Star Wars-MMO från Bioware bekräftat

Inaktiv

"Choose to be a Jedi, a Sith, or from a variety of other classic Star Wars roles"
Blir nog tvungen att testa det, men grafiken skvallrar om att det kommer vara anpassat för "den stora massan".

Medlem

För hoppas det är bättre än nuvarande swg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dåligt eller inte, jag ska ha det. Kotor <3


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Inget kan toppa det tidiga SWG när det kommer till rollspel, dock så lyckades ju Sony totalförstöra det spelet...

Kan ju råda alla som älskade SWG tidigare att kolla in denna sida: http://swgemu.com/
Det är en grupp programmerare och grafiker som gör en remake av det tidiga spelet.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Så skönt att man inte behöver köpa det här spelet eftersom alla här vet att det kommer att floppa, att det kommer att vara fult och tråkigt. Är det ingen som har tagit en screenshot och retuscherat den så vi vet hur det skulle ha kunnat sett ut när Ni ändå är i gång?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Undrar om detta är ett sätt att få in mer pengar till ett eventuellt KOTOR 3?

Medlem

Hoppas dom lyckas!

Medlem

Jag drömde i natt att jag var tokglad för jag hade precis fått hem min upplaga av KotOR 3 och så vaknar jag och ser bilder från ett "låtsas" KotOR som inte ens är i singleplayer... Blir sugen på att lägga mig igen och försöka hitta den där underbara drömmen:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Haha verkar ju bli ett stort skämt. När man hörde ett MMO KOTOR lät det ju häftigt och intressant men nu kan man inte mer än skratta. Först och främst så får den grafiska stilen i de bilderna mig att vilja gråta, varför ska det se så jävla barnsligt ut? KOTOR såg ju inte alls ut så där så det finns verkligen ingen logisk anledning att ändra stilen till något så fruktansvärt vidrigt. Sen verkar ju spelet bli någon WoW klon med lite mer story iaf om man lyssnade på vad de sa. Jedi VS Siths? Jo men det låter ju skitkul eller inte...

Medlem
Skrivet av Takida:

okie.... sätter en slant att alla komer lira sith jedi's till slut.

Jag sätter emot. 'Sith Jedi' är ungefär samma som 'Rund Fyrkant'.

Medlem

Hehe ser inte sååå bra ut dirket men men. kanske blir bra.

Inaktiv

Jaha, då får man inte se ett KotOR 3 på ett jävla tag antar jag.... Singleplayer FTW!

Medlem

It's milky time! Milky! Milky! Milky time!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hopppas bara att man kan få spela Wookiee.. Annars kan jag inte spela spelet

Medlem

Åh herrejävlar vad fult, ljussvärden såg ju för fan ut som termosar! :\

Inaktiv

Alla som klagar på att det bara kommer bli Jedi/Sith över allt. Har ni spelet KOTOR liren? Tyckte det stod force sensitives på varje gathörn där.

Jävla giriga gamla gubbar som får spel att se sämre ut för att tjäna sig en liten hacka.
Tanken med utveckling är väl att det ska se bättre ut?
Men nu så vill alla få in pengar på mmo i stället för att sälja vanliga spel.

Medlem
Skrivet av bastard:

Jag är så förbannad trött på alla MMO:s, och nu kommer ett till! Resultatet av det här sammanbetet kan antingen sluta i total katastrof eller dundersuccé. Det mesta som Bioware rör i blir till guld och allt som LucasArts gjort under de senaste åren har ju varit rejäla besvikelser. Kanske tar de ut varandra och resultatet blir en rejäl jävla härdsmälta.

Jag hoppas vi får se ett framtida KOTOR 3.

Precis min åsikt. Jag är redigt trött på MMO's och är inte intresserad av att få Kotor 3 ersatt med ett sabla MMO. Någon gång får det räcka, alla spel är inte menade att bli onlinespel. Satsar på flopp.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Ska bli intressant hur de får folk att forsätta spela det över några månader. Wow vet hur man får folk att spela länge, War har kommit igång riktigt bra och har en lång tid på sig att utvecklas än mer tills detta star wars-lir kommer ut.
Jag tror de kommer få det riktigt hårt. Men säljer ex kommer det säkert göra. Och personer som min far hade kanske vågat sig testa på ett MMO.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Inget kan toppa det tidiga SWG när det kommer till rollspel, dock så lyckades ju Sony totalförstöra det spelet...

Kan ju råda alla som älskade SWG tidigare att kolla in denna sida: http://swgemu.com/
Det är en grupp programmerare och grafiker som gör en remake av det tidiga spelet.

Najs! Bästa man hört på länge, Star Wars Galaxies ägde innan dom började mippla på *suck*

Medlem

Är det bara jag som tycker det eller ser, figurerna oerhört töntiga ut ? små smala jedi's, sith med lasersablar nästan lika breda om inte större än personerna själva. Som det ser ut nu så kommerjag inte köpa detta även om jag var intresserad förut, jag tänker inte köpa nått där det ser ut som nån töntig clonewars ritare har varit i farten med sina konstiga ideal till människokroppen.

Medlem

Tycker det faktist ser helt ok ut. Sen är det nog för tidigt att säga ifall det blir ett köp eller inte men men.

"kotor: the old republic utspelar sig 300år efter sista kotor" Kan ju tänka mig ett framtida kotor 3: singel player som tar plats mellan kotor 2 och kotor: the old republic.

Medlem
Skrivet av voicu:

Är det bara jag som tycker det eller ser, figurerna oerhört töntiga ut ?

Tycker stilen är helt perfekt, klart inspirerat av Clone Wars. SW i tecknad stil är nog inget nytt för de flesta fans som läser serietidningarna och följer Star Wars utanför det George Lucas gjort. Vad det kan falla på är animationerna..


signatur
Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Trollafett:

Star Wars goes Marvel. Grafiken känns sådär men Bioware brukar ju leverera. Så länge de håller SOEs giriga fingrar från kakburken kan det nog bli häftigt trots den tråkiga grafiken. Kommer definitivt hålla ögonen på det.

Tänk på att EA nu äger BioWare. Blir inte detta deras första (totala) spel tillsammans? Mass Effect var ju i princip klart när BW blev uppköpt.

detta har varit under produktion sedan 2004.

Medlem

kan bli väldigt bra då Bioware är mästare på att göra bra RPG spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

De säger att de kommer ha samma story-stil som ifrån KOTOR spelen.

Då är det bäst att alla roller har röster, att min upplevelse inte förstörs av en 13 åring som hoppar omrking, att de bygger cutscenes och liknande story-byggande scener och att det inte finns en enda "quest" som inte för storyn framåt eller är relevant och intressant (Alltså, inte döda 10 droids och kom tillbaka).

Inaktiv

Synd.. Synd som fan, om man läser på deras FAQ är det 300 år efter KOTOR I (alla coola karaktärer döda) och det liknar inte "the old republic".

Och sedan slutade de Revans story snabbt, han kom aldrig tillbaka från the Unkown Regions men Sith imperiet gjorde det.

WOW FTW - är extremt besviken på Bioware för att arbeta med sånt här skit. Förväntar mig skräp från LucasArts... Obsidian är nog de enda som kan tillräckligt vad fansen vill ha

Skrivet av smuts:

Dåligt eller inte, jag ska ha det. Kotor <3

KOTOR serien dog när LucasArts nekade Obsidians förslag att återställa KOTOR II. (efter release). Nu ligger serien (som många andra) i töntar som vill spela online och ha "epic" gear med lightsaber. Raida typ Revan (han e död) men det var det förslag.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Åt helvete med klassiska MMO-spel.

Fan va trist. Nu får man ju vänta skitlänge på att KOTOR 3 ska komma. Vad får man istället? Ännu ett jävla MMO i samma stil som WOW.

Inaktiv

Rätt humor hur många som VET att det här spelet är skit när de av logiska skäl inte ens testat det. LOL

Medlem

Själv tror jag det kan bli riktigt grymt! Ser fram emot att höra mer från det här projektet.

123
Skriv svar