Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer

Medlem
Skrivet av EmBra:

Kul spel med många finesser som man upptäcker efterhand!

Jag upptäckte precis att elden från raketgeväret bränner gräset bakom en. Skitcoolt faktiskt.

Jag testade och sprang fram till en fiende med granatgeväret, vände mig om och sköt en granat bort från fi. Killen dog av draget från granaten.

HAHA! Verkligt så det förslår. Impad.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av EmBra:

Folk som har problem att döda fi borde kanske tänkte på att man kan göra vapnen träffsäkrare och mer pålitliga genom att uppgradera dem i vapenshoppen.

Fast det framgår hur tydligen som helst att 80% av personerna i den här tråden aldrig spelat en mer involverande eller "djupare" shooter än COD eller GoW.. De fattar inte sånt där + de kör pirat såklart så de har inte direkt fördjupat sig i detaljer (inte för att dom skulle orka det ändå, men..)

På te.x TTLG forumet (mest äldre folk där, gamla System Shock och Deus Ex fans) så gillar folk spelet skarpt.


signatur

Tråkigt att så många stör sig så otroligt mycket på vissa detaljer att de måste klaga vitt och brett. Själv tycker jag att man får anpassa sig så att det blir kul och det finns ingenting i spelet som stör mig. Jag ser varje roadblock som en chansatt göra någonting nytt, leka prickskytt, döda alla utan att någon av dem ser mig, smyga förbi, blåsa rakt genom, spränga allt i luften eller kanske bara storma. Lika roligt varje gång! Har man tröttnat på att döda folk i Far Cry 2 kan man ju fråga sig varför man spelar fps över huvud taget?

Att fienderna tål mycket är ju lite dumt att klaga på, det är trots allt ett spel där man kan åka runt i bilar utan bensin, aldrig behöver äta pissa eller skita och där den fattiga befolkningen alltid kan välja vilken bil de vill åka till stan i. Med andra ord, det är ett spel och vi alla kunde ta reda på hur saker och ting fungerar INNAN vi köpte det. Testa att sikta vid brösten och skjut korta salvor så dör de på ett par träffar. Om inte så använder ni fel vapen för fel situation. Men det är väl knappast en dålig sak från spelets sida? Ge det lite tid, vid act 2 med grymma uppgraderade vapen i varje safehouse och en roligare värld att utforska blir spelet ännu bättre!

Jag ser inte Far Cry 2 som en standard uppföljare. Jag vet att vissa hellre ville ha Far Cry The Lost Levels men när utvecklarna valt att göra någonting så pass nytt men ändå behålla grundtankarna från det gamla spelet så finns det
ingen anledning till att tycka mindre om spelet idag på grund av fina minnen från igår.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Fisse:

*SNIPP*

Till pall3: Kan du säga vad som är så bra med detta spelet då? Du gör inget annat än att böla på de som ogillar spelet(med all rätt). Du har rätt till din åsikt, men sluta såga andras åsikter när du själv inte har något konkret att komma med. Jävla fanboi fasoner.

Om du hade läst tidigare inlägg från mig så hade du fått min åsikt om spelet. Uttala er för f*n inte om något ni inte vet! Helt otroligt hur man kan gå på utan att ha alla fakta på hand. Om ni attackerar någon se till att ni verkligen tagit reda på hur det ligger till istället för att bara fortsätta. Det enda jag kan säga om denna tråden är att den har fullkomligt spårat ur och en admin borde VERKLIGEN se över sina medlemmars beteende. Personliga påhopp är meningslösa och ger era åsikter mindre trovärdighet. Men visst, kalla mig dum i huvudet eller vad ni nu vill. Jag har uttryckt min åsikt och om ni har missat det, läs tråden igen och läs RÄTT!!

När argumenten tar slut, tar personangrepp vid!

Personangrepp har jag väl inte sysslat med... än.
Du bölar över att folk inte lider av samma åsikt som dig. De flesta här tycker att spelet är skit och en besvikelse. Du håller inte med, fine. Ingen har klagat på att du gillar spelet. Men du kan uppenbarligen inte acceptera att folk ogillar det här skitspelet. Så försöker du nu måla upp en bild av mig som mer passar in på dig själv. Jag fråga vad du tyckte va bra med spelet, inget mer. Läste ditt tidigare inlägg nu. Har läst det innan men glömde att du skrivit det. Du får jättegärna älska spelet. Men det folk klagar på här stämmer och spelet fungerar på detta sätt... som sagt måla inte upp en bild av mig som inte stämmer... idiot

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av EmBra:

Folk som har problem att döda fi borde kanske tänkte på att man kan göra vapnen träffsäkrare och mer pålitliga genom att uppgradera dem i vapenshoppen.

