Sacred 2: Fallen Angel

Robot
Sacred 2: Fallen Angel

Är du ett hängivet fan av hack 'n' slash-spel och sitter och väntar på att Diablo III ska släppas? För att fördriva den långa väntan kan det vara läge att prova något annat spel i genren. Varför inte Sacred 2: Fallen Angel?

#sacred, #world-of-warcraft, #titan-quest


Medlem
Sacred 2 i testlabbet

Blev sugen på detta spel nu, synd att budgeten inte tillåter..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Blir nog ett köp! Skitbra recension, men till skillnad från recensenten så gillar jag dålig humor, så jag kanske gillar det extra mycket:D

Medlem

Tycker spelet är riktigt bra och har samma förmåga att fånga en som föregångaren, bara lite till och så har timmarna gått. Gillar också att Hansi Kürsch agerar trubadur i spelet och att tydligen bandet (Blind Guardian) är med någonstans med!
Håller inte alls med om de negativa aspekterna i recensionen, rösterna duger och humorn passande och några buggar har jag inte sett ännu.

Medlem

Fin recension. Jag tycker det verkar som att det absolut är värt att testa på. En får tacka!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Humorn är på precis samma sätt som i ettan, och var absolut inget fel på där (Gravsten med inskriptionen: "Here lies G. Freeman, beaten to death with a crowbar", hemliga rum med Shadows-skepp från Babyolon 5, Jason mask+machete, Star Wars Lightsaber som vapen etc etc, the list goes on...). Har beställt Sacred 2 och väntar bara på att det ska dimpa ner i brevlådan så jag kan börja spela som en dåre ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Låter som ettan, dvs bra spel men fullt med buggar, speciellt om man vill testa multiplayer.

Medlem
Medlem

Jag kan inte hitta några synpunkter om själva story:n. Var den inte värd att nämnas eller?

Har själv inte spelat det men skulle gärna vilja veta mer om Story:n.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

demot var skit iaf

Medlem

Efter lite trixande fick jag co-op att fungera, även om de joinande måste logga om en gång extra vid varje nytt spel för att det ska fungera.
Recensenten verkar inte ha kommit alls långt i kampanjen av att dömma av screensen och det kanske inte är så konstigt med tanke på hur gigantisk spelvärlden är.
Lite besynnerligt hur single-player-RPG-spelen gått mer och mer åt att likna MMO-spelen. Nu får man egentligen en bra mycket snyggare MMO-upplevelse, med bättre quests och utan månadsavgift, såvida man kan avstå PVP-delen.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

var tvungen att ta ner spelet olagligt och testa det, för ett av mina största misstag under min spelkarriär var att köpa sacred 1.

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

Medlem

^- Bespara mig allt piratsnack, det vore lag på att inte få sälja såna här ofärdiga produkter.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

var tvungen att ta ner spelet olagligt och testa det, för ett av mina största misstag under min spelkarriär var att köpa sacred 1.

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=9087

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

Men, smecko.
Självklart att du får hordvis med extrabuggar, om du kör pirat och inte kunnat patcha upp alla hotfixar som kommit sedan release.
Inte för att du brutit rätt hårt mot forumets regler, men att bedömma ett spel efter dess piratkopierade dito är ju bara epic fail!

Nuförtiden planerar ju tom företagen in patchar direkt efter release, bara för att wärshare ska få lite extra problem, och Sacred har fått en hel del patchar alla redan.
just nu är det bara lite buggigt vid uppstarten av ett co-op, men spelet i sig är lika buggfritt som vilket annat rpg som helst. (nån mindre glitch här och där, men inget allvarligt).

Är personligen inget stort fan av hack'n'slash, men det här var bannemig en positiv överaskning. Ett fullgott komplement till Diablo.
Hade hellre sett en högre halt av ROLLspelande än levelfixering, prylmani och monsterbashande, men verkar vara försvinnande få rollspel som faktiskt fokuserar på själva ROLLspelandet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Bespara mig allt piratsnack, det vore lag på att inte få sälja såna här ofärdiga produkter.

Fast hehe, inte riktigt rätt att komma och prata om lagar när du precis nämnt att du själv brutit mot en. Det fanns ett demo så, nej, du hade ingen anledning alls att ladda ner det.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

Jag kan inte hitta några synpunkter om själva story:n. Var den inte värd att nämnas eller?

Storyn är väl ganska standard i spel som dessa. Den fungerar bra hur som helst. Du kan läsa mer bakgrundsstory på officiella hemsidan om du letar efter sådant.

