Tyskland: Förtryckarstaten

Medlem
Tyskland: Förtryckarstaten

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,953690,00.htm...

Vilket jävla land. Nu är det bara den billig ölen dom har kvar försvinner det kan man lika gära göra asflat av skiten.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=9881

Gaah trodde den tråden var en tråd av en moralkärring så jag läste den inte ens :/


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Moralkärringar på FZ?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Ja.. några vill ju införa ett "skyddsnät" för internet för de under 15 så... jo.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Det där är ingenting egentligen mot vad som sker i Sverige. Här har har vi större idioter i maktpositioner som förstör människors hälsa och driver dem till vansinne och sjukdom. Allt detta endast genom att de "stora" håller varandra om ryggen.
I det här lander förgörs människor som kämpar för något gott.

Medlem

Whoa, bold statement there buddy, vad dillar du om?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Inget jag vågar tala öppet om, men ville bara upplysa att det här landet också är "trevligt" (så vi inte glömmer det)

Inaktiv

I smell a conspiracy!

...men ja, man ska ha mkt kött på benen för att säga vissa grejer om andra länder
then again, vem bryr sig, alla länder är bara inpissade territorier folk krigat och flyttat på hit å dit under hundratals år genom att utrota ursprungsbefolkningar och massmörda oliktyckande och och och och gäsp nu går jag fan å lägger mig


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

MFC
Medlem

Alltså.. detta är ganska patetiskt men att man på så här hög nivå kommer med sådan naiv inställning till saken (datorspelen). Problemet är ju inte spelen, problemet är ju samhället i sig självt. Ska man gå på samma hårda linje kring andra saker kan man införa följande som jag ser som likvärdigt..

Förbjud filmer med våldsamt innehåll
Förbjud alla sporter som i någon form är våldsamma (ishockey, mm)
mm mm..

Om detta blir verklighet så är vi på väg mot en mycket mörk framtid.. låter överdrivet men saker och ting förändras inte över en dag och inför man sådana här regler så lär man över en längre sikt förvandla samhället till något helt annat än vad man från början tänkt sig.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar