Good Old Games slår upp dörrarna

Pansarknekt
Good Old Games slår upp dörrarna

Najs, är ni sugna kolla även in Freespace 2 utöver Fallout spelen. Det rockade fett.


signatur

Ooooh the drama!

oan
Medlem

Har varit med i betan ett tag nu och det är riktigt fint, för en mindre summa, att slippa lägga tid på optimera spelen i DosBOX för XP/Vista.

Att spela Redneck Rampage och SHOGO igen är riktigt roligt!

Medlem

Giants: citizen kabuto är riktigt kul!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Fett najs initiativ iaf, tror de har en guldstjärna med vista-kompatibiliteten.
Sedan är det ju en del av de där spelen som man har och vet fungerar galant i Vista redan. Typ Sacrifice, Fallout, Giants.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Good Old Games, va? Colin Mcrae 2006 kallar inte jag gammalt...
Fint initiativ dock.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Man måste ju nästan köpa Fallout 1 och 2. Åh, varför tvekar jag?

Medlem

Det här är good shit!

Men alltså Sacrifice! Hur detta magiska spel kunde undgå en hel generation är för mig konstigt. Köp det!

Hoppas de får in Outcast :). Där snackar vi ett spel som står sig väl ännu idag.

Medlem

Jag har också varit med i betan ett bra tag nu och jag måste säga att jag gillar denna idé skarpt. Helt underbart att slippa krångla med dosbox och annat tjafs. Sen är det ju inga hutlösa priser vi snackar om heller, helt klart värt det för dom riktigt gammla klassikerna.

Edit: Kom på att jag har haft problem att betala för spel med mitt elektroniska Mastercard vid tidigare tillfällen men senaste köpen har fungerat utmärkt.

Medlem

Är också nöjd med betan så här långt. Vissa spel kunde gott ha haft lite bättre stöd för moderna OS men det är inget som inte gått att trixa till.


signatur
Medlem

Köpt 4-5 spel under betan och det har funkat riktigt bra.

Inaktiv

Flashpoint here i come! Har redan köpt kartongen tre gånger, men skivorna har gått sönder pg.a slitage hela tiden. Älskar verkligen Ofp! =P.

Inaktiv

Jag håller tummarna att dom släpper Outcast! Det är ett av dom bästa spelen jag har spelat!

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Man måste ju nästan köpa Fallout 1 och 2. Åh, varför tvekar jag?

Ja det måste du. 1an och 2an sålde rätt så dåligt ändå har "alla" spelat dem. ^^

Inaktiv

Sånt här får mig att känna en gnutta hopp i en annat så hopplös kommersiell verklighet.

Gick och tänkte i dagarna att det skulle sitta fint med något rivigt halvmodernt (sådär så inte pixlarna sticker i ögonen) plattformsspel att fördriva tid med, och det borde väl finnas där kanske.
Citizen Kabuto nämnde någon, har det original och det var fan riktigt underskattat. Varför har det inte gjorts spel i liknande innovativ mall?

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Flashpoint here i come! Har redan köpt kartongen tre gånger, men skivorna har gått sönder pg.a slitage hela tiden. Älskar verkligen Ofp! =P.

Ehh? Jag har spel som jag haft i 15 år som jag fortfarande spelar och inte har problem med skivorna...vad gör du för fel?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Toppenlir all over ju!
Alla som inte provat det bör genast köpa och ladda ner 1nsane! ruskigt skoj bilspel på LANen.. sådär lagom lättsamt och lättspelat så alla orkar med det kl 0400

Medlem

HAR VARIT MED I BETAN OCH ÄR VÄLDIGT NÖJD FAKTISKT


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Var med i betan och kollade in sidan, men köpte inget. Ska definitivt göra det däremot, DRM-fritt och optimerade spel för en löjligt låg penning låter nästan för bra för att vara sant! Go GOG!

Inaktiv

Shit, battlechess! Det hade jag till Amiga 500 minns jag. Det är också det enda spelet, såvitt jag vet, far min har spelat på en dator någonsin.
Brukade ockupera mitt rum med träningscykel och battlechess. Luktade massa svett efteråt...inte bara bra minnen från det här spelet, hehe.

Häst (riddare) vs häst sitter som inbränt på näthinnan. Det är faktiskt inte helt osannolikt att min första kontakt med avhuggna lemmar kommer från... schack

Medlem

har nån köpt Messiah, funkar det bra ? har lust att spela det igen.

Medlem

Fy fan vad underbart. Blev medlem direkt å tankade Redneck Rampage som jag inte spelat på många år. Hoppas verkligen som många andra också sagt att Outcast kommer dit!

Gör som jag - skicka ett vänligt meddelande där ni föreslår det spelet. Bättre äventyrsspel får man leta efter!

Medlem

Operation Flashpoint, fan va underbart! Får en att längta till 2'an ännu mer!

Medlem

Det är ju bara tramsigt att alla spelen fått så hög rating, ett kasst försäljningstrick helt enkelt. Jag väntar dock på att dom ska släppa UFO:Enemy unknown för min gamla cdskiva funkar inte så bra på XP


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Har varit med betan ett tag och är väldigt nöjd med GOG. Underbart att man kan köpa gamla godingar till ett löjligt lågt pris och dessutom slippa allt strulande för att försöka få dem att köra under Vista.

Mitt tips är Hostile Waters: Antaeus Rising - ett spel som jag helt missat när det begav sig, men som är grymt bra. Speciellt om man tycker om RTS/FPS-hybrider (och har man aldrig provat på den genren så är det på tiden).

Nu så hoppas jag bara att GOG kan utvidga sin portfölj och få in Battlezone och Battlezone II-spelen (nej, inte arkadspelet, utan PC-spelet med samma namn som också är en RTS/FPS-hybrid.)

Medlem
Skrivet av Burglar:

Det är ju bara tramsigt att alla spelen fått så hög rating, ett kasst försäljningstrick helt enkelt. Jag väntar dock på att dom ska släppa UFO:Enemy unknown för min gamla cdskiva funkar inte så bra på XP

Jag tror nog att den höga ratingen beror på att dem som bedömt spelen är dem som köpt dem, och dem flesta har nog köpt spel som de verkligen gillat sedan tidigare. Till skillnad från t.ex Amazon så lockar troligtvis GOG till sig främst folk som är ute efter att kunna spela sina gamla favoritspel igen och det reflekteras såklart i user rating-systemet.
Mitt tips är att läsa igenom recensionerna för spelen (dem flesta, om inte alla, har minst en recension vid det här laget) och försöka avgöra om det låter som om det är något du skulle gilla eller inte.

Alla spelen i XCOM-serien släpptes på Steam för någon månad sedan, inklusive Enemy Unknown.

Medlem

De enda spelen som håller idag är gamla spel.
Jag blev mäkta förvånad över att se Kingpin här, sjukt bra spel, sjukt bra producerat och håller en sjukt bra helhet genom hela spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Tjänsten verkar fungera superbra. Nu väntar jag bara på Outcast och Kohan: Immortal Sovereign vilka kommer att bli direkta köp om de kommer. Testade aldrig Kohan mer än demot när det släpptes vilket jag ångrat grovt sedan dess.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

De enda spelen som håller idag är gamla spel.
Jag blev mäkta förvånad över att se Kingpin här, sjukt bra spel, sjukt bra producerat och håller en sjukt bra helhet genom hela spelet.

Haha ja fyfan va kul de spelet var:

- "Hi my name is ..."
- "What the fu** you mothafu**a iam gonna fu**ing kill you mothafu**a.
- But i just ont a fu**ing cookie you cookiefu**ing fu**a.
- Ey fu** off fu**ing fu** fu** fu**er

osv. Sedan sprang man runt med pinnar och slog varandra, hårt! Men en ännu bättre detalj är att spelet har en mapp med alla ljud som är mycket lätta att ändra. Jäkla kul vare.

Medlem

Sacrifice! Det spelet var hur kul som helst när det begav sig. Kul att se nysläpp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar