Star Wars-MMO från Bioware bekräftat

Medlem

Hmm.

Kotor är ett av världens bästa spel, även idag. Men Star Wars och MMO.. njae. Å andra sidan så om någon kan fixa det här så är det Bioware.

Medlem
Skrivet av Garage:

Rätt humor hur många som VET att det här spelet är skit när de av logiska skäl inte ens testat det. LOL

Om du avskyr fisk och hoppas på att få pankaka till middag men så får du fisk inrullad i pankaka, hur känner du då innan du smakar på vad som serveras?

Min poäng är att om du ogillar MMO:s men älskar KOTOR så har man väl all rätt att bli besviken och arg när man ser denna nyhet. Ingen har påstått att de vet att spelet är skit. Folk bara uttrycker sin besvikelse över att det inte blev ett KOTOR 3 utan ännu ett MMO. Så jag vette fan vad du svamlar om.

Inaktiv

Problemet med MMORPGs är ju att man oftast bara spelar ett åt gången. Så detta får ju vara väääldigt bra för att jag ska ska överge WAR och börja lira detta istället. :/

Medlem

Jag tycker det är så synd att allt rollspelande har tagits bort helt och hållet ifrån dagens mmo. Det som gjorde SWG till ett skit bra spel var inte gameplayen eller grafiken, det var spelarna och sättet spelet fungerade, spelar ekonomi allt kom nästan ifrån spelare, hus,vapen,kläder,mat och dryck. Samtidigt som du tvingades till att ta kontakt med andra spelare. Tillexempel när du var ute och kriga så blev du sämre hela tiden "battle fatigue" och för att återställa sig så var man tvungen att titta på en entertainer som var en spelare. Samma var det om du dog så fick du wounds som enbart en spelar kunde bota i ett sjukhus! Bara några exempel! Åh Swg vad gjorde SoE med dig.

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Problemet med MMORPGs är ju att man oftast bara spelar ett åt gången. Så detta får ju vara väääldigt bra för att jag ska ska överge WAR och börja lira detta istället. :/

Detta spel kommer ju knappast imorgon, så du hinner någ spela dig trött på WAR innan det kommer..


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Det känns inte som om det har några nyheter som skiljer det från alla andra grind and find MMO:s. De får utveckla det där med den egna storyn. Om det har någonting att göra med legacy-uppdragen i SWG så kan de lika gärna gå och lägga sig.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Blir nog fränt om alla kan vara Jedis ,, För alla Jedis är ju bra på olika saker,, Man kan ha Bounty hunter som yrke, starpilot etc,, så nog går det att få ihop: )

Inaktiv

Kan alltid hoppas det inte bara blir:
1) välj species + class
2) levla till max level genom quests eller grinding
3) "njut" av endgame PvP battlegrounds/zoner eller PvE raids.

Hade varit roligare med något mer i stil med gamla SWG, ett ordentligt sandbox mmorpg. På presentationen lät det som WoW med star wars tema och större fokus på quests.

Kanske låter lite pessimistiskt, men det är sånt som händer när MMORPGs hela tiden misslyckas med att leverera något nytt och fräscht.

Medlem

Kul att det kommer nått nytt SW baserat mmorpg, hade helst sätt ett SWG2 precu style men man får se vad bioware kan fixa fram. de har ju rätt fin portfolio av bra spel.

Medlem

Det trista är ju att igen vågar satsa på något nytt, man vet att man kommer kunna ta en viss procent av WoW-spelarna om det har ett liknande upplägg men nytt tema. Räcker med att sno några ynka procent för att det säkert ska sälja mer än vad KOTOR1-2 gjort tillsammans.. Sen visst, många kommer lämna precis som med AoC. Men det är ju skitsamma då har dom dragit in mer cash på sålda spel än vad de kunnat göra med ett singelplayerspel som större delen ändå bara tankat hem gratis.