Skrivet av HYBRiS:

Recensenten verkar inte ha kommit alls långt i kampanjen av att dömma av screensen och det kanske inte är så konstigt med tanke på hur gigantisk spelvärlden är.

Jo, jag kom en bit men jag slutade ta skärmdumpar efter ett tag.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Bespara mig allt piratsnack, det vore lag på att inte få sälja såna här ofärdiga produkter.

Fast hehe, inte riktigt rätt att komma och prata om lagar när du precis nämnt att du själv brutit mot en. Det fanns ett demo så, nej, du hade ingen anledning alls att ladda ner det.

Oh the irony! Nä, men var det det som var mening med det det inlägget. Tycker helt ärligt att, vi gamers, måste börja ställa kvalitetskrav, för detta är bara en katastrof av många.

Inaktiv

Spelade demot och bara för att rösterna låter så jävla stelt blir det inte ens att pirata spelet.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Tycker själv att Sacred 1 var väldigt trevligt, tyckte den stora världen var helt underbar efter att ha spelat Diablo, som jag alltid tyckt varit väldigt linjärt. Men alla de fel jag fan i just ettan är klart värre i tvåan - fast man kan nog leva med det.

Det finns så mycket easter-eggs i spelet att det blir löjligt och i nästan alla fall är de tråkiga saker som inte alls passar in i världen, anser detta vara ett stort problem i spelet - det är sällan så i spel - men det är så mycket att man bara inte orkar med efter ett tag, för det är verkligen något man inte kan undvika om man vill utforska lite mer än inget.

Klasserna man kan välja mellan är väldigt udda, gillar man klassisk fantasy så känns det nog lite konstigt, brukar spela Paladin om jag kan eller typ en Warrior, i Sacred 2 är det närmaste en ful Zombie typ, inte alls vad jag vill spela som, i ettan fanns det iaf en Gladiator.

Grafiken är trevlig, så länge det är dag, på natten ser allt bara grått och trist ut, "ambient" liksom. Det ser förbannat fult ut innomhus. Sacred 1 var enligt mig mycket snyggare, på speciellt detta - men det var ju "2D" med.
Vet inte om världen är större än i ettan, det kan man ju tycka, fast den känns sjukt mycket mer linjär nu, vet inte varför, men stora slätter verkar inte finnas kvar på samma sätt, det är alltid skog och vägar i princip, med få undantag - har inte utforskat allt så jag reserverar mig lite här.

Storyn är bara kass, orkar inte läsa saker i spelet längre, fast det är klart, vem bryr sig.

Det är för lätt, det blir lite fel på det sättet, för jag pallar inte använda skills och sådant, det räcker att bara hacka lite, även om man kör på Silver... jobbigt att man skall behöva spela hela Silver för att få det att bli svårare. Hardcore är trist för då dör man på "fel" sätt, då måste man börja från början, det vill man ju inte alltid.

Voice acting är sämst, massa billiga kommentarer som ingen vill lyssna på. Mycket av det där tonas dock ner i patcharna, det blir mindre "jidder" på gubben hela tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

var tvungen att ta ner spelet olagligt och testa det, för ett av mina största misstag under min spelkarriär var att köpa sacred 1.

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=0&i=9087

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

Men, smecko.
Självklart att du får hordvis med extrabuggar, om du kör pirat och inte kunnat patcha upp alla hotfixar som kommit sedan release.
Inte för att du brutit rätt hårt mot forumets regler, men att bedömma ett spel efter dess piratkopierade dito är ju bara epic fail!

Nuförtiden planerar ju tom företagen in patchar direkt efter release, bara för att wärshare ska få lite extra problem, och Sacred har fått en hel del patchar alla redan.
just nu är det bara lite buggigt vid uppstarten av ett co-op, men spelet i sig är lika buggfritt som vilket annat rpg som helst. (nån mindre glitch här och där, men inget allvarligt).

Sånt där är ju bara en urban myth att alla piratreleaser skulle funka sämre än orginal. Men orka diskutera det då det är imot forumsreglerna, FZ får jätte gärna ta bort mina inlägg om dom vill, men heeeeelt ärligt måste vi Konsumenter ställa lite krav på utvecklarna. Börjar bli så trött att behöva patcha alla mina ny inköpta spel eller invänta tills det patchas. Ett väldigt bra exampel på detta är ju Clear sky, vill inte behöva vänta 1 år innan det blir spelbart... Spel ska inte vara en jävla investering som man ska ha nytta av senare.

Medlem

Tydligen så är testet gjort med Windows Vista 64-bit SP1. Är det konstigt att det då kraschar? 64-bitars anser jag vara fel att använda som en standard.

