Left 4 Deads systemkrav uppdaterade

Robot
Medlem
Left 4 Deads systemkrav uppdaterade

Hur många gamers sitter på ett 9600? 0,001%?

Hoppas inte att de gör spelet fulare genom en sån här optimering.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hur många gamers sitter på ett 9600? 000,1%?

Antar att du menar 0,001%. 000,1 är väl ändå 0,1 fortfarande
Sorry for being petig

Aja, bra nyheter iaf. Fast jag vill gärna veta vad de riktiga systemkraven är, dvs. de rekommenderade.

Inaktiv

Snälla, ge oss de rekommenderade kraven.

Inaktiv

Perfekt... blir att installera Windows Xp innan detta spel släpps. Adda mig och min vän på steam

SteamID : showerguy & m0s0

m0s0 med (nollor)

Lycka till och hoppas vi på fz kan göra nån slags tunnering.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av Mikaelh:

Hur många gamers sitter på ett 9600? 000,1%?

Antar att du menar 0,001%. 000,1 är väl ändå 0,1 fortfarande
Sorry for being petig

xD

Slarvfel.

Medlem

Är de liknande systemkrav till HL2?

Medlem
Inaktiv

Och Graffikkort spelar ingen roll eller? Man kanske inte behöver nåt

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Hur många gamers sitter på ett 9600? 0,001%?

Hoppas inte att de gör spelet fulare genom en sån här optimering.

Löjligt påstående. Detta är ju extremt lätt att ta reda på i just det här fallet (med hl2/steam)

http://www.steampowered.com/status/survey.html

Slutsats: Hela 8,6% av spelarskaran har ett kort som motsvarar minimikravet (6600, 9600, inkl x600 = 9600). Nästan lika många som de som innehar någon variant av nvidias 8800-kort...

Så, ett mycket självklart val av valve att göra. Det gäller att tänka längre än kretsen "entusiaster" som postar på sådana här ställen.


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

CPU 3.0 GHz, oj!
Det var nära för min 3.2GHz Pentium 4!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

left 4 dead använder sig av den uppdaterade versionen av source engine, typ samma som epsiode 2 använder, så det är mer krävande än vanliga hl2


signatur

cags

Medlem

jag har kvar min burk sen 4 år tillbaks Geforce 6800GT 256 mb

woohoo enligt benchmark har jag 1024 poäng


signatur

Hmmm 2700 poäng.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

FM-guru
F.d. Sisyr

Heh, 3045 poäng. Jag klagar inte iaf.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hur många gamers sitter på ett 9600? 0,001%?

Jag sitter på ett Radeon 9600 XT

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Snälla, ge oss de rekommenderade kraven.

Har det inte blivit en liten revolution ang. "minimikrav" och "rekommenderade krav"? Minikraven är väl nuförtiden mer vad rekomenderade var förut? Eller är jag ute och paddlar?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hur många gamers sitter på ett 9600? 0,001%?

Hoppas inte att de gör spelet fulare genom en sån här optimering.

Av dom som har steam, och varit med i deras Hardwaresurvey, så har 3.08 % haft 9600.

Medlem

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax


signatur

//monster

Medlem

Nemas problemas... fast jag ska köpa det till 360n ändå eftersom flera av kompisarna gör det

Medlem
Skrivet av b3pp0:

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax

Jag är en av dessa personer som sitter på en så kass dator med en P4 och så vidare. Jag kan inte hjälpa att min familj har extrema ekonomi problem vid tillfället, tack för slaget under bältet.

Inte ett dugg sjyst...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av b3pp0:

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax

Jag är en av dessa personer som sitter på en så kass dator med en P4 och så vidare. Jag kan inte hjälpa att min familj har extrema ekonomi problem vid tillfället, tack för slaget under bältet.

Inte ett dugg sjyst...

Men ändå har du haft råd att köpa en PS3 som är betydligt dyrare än att köpa en bättre pc än de där kraven.

Inaktiv
Skrivet av b3pp0:

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax

Du tror alltså att en person med en 10 år gammal dator spelar på den med ett leende på läpparna?
Det finns faktiskt folk som inte har råd att köpa ny dator varje år. Både här i Sverige och utomlands.

Skrivet av anon_19389:
Skrivet av b3pp0:

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax

Du tror alltså att en person med en 10 år gammal dator spelar på den med ett leende på läpparna?
Det finns faktiskt folk som inte har råd att köpa ny dator varje år. Både här i Sverige och utomlands.

Exakt tycker hans inlägg var vädigt omoget.


signatur
Inaktiv

Dollarn är på väg upp igen, köp så fort som möjligt så sparar ni några kronor.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

varför finns det ens så låga systemkrav, vilken noob sitter lixom idag med 10 år gamla grejer som en p4 och ett kort ur 6-serien? då måste man ju vara extremt fattig då en bättre dator än så inte kostar mer än 1-2 lax

För att vissas liv inte kretsar kring ens dator som en viss annan n00b här på forumet.

Medlem

Dom där kraven är ju väldigt intetsägande.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar