Gräset i spelen!

Medlem
Gräset i spelen!

Varför är gräset i spelen alltid platt o e så dåligt gjort??? t.e. BF


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Varför är gräset i spelen alltid platt o e så dåligt gjort??? t.e. BF

För att ditt grafikkort suger?


signatur

yolo

Medlem

inte kul när gräset ser gräsligt ut....

Medlem

Men det är garanterat grönare på andra sidan...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

pga av gräs är så svårt att göra fint och att optimera väl....kanske dx10 förändrar det. annars var väl obliviongräset fint....på max.

ytterligare ett gräs-citat:

Dålig grafik gror inget gräs.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Så... många... roliga...svar...

Jag vet inte om jag håller med riktigt, jag tycker det kan se riktigt trevligt ut många gånger...

ut2004, hidden and dangerous 2, oblivion är bara några få spel jag kan komma på där jag reagerat över att just "gräs" är så bra gjort...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Gräsklipparen som varit i farten.

Medlem

Som sagt.
Ett grässtrå växer sällan ensamt. Och att rendera ett par tusen sådana tillsammans med diverse andra grejor är lagom roligt för grafikkorten.
Men nyare spel börjar ju bli bättre på gräsfronten.

Medlem

Det är som att vara på ett dagis och ha koll på 400 barn samtidigt! alla springer runt och gör vad dom vill! Mycket lättare om man låter t.ex Mario hoppa på alla ungarna så att dom ligger där, platta och stilla. Så kan man hålla koll på allt det andra runt omkring istället, t.ex ninjorna som försöker ta sig in på dagiset genom skorstenen.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Prestandekrävande, en vanlig gräsmatta skulle ju lätt äta upp fyra gfxkort på en minut


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Inget fel på gräset i Oblivion. CoD3 har ganska fint gräs också. Budo har jag hört på omvägar har fint gräs också...

Medlem

grafikkorts-dödare gräs är.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Gräsligt svårt att rendera Gräs.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker det är konstigtatt inte fler spel har liknande gräs som det gamla GC-spelet Star Fox Adventures. Det har riktigt snyggt gräs och päls


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Så kan man hålla koll på allt det andra runt omkring istället, t.ex ninjorna som försöker ta sig in på dagiset genom skorstenen.

Hallå? Har ni ingen ninjafilter i skorstenen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ja vad e det för budget skorsten du har SeniiL? Inget ninjafilter.

Medlem

Ninjafilter i skorstenen -> Tomten kommer inte igenom skorstenen -> Fyra hundra storlipande och ilskna dagisbarn = HORROR! O.O
Enkel slutledning.

OnTopic: Med ett Radeon 9600 pro så spelar det ingen roll hur snyggt gräset är


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Det är för att Yoda har patent på allt som är grönt.

Medlem

Precis, vid juletid så kan man helt enkelt inte ha ett Ninjafilter i skortstenen för då blir det CHAOS, precis som IronHide skriver.
Det gäller att prioritera! 10-20 random döda barn pga av inget ninjafilter eller 400 pissarga skitungar pga att tomten inte kommer in genom skorstenen, vad väljer du?

Men sen är ju inte ninjafiltret 100% pålitligt som vi alla vet, så det slinker ju ner ungefär 30% av dom ninjorna som försöker ta sig in, och bara kommer in 1 så kan den ju döda lika många barn som om 100% kom in, då det är en Ninja. Så egentligen är ett ninjafilter bara ett jävla reklamtrick.

Men vad gör man inte under resten av året för att hålla ungarna lugna, falsk säkerhet är ju bättre än ingen


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

MFC
Medlem

Om ni tycker gräs är krävande.. vänta tills man börjar köra med päls på era varma sköna jackor och kläder oh spelen.. eller på era virtuella keldjur


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Eller en grafisk representation av spelarens intellekt och tankegångar.
Eller vänta nu, det gjordes ju redan i The Sims?

Äh, glöm vad jag sa!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Starta spel ställ dig upp och se modig ut och skrik: NU FÅR DITT PUCKOGRÄS BLI LITE SNYGGARE VA SLUTA SEGA OCH BÖRJA FISA!? och så slår man några slag kanske så att datorn börjar ryka då räcker det..


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

välkommen tillbaka Zampa, vi har saknat dig. (eller inte)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

välkommen tillbaka Zampa, vi har saknat dig. (eller inte)

Word..

Medlem

Jag har saknat han som en förlorad son är han tillbaka, skötebarnet utav FragZone, vi välkomnar eder!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

jag föredra ett spel utan gräs men dom spel som har gräs just nu är inte allt på pjåkiga på sitt gräs

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Jag har saknat han som en förlorad son är han tillbaka, skötebarnet utav FragZone, vi välkomnar eder!

öh? varför välkomnar ni mig tillbaka?


signatur

My way is better than yours :D

Medlem
Skrivet av Zampa:
Skrivet av Greger:

Jag har saknat han som en förlorad son är han tillbaka, skötebarnet utav FragZone, vi välkomnar eder!

öh? varför välkomnar ni mig tillbaka?

Att du är omedveten om din egen "status" på FZ gör det hela ännu läskigare.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av IronHide:

Ninjafilter i skorstenen -> Tomten kommer inte igenom skorstenen -> Fyra hundra storlipande och ilskna dagisbarn = HORROR! O.O
Enkel slutledning.

Vad säger du? Är tomten ninja?!

It all makes sense now...


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Skrivet av MFC:

päls

inge problem. iofs, vill ni ha det skit snyggt så kanske, men päls effekten är inte svår att uppnå.
ett par spel jag kan tänka mig just nu är Tekken och Daxter, till PSP!

123
Skriv svar