Fast det framgår hur tydligen som helst att 80% av personerna i den här tråden aldrig spelat en mer involverande eller "djupare" shooter än COD eller GoW.. De fattar inte sånt där + de kör pirat såklart så de har inte direkt fördjupat sig i detaljer (inte för att dom skulle orka det ändå, men..)

På te.x TTLG forumet (mest äldre folk där, gamla System Shock och Deus Ex fans) så gillar folk spelet skarpt.

Verkar vara ungefär 50/50 av folk som gillar spelet. M a o alltför många där också som gillar spelet..

Medlem
Skrivet av Grön:

Har man tröttnat på att döda folk i Far Cry 2 kan man ju fråga sig varför man spelar fps över huvud taget?

Man kan inte gilla alla FPS spel. FC2 är en besvikelse. Halo är ett FPS spel men jag kommer aldrig ens testa spela det igen efter att jag tvingade mig igenom 1an för ett antal år sedan och 2an förra året.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Där har vi riktiga far cry 2

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Kaleid:

Där har vi riktiga far cry 2

Ännu en mod som säkerligen inte blir klar till mer än 30% innan dom tröttnar och lägger ner.

Dessutom är ju hela konceptet med FC2 den stora öppna världen helt utan laddningstider, nått sånt lär man ju inte kunna göra i CryEngine..


signatur
Medlem

Det jag gillar är när man ger sig ut i öknen och kommer vidare till nästa karta utan laddningstid.. härligt stor värld. Ny stad osv...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Grön:

Har man tröttnat på att döda folk i Far Cry 2 kan man ju fråga sig varför man spelar fps över huvud taget?

Man kan inte gilla alla FPS spel. FC2 är en besvikelse. Halo är ett FPS spel men jag kommer aldrig ens testa spela det igen efter att jag tvingade mig igenom 1an för ett antal år sedan och 2an förra året.

På din reaktion att döma antog jag att du var en av dem som bidrog med en lång klagolista. Och se där du var till och med en av dem som jämförde det med crysis! Lite lustigt Vad tänkte du med innan du köpte spelet? Jag menar att köpa ett spel uppenbarligen (?) utan att veta hur innehållet fungerar och sedan klaga på saker utvecklarna aldrig lovat, ja du hör väl hur det låter? Som att gnälla över grisen i säcken...

Inaktiv

why oh why crytek?!!?!?:P

Inaktiv
Skrivet av droodle:

why oh why crytek?!!?!?:P

Crytek har absolut ingenting i huvud taget med Far Cry 2 att göra.

Medlem
Skrivet av lolipopz0rz:
Skrivet av droodle:

why oh why crytek?!!?!?:P

Crytek har absolut ingenting i huvud taget med Far Cry 2 att göra.

Han kanske menar att han blev besviken på att crytek inte gjorde far cry 2?

Medlem
Skrivet av MKultra:

Fast det framgår hur tydligen som helst att 80% av personerna i den här tråden aldrig spelat en mer involverande eller "djupare" shooter än COD eller GoW.. De fattar inte sånt där + de kör pirat såklart så de har inte direkt fördjupat sig i detaljer (inte för att dom skulle orka det ändå, men..)

På te.x TTLG forumet (mest äldre folk där, gamla System Shock och Deus Ex fans) så gillar folk spelet skarpt.

Hahaha, härligt med en statistik-knatte här. Jag skulle säga att 100% av MKultra borde sluta dra statistik ur luften. Det jag inte förstår är varför ni som försvarar spelet nedvärderar oss som inte gillar det? Kallar oss för omogna/unga eller att vi bara gillar linjära spel osv?
Gillar du det så finemang, men kom inte och säg att vi som klagar bara klagar för att vi inte gillar öppna spel eller inte kan hantera komplexiteten i FC2 eller dylikt. Respektera bara det vi tycker är dåligt vetja, det är inte så svårt!

Tack

EDIT: Den där modden skulle ju, om den lyckades, kunna bli hur bra som helst. Men frågan är hur cryengine 2 mäter sig med dunia engine i fråga om stora miljöer...

Medlem
Skrivet av Mang:

Hahaha, härligt med en statistik-knatte här. Jag skulle säga att 100% av MKultra borde sluta dra statistik ur luften.

Poängen var knappast exakt statistik utan, om du följt tråden, ser att de flesta (c:a 80% i tråden) inte gillar spelet alls, och att på andra forum (i mitt exempel TTLG) så gillar de flesta spelet. Jag har inte dragit något ur luften.


signatur
Skrivet av Mang:

Hahaha, härligt med en statistik-knatte här. Jag skulle säga att 100% av MKultra borde sluta dra statistik ur luften. Det jag inte förstår är varför ni som försvarar spelet nedvärderar oss som inte gillar det? Kallar oss för omogna/unga eller att vi bara gillar linjära spel osv?
Gillar du det så finemang, men kom inte och säg att vi som klagar bara klagar för att vi inte gillar öppna spel eller inte kan hantera komplexiteten i FC2 eller dylikt. Respektera bara det vi tycker är dåligt vetja, det är inte så svårt!

Tack

EDIT: Den där modden skulle ju, om den lyckades, kunna bli hur bra som helst. Men frågan är hur cryengine 2 mäter sig med dunia engine i fråga om stora miljöer...

Så du ska få tycka till om saken men så fort man har någonting att säga om det ska man hålla tyst? Och du snackar om respekt Jag håller med dig MKultra, man kan faktiskt se skillnad på hur spelet bemöts beroende vart man kollar och det säger en del om spelet i sig. Jag tror helt enkelt inte inte att Far Cry 2 är gjort för mainstream gamers på samma sätt som exempelvis Crysis vilket nu fått agera som nallebjörn för många av dem som inte gillar Far Cry 2 för vad det är.

Medlem
Skrivet av Grön:

Så du ska få tycka till om saken men så fort man har någonting att säga om det ska man hålla tyst? Och du snackar om respekt Jag håller med dig MKultra, man kan faktiskt se skillnad på hur spelet bemöts beroende vart man kollar och det säger en del om spelet i sig. Jag tror helt enkelt inte inte att Far Cry 2 är gjort för mainstream gamers på samma sätt som exempelvis Crysis vilket nu fått agera som nallebjörn för många av dem som inte gillar Far Cry 2 för vad det är.

Nejnej, det var bara själva klagandet på de som klagar som jag tycker är lite störande, klart man ska få klaga på FC2 utan att bli bedömd som omogen COD4-älskare, men det går ju inte för sig jämt tyvärr (:

Jaja, det börjar gå OT nu. Man kommer ändå ingen vart i den här tråden.

Hejdå.

Medlem

suck blir så ledsen på den här "fördummar" tränden av spelaren som blir vanligare å vanligare, Men dom fösöker väll nå ut till fler och bredare målgrupp.
Tyvärr så blir det så att vi som förstår att man kan ta upp saker utan det lyser guld om det, eller stora feta pilar som kommer rakt upp i arslet på dig för att visa vart du ska, får lida.

gillade än så länge Far Cry 1 mera, och jag undrar, varför heter det här spelet Far Cry? har väll inget alls å göra med ettan?
isf har crysis bra mycket mera likheter. imo!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Senaste nytt om Crysis VS FC2;
-Länk-


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Senaste nytt om Crysis VS FC2;
-Länk-

Haha, rolig XD

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Grön:

Har man tröttnat på att döda folk i Far Cry 2 kan man ju fråga sig varför man spelar fps över huvud taget?

Man kan inte gilla alla FPS spel. FC2 är en besvikelse. Halo är ett FPS spel men jag kommer aldrig ens testa spela det igen efter att jag tvingade mig igenom 1an för ett antal år sedan och 2an förra året.

På din reaktion att döma antog jag att du var en av dem som bidrog med en lång klagolista. Och se där du var till och med en av dem som jämförde det med crysis! Lite lustigt Vad tänkte du med innan du köpte spelet? Jag menar att köpa ett spel uppenbarligen (?) utan att veta hur innehållet fungerar och sedan klaga på saker utvecklarna aldrig lovat, ja du hör väl hur det låter? Som att gnälla över grisen i säcken...