Medlem

Orka jämföra med wow....
Det _finns_ buggar men spelet är helt ok ändå.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

var tvungen att ta ner spelet olagligt och testa det, för ett av mina största misstag under min spelkarriär var att köpa sacred 1.

---

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

Det borde vara skottpengar på dylika idiotiska uttalanden som det här? En sak att du inte gillar spelet men resten är enbart skitsnack. Varför finns ingen ingore funktion för att slippa idioter och deras inlägg? *suck*

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Tydligen så är testet gjort med Windows Vista 64-bit SP1. Är det konstigt att det då kraschar? 64-bitars anser jag vara fel att använda som en standard.

Har själv Vista 64 SP1 och här har jag inte upplevt några buggar eller krascher. Visserligen har jag inte spelat mer än några timmar.

Älskade det första spelet och det här är inte ett dugg sämre. Men det är ju vad JAG tycker. Vissa älskar spelet andra hatar det. Det kommer nog aldrig ett spel som passar alla till 100%.

Medlem
Skrivet av Desmin:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

var tvungen att ta ner spelet olagligt och testa det, för ett av mina största misstag under min spelkarriär var att köpa sacred 1.

---

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

Det borde vara skottpengar på dylika idiotiska uttalanden som det här? En sak att du inte gillar spelet men resten är enbart skitsnack. Varför finns ingen ingore funktion för att slippa idioter och deras inlägg? *suck*

originellt, det där har man aldrig sett förut. Men borde det inte vara skottpengar på att göra inlägg som ABSOLUT inte har något med nyheten i sig att göra?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sånt där är ju bara en urban myth att alla piratreleaser skulle funka sämre än orginal. Men orka diskutera det då det är imot forumsreglerna, FZ får jätte gärna ta bort mina inlägg om dom vill, men heeeeelt ärligt måste vi Konsumenter ställa lite krav på utvecklarna. Börjar bli så trött att behöva patcha alla mina ny inköpta spel eller invänta tills det patchas. Ett väldigt bra exampel på detta är ju Clear sky, vill inte behöva vänta 1 år innan det blir spelbart... Spel ska inte vara en jävla investering som man ska ha nytta av senare.

Är väl förfan ingen "urban myth" att spel som man måste cracka om för att patcha, om de ens patchas alls, fungerar sämre?

Har inget med att spelet är crackat eller inte att göra, utan snarare att piratade versioner sällan uppdateras i samma takt som köpta diton, pga att fillerna är ändrade med nocd och whatnot cracks.

Snacka om att ta på sig pirat-skygglappar.....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag testade demot.

Diablo 3 kommer bli nästa action-RPG jag köper.

Medlem

Jag kan faktiskt hålla med Drunken_monkey_boxer lite angående att vi konsumenter måste ställa högre krav. Släpper man ett spel fullt med buggar så är det väl inte ett färdigt spel?

OnTopic: Tkr recensionen var skit bra, förstår inte att det är så många som gnäller på FZ recensioner...

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Sånt där är ju bara en urban myth att alla piratreleaser skulle funka sämre än orginal. Men orka diskutera det då det är imot forumsreglerna, FZ får jätte gärna ta bort mina inlägg om dom vill, men heeeeelt ärligt måste vi Konsumenter ställa lite krav på utvecklarna. Börjar bli så trött att behöva patcha alla mina ny inköpta spel eller invänta tills det patchas. Ett väldigt bra exampel på detta är ju Clear sky, vill inte behöva vänta 1 år innan det blir spelbart... Spel ska inte vara en jävla investering som man ska ha nytta av senare.

Är väl förfan ingen "urban myth" att spel som man måste cracka om för att patcha, om de ens patchas alls, fungerar sämre?

Har inget med att spelet är crackat eller inte att göra, utan snarare att piratade versioner sällan uppdateras i samma takt som köpta diton, pga att fillerna är ändrade med nocd och whatnot cracks.

Snacka om att ta på sig pirat-skygglappar.....

Det är ingen skillnad mellan piratkopior och original. Uppdateringarna fixas ganska så snabbt så det är väl inget problem det heller.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

FÖRSTÅR verkligen hur man kan fortsätta att släppa sånt här skräp och att folk fortsätter att köpa varje slash and hack klon som kommer ut -.- Buggarna gör spelet ospelbart, säger ju ganska mycket att man var tvungen att vänta nästan år innan sacred vart spelbart -.-

Det är nästan fan en hädelse att det ligger brevid vampire förtillfället.

För vampire var hade inte minst lika mycket buggar när det var nytt? Det var 10 gånger värre än i sacred tycker jag.

12
Skriv svar