje. Bra med ett glas vin.
<i>Walk with Me</i> - Metaspel som faktiskt tvingar dig att motionera!

Och så en kort lista på spel som jag visserligen spelade och tyckte om, men som ändå inte fängslade mig på det sätt jag trodde att de skulle göra.

<i>Modern Warfare 2</i> - Kul en första genomspelning, men ger ingen mersmak.
<i>Dragon Age</i> - Lite för mycket av allt, helt enkelt.
<i>Scribblenauts</i> - Total frihet framkallar total apati.
<i>Rise of Flight</i> - Årets mest lovande simulator hade inget för spelaren att göra!
<i>Bryyytal Legend</i> - Härlig story, platt och trist spelmekanik.

Och till sist, det bästa spel jag spelat i år!

<i>Mass Effect</i> - Kungen av episka rollspel. Var är tvåan?
(Ja, jag vet att Mass Effect inte kom ut i år. Det har bara inte kommit något bättre i år. Fuck off!)

#blogg

Inaktiv
The lista, del 2

Spelade Mass Effect för första gången i år, riktigt bra. Tror dock jag kommer vänta till sommarlovet med tvåan så man verkligen kan grotta ner sig i storyn utan irriterande avbrott.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

KoP
Medlem
Skrivet av Kullberg:

Spelade Mass Effect för första gången i år, riktigt bra. Tror dock jag kommer vänta till sommarlovet med tvåan så man verkligen kan grotta ner sig i storyn utan irriterande avbrott.

Är du galen? ME2 anländer ju om 1 månad. Kommer du orka suga på den karamellen ända tills sommaren? :S ME ska spelas när det är kallt och ruggigt ute.

Medlem

Word på ME! Inget har kommit riktigt nära i år:)

Medlem

Mass Effect är förvisso bra - snyggt, välberättat och underhållande. Men jag kan aldrig riktigt förlåta det hemska inventory-systemet. Och har inte Diablo lärt oss något när det gäller unik loot? Generic Weapon Mark IV - snäppet bättre än din Generic Weapon Mark III! Snäppet tråkigare än Sword of a Thousand Truths.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

1
Skriv svar