Star Wars-MMO och WAR till konsol?

Medlem
Star Wars-MMO och WAR till konsol?

jobbigt att mappa alla skills till handkontrollen O_o dock ganska härligt att kunna grinda halvliggandes i soffan

Medlem

Ännu mer simplifiering och försämring i antågande, hurra!

Medlem

undrar om The Old Republic blir något att hänga i gran..

Medlem

När mus och tangentbord är vanligt även till konsol då kanske man köper mmo till konsol annars är det ett stort *ORKA* med där.

Medlem

nu händer det grejer, har försökt föreställa mig hur det skulle kunna se ut länge, tråkigt om det blir för simplifierat.

Medlem

Är inte handkontrollerna stora nog som dom är?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Om WAR kommer med bra kompatibla möss och tagnentbord till konsoll blir jag grymt glad! Frågan är hur det blir med månadsavgifter och liknande.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

MMO till konsoll... Lite synd att WoW inte finns! Hmm...? Kan bli svårt med patcharna, många GB som man måste ha för att kunna spela spelet - dessutom finns ju inte expansions till konsoll för de måste också vara på hårddisken.

Låter lite hjärndött till mig, men å andra sidan: EA (som äger Bioware) har ju aldrig varit smarta.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag kan tänka mig hur lätta mål konsolspelare skulle bli för PC-spelare om de skulle spela på samma server. Om det är konsol mot konsol kan det nog bli lite mer fair game.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hoppas äckligt mycket på Star Wars: The Old Republic till 360!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Ännu mer simplifiering och försämring i antågande, hurra!

x2

Inaktiv

Det där är vad EA vill... Frågan är hur Mythic ser på saken om vi tittar på WAR.

Medlem
Skrivet av Sparable:

de lär ju få komma på nån smart lösning för att ha 20 spells på dosan iaf

Frågan är bara vad.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av voicu:

När mus och tangentbord är vanligt även till konsol då kanske man köper mmo till konsol annars är det ett stort *ORKA* med där.

Skulle aldrig falla mig in att sitta med mus och tangentbord framför ett tv-spel. En del av vitsen med konsol för mig är att slippa den skiten och istället kunna sitta bekvämt i soffan. En såndär liten "tangentplatta" som fästs på kontrollen kanske skulle komma till användning dock. Min åsikt.

Medlem

Ja tack.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Man kan redan använda en Xbox 360 kontrol till Warhammer online( pc) med Switchblade

http://www.switchbladegaming.com/war/

Inaktiv

Mmo's gör sej bäst på pc..

Medlem

Aldrig att jag köper ett MMO till en konsol.

Medlem

Kan nog vara ganska chill att ligga i soffan och spela ett MMO kan jag tänka mig, kanske inte går lika fort med spells och skills i strider och så.. Kan tänka mig att man kanske trycker ner en knapp och får upp en liten hotbar där man kan välja spells te.x.. får väl se hur det blir

Medlem

Det är ju bara att skaffa trådlöst tangentbord och mus, koppla bara in mottagaren i konsollen och tada!

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Om WAR kommer med bra kompatibla möss och tagnentbord till konsoll blir jag grymt glad! Frågan är hur det blir med månadsavgifter och liknande.

Vet ej om möss men i dags läget så tar både PS3 och Xbox 360 USB tangentbord, de tar dem alla.

Plugga de in bara.

Det återstår dock ett problem inga spel stödjer dem men de funkar bra att använda i GUI't t.ex.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av v1ctory:

Om WAR kommer med bra kompatibla möss och tagnentbord till konsoll blir jag grymt glad! Frågan är hur det blir med månadsavgifter och liknande.

Vet ej om möss men i dags läget så tar både PS3 och Xbox 360 USB tangentbord, de tar dem alla.

Plugga de in bara.

Det återstår dock ett problem inga spel stödjer dem men de funkar bra att använda i GUI't t.ex.

Trådlöst ska det vara!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hade varit underbart med WoW till PS3.

Och ärligt talat, hur många spells/skills använder man egentligen? Inte är det fler än vad man kan få in på en vanlig kontroll.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Asså varför sitta vid TV:n med ett obekvämt tangentbord och mus när man kan sitta vid datorn istället. Har ni tänkt på grafiken, en laggande konsol, tänk er för innan MMO kommer till konsol.:\


signatur

fetstilWAAAGH!!!

Medlem
Skrivet av Kezlok:

Asså varför sitta vid TV:n med ett obekvämt tangentbord och mus när man kan sitta vid datorn istället. Har ni tänkt på grafiken, en laggande konsol, tänk er för innan MMO kommer till konsol.:\

Laggande konsol?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

1
Skriv svar