Klart man jämför med Crysis. Far Cry var ju något som Crytek började med...demo saknas..och det enda man hör från både previews och reklam generellt är det positiva. Har inte läst ett endaste ord att FC2 spelet som kommer ut sent 2008 kommer ha usel AI och spelmotor som inte sparar nästan något av det man gjort...som sagt, spelet har ju för fasiken alzheimers.

Crysis är heller inget något vidare bra men det är bra mycket bättre än FC2 i alla fall.

Medlem

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

http://schweigeminute.blogspot.com/

Jag skrev en lång jävla essä om exakt varför Far Cry 2 gör mig så ledsen. Länge sen jag blev så inspirerad av ett spels misslyckande.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

haha XD

Medlem
Skrivet av Jabuba:

http://schweigeminute.blogspot.com/

Jag skrev en lång jävla essä om exakt varför Far Cry 2 gör mig så ledsen. Länge sen jag blev så inspirerad av ett spels misslyckande.

Bra skrivet.

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Grön:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Grön:

Har man tröttnat på att döda folk i Far Cry 2 kan man ju fråga sig varför man spelar fps över huvud taget?

Man kan inte gilla alla FPS spel. FC2 är en besvikelse. Halo är ett FPS spel men jag kommer aldrig ens testa spela det igen efter att jag tvingade mig igenom 1an för ett antal år sedan och 2an förra året.

På din reaktion att döma antog jag att du var en av dem som bidrog med en lång klagolista. Och se där du var till och med en av dem som jämförde det med crysis! Lite lustigt Vad tänkte du med innan du köpte spelet? Jag menar att köpa ett spel uppenbarligen (?) utan att veta hur innehållet fungerar och sedan klaga på saker utvecklarna aldrig lovat, ja du hör väl hur det låter? Som att gnälla över grisen i säcken...

Klart man jämför med Crysis. Far Cry var ju något som Crytek började med...demo saknas..och det enda man hör från både previews och reklam generellt är det positiva. Har inte läst ett endaste ord att FC2 spelet som kommer ut sent 2008 kommer ha usel AI och spelmotor som inte sparar nästan något av det man gjort...som sagt, spelet har ju för fasiken alzheimers.

Crysis är heller inget något vidare bra men det är bra mycket bättre än FC2 i alla fall.

Jo de började med det men gick sedan vidare till Crysis, det var väl Ubisoft som gjorde Far Cry 2 och du visste säkert redan att vad spelet gick ut på? Och man kan ju alltid testa spelet hos någon polare eller på närmaste spelbutik, alt kolla filmer på nätet som visar hur allt fungerar. Att AI'n inte är vass på allt är enligt mig som vet hur spelskapande fungerar självklart i en så stor och öppen spelvärld. Men jag tycker att den kunde mäta sig med exempelvis Gta. Vilket är bra!

Du tycker inte att Crysis är vidare bra och Far Cry 2 är ännu sämre. Okej det förklarar ju en del, antog att du gillade denna sortens spel men du är tydligen bara intresserad av att klaga...

Du går liksom in i en bilaffär och slår till på den nyaste volvon som visar sig inte passa dig så du drar slutsatsen att bilen är skräp. Din förra bil var du mer nöjd med så den är ju automatiskt bättre för att du säger så. Du förstår, det är inte dina synpunkter i sig som jag reagerade på. Jag håller faktiskt med dig på de flesta punkterna men Far Cry 2 är fortfarande ett riktigt bra spel. Och själv behöver jag inte perfekt cutting edge teknik i varje storspel för att uppskatta det. Skulle ge Far Cry 2; 8.5/10 eller 4/5 i betyg.

Hinner inte skriva tydligare har lite brått, hade!

Medlem

(citat)

Herregud. Har du tänkt efter?

Oliz; Det där gäller nog dig mest av alla här, vem det nu var du syftade på. Du kan börja med att visa vem du talar till och sedan är det alltid bra att utveckla din fråga lite. Om det nu var mig så vill jag inte förstora upp detta mer. Är redan barnsligt nog och jag har bättre och roligare saker att göra, förlåt mig så mycket om jag vart otydlig med vad jag ville ha sagt. Fred!

Skriv svar