Dom gör ju spel för att tjäna pengar trots allt, så till viss del har vi nog oss själva att skylla att man väljer att satsa på säkra kort vilket MMO verkar vara när det gäller antal sålda spel.


signatur

Om det får bra kritik så kanske det blir mitt första MMO jag älskar KOTOR och har kör igenom båda spelen flera ggr.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Är inte så mycket för MMO-spel men de här låter väldigt intressant. Älskar KotOR så de här känns rätt så givet

Medlem

Tack för att ni förstör den enda spelserie jag någonsin riktigt älskat, GG Lucas.

Medlem

Kul att de säger att det är storyn som får spelet att stå ut bland alla andra mmorpgn, när FFXI har haft story ända sedan det startade.

För övrigt så kommer det här antingen bli riktigt kul, eller oerhört dåligt. Det är så många saker som måste gå rätt för att det ska bli värt att skaffa. Men man kan bara vänta och hoppas på det bästa.

Inaktiv

Jag tycker att dem borde Öka på grafiken, ser värre ut än WoW :S

Kritisera inte mig nu bara för att det är sant

Inaktiv

Okey jag kanske överdrev lite förmycket när jag skrev värre än wow, men jag tycker ändå att dem borde skruva upp grafiken.

Ibland skrivar man saker utan att tänka, Sorry

Medlem

Dear Lord. Please kill George Lucas.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag är också lite skeptisk. Är det verkligen "story elementet" som saknas i dagens MMO?
Poängen med ett MMO är väl att man tillsammans med andra spelare så att säga ska skapa sin egen story.
Ett MMO kan ju faktiskt -till skillnad från andra genrer- faktiskt vara kul även om man inte har något direkt mål för sitt spelande.
Jag spelade också SWG i början och tyckte det var riktigt kul, speciellt att det fanns entertainers, en någotsånär vettig spelarekonomi etc; dvs. det var en "levande" värld. Någon story saknade jag då inte.
Risken är väl att det nya spelet blir ett "RPG med många spelare" utan någon riktig "värld".
Sen är ju frågan vad som händer när man spelat igenom storyn? Ex. AoC har ju rejäla problem med att lvl80 spelare lämnar spelet pga att det inte finns tillräckligt mycket att göra, hur ska det då bli i ett story-drivet spel?

Hoppas att jag har fel...

Medlem
Skrivet av Boomer:

Dear Lord. Please kill George Lucas.

Anmält ditt inlägg, fruktansvärt låg nivå...

För övrigt kan det säkert bli trevligt, ett bra alternativ till de som kanske inte vill lira ett mmo med medival tema, dvs svärd sköld osv... Många som ritar fan på väggen tycker jag. Detta behöver väl för övrigt inte utesluta ett Kotor 3 som många verkar tycka vara fallet...

Medlem

Fy fan.
Älskar KOTOR spelen och sett fram mot etta hurlänge som helst.

Vad fan har dom gjort?
Jag är inte grafikkåt, men grafikSTILEN.........

Usch, kolla hur lightsabers ser ut, hilts som är tjocka som en överarm...

Fy fan, hoppas verkligen detta bara var något tidigt conceptskit, annars är det bara patetiskt.

Medlem
Skrivet av Monocryl:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Trollafett:

Star Wars goes Marvel. Grafiken känns sådär men Bioware brukar ju leverera. Så länge de håller SOEs giriga fingrar från kakburken kan det nog bli häftigt trots den tråkiga grafiken. Kommer definitivt hålla ögonen på det.

Tänk på att EA nu äger BioWare. Blir inte detta deras första (totala) spel tillsammans? Mass Effect var ju i princip klart när BW blev uppköpt.

detta har varit under produktion sedan 2004.

Åfan, så länge? Och Brain, jag väljer att vara så naiv att jag hoppas att EA kör mer producent-stilen. Hosta in deg när det behövs och sätta lite brasa under röven på BW, men inte lägga sig i mer än nödvändigt. Har antagligen helt fel men stoppar huvudet i sanden och hoppas...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

123
Skriv svar