Hur ser amerikanska fängelser ut?

Inaktiv
Hur ser amerikanska fängelser ut?

Satt och kika lite på prison break och tanken slog mig att, finns det egentligen några fängelser i världen som ser ut som det ex. gör i den serien?
I sverige är det ju som små lägenheter där man sitter ensam och får vara ute typ 1h om dagen?
Men i pb så är dom ju ute rätt mycket och delar cell med någon och håller på med små sattyg på dagarna. alltså verkar det mycket trevligt att sitta så känner jag.:)
Menar ju självklart inte det egenligen iof, vem vill sitta i fängelse. Men såg även ett avsnitt av 45minuter på tv3 för ett tag sedan när hon besöke något deth row fängelse, riktigt stelt där fångarna hade typ ingen noll kontakt med varandra.
Är det så överrallt och bara i filmer och tvserier som det är lika hemtrevligt som i Pb och även i shawshank redemption som är en mycket bra film f.ö.

Medlem

Känns som om det borde finnas gott om sådana filmer med tanke på hur många filmer det finns med exakt samma miljöer.... Om vi ska tänka logiskt så lär inte filmstudion bygga upp ett gigantiskt låtsasfängelse med kulissbakgrunder varje gång dom ska filma fängelsefilm

Nej men jag har dåligt koll faktiskt, har vi inga tuffa fängelsen i sverige? Är alla som små ettor?

Medlem

signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

svenska fängelser är nästan som ett vanligt rum
har sett inslag från diverse svenska fängelsen och där hade dom både tv och playstation i rummen

Medlem

Jag kan ju fylla på lite med frågor då:

Kan man överhuvudtaget sitta i ett amerikansk fängelse utan att bli av med oskulden?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har sett ett antal dokumentärer om amerikanska fångar och en hel del av de fängelserna de sitter i påminner om det i Prison Break. Om jag inte minns helt fel så spelar/spelade de väl in Prison Break i ett gammalt nedlagt fängelse?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Jag kan ju fylla på lite med frågor då:

Kan man överhuvudtaget sitta i ett amerikansk fängelse utan att bli av med oskulden?

Word.

Nej.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

mjo, men det där är en olagligen kidnappad snubbe som torteras.. vanliga fängelsen funkar inte så


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

har US and A vanliga fängelser också? o_O


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Är doktorerna lika söta på alla fängelser som i Prison break?
Borde vara den mer prioriterade frågan

Medlem

Såg ett avsnitt av 30 days (tv program av killen som gjorde Super size me) för ett tag sen. I det avsnittet skulle han sitta i ett fängelse i 1 månad. Det fängelset han satt på såg ut lite som prison break om jag inte missminner mig, fast det var ingen gallerdörr utan en vanlig förstärkt dörr.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Knirk:

svenska fängelser är nästan som ett vanligt rum
har sett inslag från diverse svenska fängelsen och där hade dom både tv och playstation i rummen

Jag var på ett svenskt fängelse ganska nyligen och det med elektronik på rummet är ren media skit.
De satt i små rum (mindre än ettor) tills dom skulle upp o äta frukost, klä sig, duscha, toa på 10 min sen var det arbete i x antal timmar varje dag. Efter det fick dom 1 timmes ledighet i en sal som innehöll: 50tal böcker, 1 pingisbord, 1 biljardbord, 2 väggmonterade tv apparated och diverse stolar/soffor. Andra de hade var en träningslokal som de blir av med permanent om de inte sköter sig, that's it. De har det inte svinigt men fy fan sån tristess och isolering. Allt är i betong i trånga korridorer.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

De satt i små rum (mindre än ettor) tills dom skulle upp o äta frukost, klä sig, duscha, toa på 10 min sen var det arbete i x antal timmar varje dag. Efter det fick dom 1 timmes ledighet i en sal som innehöll: 50tal böcker, 1 pingisbord, 1 biljardbord, 2 väggmonterade tv apparated och diverse stolar/soffor. Andra de hade var en träningslokal som de blir av med permanent om de inte sköter sig, that's it. De har det inte svinigt men fy fan sån tristess och isolering. Allt är i betong i trånga korridorer.

Låter bra.

Att intagna har tv, dator, playstation, mobiltelefoner osv, det vet vi ju - ingen fantasipåhitt.

..porrfilmer, tidningar...

Verkar vara ett bra fängelse du var på dock.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dom sitter där dom sitter av en orsak så dom förtjänar det nog.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Svenpa:

De satt i små rum (mindre än ettor) tills dom skulle upp o äta frukost, klä sig, duscha, toa på 10 min sen var det arbete i x antal timmar varje dag. Efter det fick dom 1 timmes ledighet i en sal som innehöll: 50tal böcker, 1 pingisbord, 1 biljardbord, 2 väggmonterade tv apparated och diverse stolar/soffor. Andra de hade var en träningslokal som de blir av med permanent om de inte sköter sig, that's it. De har det inte svinigt men fy fan sån tristess och isolering. Allt är i betong i trånga korridorer.

Låter bra.

Att intagna har tv, dator, playstation, mobiltelefoner osv, det vet vi ju - ingen fantasipåhitt.

..porrfilmer, tidningar...

Verkar vara ett bra fängelse du var på dock.

...Numer har de också Nintento Wii. Kanske inte vore så illa att åka iväg ett tag, Lindome-anstalten ligger ju inte så långt härifrån...

Inaktiv
Skrivet av Rissan:

Dom sitter där dom sitter av en orsak så dom förtjänar det nog.

Haha jo, för vi alla har ju valt om vi vill följa lagen eller ej, och utan att bli straffade för det!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

På ett sett om dom har ps2 så ska man bli instängen i 20 år.. så då får man ju nhl 07 i 20 år och fifa 07 20 år (2008,2009) men på ett sätt tror jag inte att dom köper in en massa sådana spel..


signatur

My way is better than yours :D

Inaktiv
Skrivet av Zampa:

På ett sett om dom har ps2 så ska man bli instängen i 20 år.. så då får man ju nhl 07 i 20 år och fifa 07 20 år (2008,2009) men på ett sätt tror jag inte att dom köper in en massa sådana spel..

Väldigt intressant tanke. Låter nästan som om du överväger det...


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Nja, tror inte så många fängelser har datorspel, som sagt dom sitter där av en anledning. Det ska ju inte vara nån spelhåla.

Medlem

Jävla puckad balansgång mellan straff och rehabilitering. Ena eller andra säger jag, antingen hugger man av handfan när nån snor nåt eller så försöker man fixa dom.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Så gott som alla fängelser i USA där du delar cell har i princip samma uppbyggnad som i Prison Break, gallerväggar är t.ex. en säkerhet så vakterna ska kunna se om du blir mördad av din cellkompis. Sen hur själva miljön är i ett fängelse vet jag inte, men de kan mycket möjligt vara som i Prison Break.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

national geographic gjorde en dokumentär om fängelser, ganska coolt, och extrem säkerhet och övervakning, varsin cell eller så delade man, rent och "fint" överallt

i ett fängelse så var det en gång över hela kafeterian för vakter, och det fanns även små små gångar ner till kafeterian så ifall det blev bråk så rullade man helt enkelt ner tårgas eller något liknande, sen gick dom in och fixade resten

såg även en bild på ett fängelse en gång, med en STOR skylt "no warning shots"...

Medlem
Skrivet av Aresz:

...i ett fängelse så var det en gång...

..en prinsessa som var inlåst i ett torn.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar