Förbjud våldsspel !

Medlem
Förbjud våldsspel !

http://www.idg.se/2.1085/1.87906

Haha, bra minister, bara för man spelat ett våldsamt spel så går man givetvis och skadar 37 personer. Tycker att det är lite fy och skam att folk inte fattar att den personer inte var riktigt frisk.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Denna diskussionen börjar bli lite tjatig nu

Medlem

Jo, det räcker snart liksom. Kan vi inte bara ignorera uppenbart oinsatta vars enda mål är att hamna i tidningen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Medlem
Skrivet av Famest:

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Om detta forum skulle belysas i media skulle allt bli ännu värre ffs.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Om detta forum skulle belysas i media skulle allt bli ännu värre ffs.

Haha, det är tyvärr sant...

Förstår egentligen inte hela den här cirkusen... Alkohol har sannolikt bidragit till fler dråp än någon annan form av rekreation, varför blir det inte mer skriverier om det?

Pga alkohollobbyn?

Vi behöver en gamerlobby!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Famest:

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Fixa mig en tid med någon tv-snubbe så lovar jag att jag går ut med sanningen i TV.

Medlem
Skrivet av Slacker:
Skrivet av Famest:

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Fixa mig en tid med någon tv-snubbe så lovar jag att jag går ut med sanningen i TV.

Maila aftonbladet så får du säkert en egen show på tv7...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Slacker:
Skrivet av Famest:

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Fixa mig en tid med någon tv-snubbe så lovar jag att jag går ut med sanningen i TV.

Fria kanalen är kanske nått för dig

nj
Medlem

Ibland undrar man ju om dåtidens hovnarrar idag har ersatts av vissa politiker...

Medlem

Tyskar... detta är i klass med den gamla, preussiska kadaverdisciplinen. Det mesta är ju iofs förbjudet i Tyskland. All utländsk television är dubbad, alla former av våld är bannlyst, man kan fängslas för politiska åsikter etc.

Tack för detta skratt.

Medlem

"18-åringen hade nämligen spelat Counterstrike." CS är ju ett av dom "våldsspel" som är minst våldsamt hade ju varit en helt annan sak om det rörde Postal, FEAR ja det finns många fler som är betydligt råare.

Medlem

Personligen skulle jag gärna gå ut i Tv, själv har jag spelat alla de värsta spelen men jag och alla mina fellow gamers på FZ är fullkomligt normala(iaf de flesta;)). Av alla de miljoner gamers över hela världen så är det endast en bråkdel som har mördat p.g.a spel. Alkoholen är mycket värre då väldigt många fler har dödat på grund av att dom har varit onyktra^^.

Medlem
Skrivet av Qrush:

"18-åringen hade nämligen spelat Counterstrike." CS är ju ett av dom "våldsspel" som är minst våldsamt hade ju varit en helt annan sak om det rörde Postal, FEAR ja det finns många fler som är betydligt råare.

Intressant att du nämner Postal. Det är inte min intention att vara spydig, men skall man nämna ett spel som verkligen borde förbjudas, efter kriterien "onödigt våld", så hamnar GTA-serien högst upp, alla sju gånger i veckan.
Du behöver inte bruka våld i Postal för att "klara" spelet, även om det minst sagt inte blir lika "kul". Dessutom så är våldet i Postal "ironiskt", tillskillnad från andra våldspel. Spelet pissar på alla förbudsivrare och pk-nissar genom sin uppenbara och klyftigt genomtänkta ironi. I min mening är det ett av de mest genomtänkta spelen någonsin. Ett ironiskt mästerverk, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Famest:

jag och alla mina fellow gamers på FZ är fullkomligt normala(iaf de flesta;)).

:crazy:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

En ny bra lag jag skulle tykt va bra: om man köper ett våldspel så måste man skriva på ett kontrakt om att man får ha på sig en kamera när man spelar om man spelar och det syns att han kan ut och "mörda" så fixar ngn sak så att man får minnesluckor..


