Good Old Games slår upp dörrarna

Medlem

Tråkigt att de kör med DOSBox, men man förstår ju att de inte portar spelen till XP/Vista för en så billig peng. Köpte Stonekeep, men det krashar hela tiden när man kör det... Bra idé annars, ska testa nåt mer spel. Kanske funkar bättre.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Det här är good shit!

Men alltså Sacrifice! Hur detta magiska spel kunde undgå en hel generation är för mig konstigt. Köp det!

Gaaaahh har de sacrifice? Det är ju underbart. Har letat efter det i flera år nu, är bland de bästa man lirat genom tiderna


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av pikzel:

Tråkigt att de kör med DOSBox, men man förstår ju att de inte portar spelen till XP/Vista för en så billig peng. Köpte Stonekeep, men det krashar hela tiden när man kör det... Bra idé annars, ska testa nåt mer spel. Kanske funkar bättre.

Det är inte säkert att de överhuvudtaget kan porta många av spelen helt till XP och Vista.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fallout 2 till Vista hade varit värt ett köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Fallout 2 till Vista hade varit värt ett köp.

Vad har FO2 till Vista för problem då menar du? Funkar bra här (snabbtest dock).

Borde ju vara falsk marknadsföring om dom säger att deras spel fungerar på Vista och att de har egna programerare osv som fixat till spelen om det inte alls ligger till så.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Ravenknight:

Fallout 2 till Vista hade varit värt ett köp.

Vad har FO2 till Vista för problem då menar du? Funkar bra här (snabbtest dock).

Borde ju vara falsk marknadsföring om dom säger att deras spel fungerar på Vista och att de har egna programerare osv som fixat till spelen om det inte alls ligger till så.

Har totalkraschat för mig de få ggr jag har försökt, e.s inte startat alls. Men det är ju värt ett försök till.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av pikzel:

Tråkigt att de kör med DOSBox, men man förstår ju att de inte portar spelen till XP/Vista för en så billig peng. Köpte Stonekeep, men det krashar hela tiden när man kör det... Bra idé annars, ska testa nåt mer spel. Kanske funkar bättre.

Jag minns när jag körde demot för evigheter sedan. Spelet kraschade ofta även där. Säkert opatchat spel som de släpper eftersom Jagged Alliance var det enligt kommentarer på sidan. Fallout Tactics är ett spel jag skulle vilja ha. Testade demot och tyckte det var skitkul


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Har totalkraschat för mig de få ggr jag har försökt, e.s inte startat alls. Men det är ju värt ett försök till.

Har spelat ett tag nu (med hi-res patchen i 1680x1050 + MegaMod). Funkat bra (Vista 32).


signatur
Medlem

Såg att de hade "Die By The Sword". En gammal goding! Svårstyrt och bitvis frustrerande men riktigt kul!

Medlem
Skrivet av Saxit:
Skrivet av Hockey Stick:

Man måste ju nästan köpa Fallout 1 och 2. Åh, varför tvekar jag?

Ja det måste du. 1an och 2an sålde rätt så dåligt ändå har "alla" spelat dem. ^^

Kanske beror på att första Fallout medföljde en svensk speltidning (Incite hette den) och nästan varje nummer jag köpte hade ett spel med som inte var demo utan komplett=).

Skrivet av Dvorak:

Var med i betan och kollade in sidan, men köpte inget. Ska definitivt göra det däremot, DRM-fritt och optimerade spel för en löjligt låg penning låter nästan för bra för att vara sant! Go GOG!

Kan bara hålla med, äger en hel del av spelen och kan lätt tänka mig att skaffa dom igen nästan enbart för att de saknar DRM=).

Skrivet av Burglar:

Det är ju bara tramsigt att alla spelen fått så hög rating, ett kasst försäljningstrick helt enkelt. Jag väntar dock på att dom ska släppa UFO:Enemy unknown för min gamla cdskiva funkar inte så bra på XP

Tramsigt? Knappast, antagligen är det bara dom som minns spelen med stor nostalgi som skriver och lägger man sedan till det faktum att det är helt DRM fria spel så är bara det värd en extra stjärna=).

Skrivet av LordOfTerror:

Jag minns när jag körde demot för evigheter sedan. Spelet kraschade ofta även där. Säkert opatchat spel som de släpper eftersom Jagged Alliance var det enligt kommentarer på sidan. Fallout Tactics är ett spel jag skulle vilja ha. Testade demot och tyckte det var skitkul

Alla tre Fallout spel (alltså Fallout 1-2 och Fallout Tactics) går att köpa i en samlingsbox för ungefär 100 kr. Jag spelar just nu Fallout på Xp med en patch för högre upplösningar och det gör spelet helt klart snyggare=). Fallout Tactics är ju rätt så nytt i jämförelse och är nog det spel som funkar bäst på Vista kan jag tänka mig. Det som dom gjort på GoG är antagligen att implementera Dosbox i spelen (på samma sätt som Sierra gjort i sina Quest samlingar) däremot vet jag inte vilken typ av DRM som dessa spel använde sig av när de kom ut...

Inaktiv

Fallout 1 och 2 är givna köp! Har visserligen båda 2 i orginal men vafan, så billigt ju:P

Inaktiv
Skrivet av DreD:
Skrivet av Pettor:

Det här är good shit!

Men alltså Sacrifice! Hur detta magiska spel kunde undgå en hel generation är för mig konstigt. Köp det!

Gaaaahh har de sacrifice? Det är ju underbart. Har letat efter det i flera år nu, är bland de bästa man lirat genom tiderna

Helt underbart spel! Samma Giants: Citizen Kabuto med!

Medlem

dom 4 spelen som nämns är några av mina absolut favoritspel allihopa, cdprojekt vet vad som är bra.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Butiken rekommenderas varmt. Hade jag inte redan ägt de stora spelen de har där redan hade jag köpt de men köpte 1nsane och Giants förra månaden. Rekommenderas!


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

12
Skriv svar