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv

LOL

Makes no sense


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Famest:

Problemet är att det inte är några gamers som går ut och förklarar hur det verkligen är. Jag tycker att vi borde på något sätt fixa så att någon från FZ får möjlighet att säga något i TV eller någon tidning!

Folk lyssnar inte, det har varit många intervjuer och sådant med gamers som förklarar att vi faktiskt är helt normala personer, som aldrig skulle kunna ta något från spelen med oss till verkligheten.

Det ÄR bevisat att de som faktiskt har skjutit ner personer på skolor och liknande har i princip alltid haft massor av andra problem i livet redan innan spelen, såsom droger och olika former av sinnesförvirring.....

Så det här med att gå ut och förklara för folk hur det egentligen är fungerar inte, folk tror bara vad de vill tro, och vi som är vettiga gamers får ta smällen då nån idiot kommer fram till att "Det fanns en xbox i hans lägenhetshus, alltså måste han ha dödat pga att han spelade tvspel".


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

ah.. okej inte för jag skulle villa ha den lagen men..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:

En ny bra lag jag skulle tykt va bra: om man köper ett våldspel så måste man skriva på ett kontrakt om att man får ha på sig en kamera när man spelar om man spelar och det syns att han kan ut och "mörda" så fixar ngn sak så att man får minnesluckor..

Okej, du får INTE sitta i regeringen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Tyskar... detta är i klass med den gamla, preussiska kadaverdisciplinen. Det mesta är ju iofs förbjudet i Tyskland. All utländsk television är dubbad, alla former av våld är bannlyst, man kan fängslas för politiska åsikter etc.

Tack för detta skratt.

vilket är rätt bra, sist tyskar fick fria händer (3 gånger) så har det resluterat i krig.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag vänder på det resonemanget: sist tyskarna blev satta i munkavel och inte tilläts vara stolta över sitt land kom en galning till makten...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Vad Hwergelmer sa. Grattis IceMan - 8500 inlägg


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

jag vänder på det resonemanget: sist tyskarna blev satta i munkavel och inte tilläts vara stolta över sitt land kom en galning till makten...

Nassarna vinner stort i Tyskland idag, främst i de områden med stor arbetslöshet. Fruktansvärt egentligen. Men de får föra fram sina åsikter så länge de inte säger sig vara nasister, annar åker de i fängelse. Vad ska man göra?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Innan ww1, så poffades tyskland upp och associerade det då mycket med det gammla tysk-rommerska riket, då hadde de fria händer, vilket blev ww1, innan ww2, var det "förtrycket av det tyska folket" men det blev änndå krig


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Med tanke på att tyskarna har lagar som säger att allt blod i spel ska vara grönt, för våldsamma spel förbjuds och det värsta av allt: ALLT dubbas till tyska... spel, film, tv and the list goes on.

Fattar inte varför dock, slår jag på Sleepy Hollow en kväll och det är dubbat till Svenska så överger jag kanalen för all framtid.

Filmer ska ses på sina originalspråk, därför finns textning. Likadant med spel, dubbning borde om något vara straffbart.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Om man ska förbjuda våldsspel borde man ju egentiligen förbjuda det mesta. Alkohol, TV, Radio osv då alla saker kan brukas till att bli "farlig".

Medlem
Skrivet av IceMan:

Innan ww1, så poffades tyskland upp och associerade det då mycket med det gammla tysk-rommerska riket, då hadde de fria händer, vilket blev ww1, innan ww2, var det "förtrycket av det tyska folket" men det blev änndå krig

Tyskarna startade inte ww1, det gjorde serberna (eller en serbisk/bosnisk organisation egentligen)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Detta förslaget är så fullkomligt idiotiskt att det till och med slår all idioti som Jack Thompson hittills lyckats spotta ur sig på fingrarna. Det är ju absolut ingen dålig prestation. Grattis!

Medlem

i finland är det några spel som är förbjudna som är tillåtna i sverige ?

har för mig att Quake 2 blev förbjudet i tyskland.

123
Skriv svar