skattebetalarna betalar 28000kr för taxi...

Inaktiv
skattebetalarna betalar 28000kr för taxi...

http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=10&clipID=130...

och det gick på 28000kr under den perioden han åkte med taxi istället...

och det blir värsta kravaler för att mona sahlin köpte mjölk och blöjor innan, men inget om detta...

ja mer politik, varit alldeles för tyst annars

Medlem

Hoppas att han får betala tillbaks mellanskillnaden... eller sitta av skulden i en cell.

Medlem

Har iaf inte sagt ett pip när mon sahlin klantade sig
Men visst vill man fortsätta en smutskastning taktik mot ena eller andra blocket istället för att prata om själva händelsen så visst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

det sjuka var väl att miljöpartiets språkrör var på typ sjätte plats på listan för dom som åker mest taxi (listan var dock överfull av högerpartipolitiker ska sägas..)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

28000 kr för att tjäna in ~50 timmar restid var inte så dyrt imho...

Visst kan jag tycka att han kunde kört den sträckan med sin privata bil, men värre saker har ju förekommit (nej, jag sa inget den gången heller)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Politiker är ett gäng uppstyltade rövhål som inte lever som de lär, sedan vilken färg och parti de har spelar ingen roll för mig. Nu drog jag alla över en kam, shit pommes. ^^ Kan vi inte sluta med politiska trådar och börja munhuggas om vilken plattform som är bäst istället? Brukar hålla en högre nivå.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

och det blir värsta kravaler för att mona sahlin köpte mjölk och blöjor innan, men inget om detta...

Precis som nyligen då migrationsminister Tobias Billström, likt kulturminister Cecilia Stegö Chilò, inte betalat tv-avgiften på en massa år på grund av ideologiska skäl. Billström sitter kvar, Stegö Chilò får oproportionerligt mycket mer skit och avgår.

Eller precis som nyligen då finansminister Anders Borg, likt handelsminister Maria Borelius, erkänt att han nyttjat svart arbetskraft under 90-talet. Borg sitter kvar, Borelius får oproportionerligt mycket mer skit och avgår.

Gemensam nämnare på de som blivit medialt orättvist behandlade? De är alla kvinnor. Något att tänka på i "världens mest jämställda land".

*hälla ut bensin i tråden*

Medlem

Med tanke på att borgarna alltid ropat "avgå!" så fort nån i den gamla regeringen släppte en fis, så får han väl åtminstone be om ursäkt och betala.

Och ju, w4rhog värre saker har hänt. Anställande av svart arbetsskraft och smitning från TV-licens t ex.


signatur

yolo

Medlem

Är väl skitsamma viket parti politikern tillhör, får inte jag åka taxi till jobbet varje dag (cyklar 6 km varje dag till/från jobbet, ibland 12 km om jag cyklar hem på lunchen) så får inte dom det heller om dom inte absoulut måste.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

"jag klagade aldrig när [insert random sosse] gjorde [insert random grej]"

I call bullshit on your ass


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Är väl skitsamma viket parti politikern tillhör, får inte jag åka taxi till jobbet varje dag (cyklar 6 km varje dag till/från jobbet, ibland 12 km om jag cyklar hem på lunchen) så får inte dom det heller om dom inte absoulut måste.

Tja, politiker får väl jättegärna åka taxi, så länga det är dom själva som betalar och inte vi (skattebetalarna).


signatur

yolo

Inaktiv

att folk orkar bry sig när någon inte betalar tv-licens eller fixar svartjobbare gör mig förvånad.
Ja, jag jobbar/ har jobbat svart.
Nej, jag betalar inte tv-licens.

Nej, jag åker inte taxi för 28k och låter er betala. Men jag slänger heller inte ut 4 ungdomar från sin lägenhet för att jag vill bo där istället. Dessutom i Malmö när du jobbar i Stockholm.

Det finns hur mycket skit som helst att gräva fram om politiker, men småsaker som alla gör förvånar mig. Då syftar jag på typ tv-licens och svartjobb.

Inaktiv

Min morsa åker taxi, eller gjorde, varje dag, en resa som med kommunalt skulle ta 10 min. Om han hade betalat det själv så fine.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Rissan:

Är väl skitsamma viket parti politikern tillhör, får inte jag åka taxi till jobbet varje dag (cyklar 6 km varje dag till/från jobbet, ibland 12 km om jag cyklar hem på lunchen) så får inte dom det heller om dom inte absoulut måste.

Tja, politiker får väl jättegärna åka taxi, så länga det är dom själva som betalar och inte vi (skattebetalarna).

Indeed.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Hur mycket tror ni förra regeringen åkte taxi för? Har sett liknande siffror tidigare. Jag försvarar inte att våra politiker åker taxi för skattepengar. De har lön som med lätthet klarar den extra lyxen.

Medlem

Det spelar ingen roll vad man har för partitillhörighet när man stjäl eller slösar med någon annans pengar...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av jimmi:

att folk orkar bry sig när någon inte betalar tv-licens eller fixar svartjobbare gör mig förvånad.
Ja, jag jobbar/ har jobbat svart.
Nej, jag betalar inte tv-licens.

Nej, jag åker inte taxi för 28k och låter er betala. Men jag slänger heller inte ut 4 ungdomar från sin lägenhet för att jag vill bo där istället. Dessutom i Malmö när du jobbar i Stockholm.

Det finns hur mycket skit som helst att gräva fram om politiker, men småsaker som alla gör förvånar mig. Då syftar jag på typ tv-licens och svartjobb.

Jag tror inte att alla jobbar svart el fuskar med TV-licensen. Att det är småsaker får väl stå för dej, men jag tycker inte man kan ha myglande ministrar som ska bestämma över oss. Det kan t ex uppstå ett moraldilemma om f d kulturministern hade fått vara kvar - "Men om inte hon betalar behöver väl inte jag". Regler ska följas, i synnerhet av förtroendevalda. Vill man ändra på något får man gå demokratiskt till väga, om man är minister är detta ett absolut måste, annars motverkar man ju det man själv representerar, d v s staten.


signatur

yolo

Medlem

Finns väl ändå viss skillnad på att bryta mot lagar och regler och göra saker som vissa anser "ofint".

Medlem
Skrivet av teX:

Hur mycket tror ni förra regeringen åkte taxi för? Har sett liknande siffror tidigare. Jag försvarar inte att våra politiker åker taxi för skattepengar. De har lön som med lätthet klarar den extra lyxen.

De åkte säkert en hel del taxi, det finns också fler i regeringen nu som gör det också. Det kan väl tänkas att det kan vara OK för en minister att göra det, ibland, om det sparar en massa tid för dom och de har ett tight schema. Men här gällde det regelbundna resor, när det hade fungerat bra med kollektivtrafik.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av jimmi:

att folk orkar bry sig när någon inte betalar tv-licens eller fixar svartjobbare gör mig förvånad.
Ja, jag jobbar/ har jobbat svart.
Nej, jag betalar inte tv-licens.

Nej, jag åker inte taxi för 28k och låter er betala. Men jag slänger heller inte ut 4 ungdomar från sin lägenhet för att jag vill bo där istället. Dessutom i Malmö när du jobbar i Stockholm.

Det finns hur mycket skit som helst att gräva fram om politiker, men småsaker som alla gör förvånar mig. Då syftar jag på typ tv-licens och svartjobb.

Det är knappast en småsak när vår kulturminister som är högsta chef för Public Service inte har betalat TV-licens på flertalet år.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Jag tror inte att alla jobbar svart el fuskar med TV-licensen. Att det är småsaker får väl stå för dej, men jag tycker inte man kan ha myglande ministrar som ska bestämma över oss. Det kan t ex uppstå ett moraldilemma om f d kulturministern hade fått vara kvar - "Men om inte hon betalar behöver väl inte jag". Regler ska följas, i synnerhet av förtroendevalda. Vill man ändra på något får man gå demokratiskt till väga, om man är minister är detta ett absolut måste, annars motverkar man ju det man själv representerar, d v s staten.

Nej jag tror heller inte alla jobbar svart eller fuskar med tv-licensen, men det är ett vanligt fenomen.
jag tycker bara det är patetiskt att massmedia och alla andra för den delen med ska börja gapa och gråta så fort en politiker gjort något som inte är korrekt.
nu var det ju så att hon började betala när hon blev minister, för att föregå med gott exempel. för att förlöjliga diskisionen ytterligare kan jag fråga dig:
menar du att jag ska gapa och skrika varje gång justitieministern går mot röd gubbe eller kör för fort.
ska jag be att få bevis för att alla ministrar och alla i riksdagen har bevis för att inga av deras mp3or är pirat?

visst bär alla dessa människor föregå med gott exempel, men du borde oxå kunna parka din cykel olåst utanför porten utan att den blir stulen. men orka gråta över småsaker. någonstans måste det finnas en gräns.

Medlem

*och det gick på 28000kr under den perioden han åkte med taxi istället...

och det blir värsta kravaler för att mona sahlin köpte mjölk och blöjor innan, men inget om detta... *

lol, du måste ha ett koty minne, Mona Sahlin struntade i att betala parkerings böter också.

där var det väl minst 20.000 i parkeringsböter hon struntat i.

och sossarnas finans minister betalade inte skatt för pengar som kom in till nån fotbolls förening där han tydligen var med och skötte det ekenomiska.

så alla partier har grisar som tror dom kan göra som dom vill,
hade en vanlig svensk gjort nåt sånt då hade man ganska säkert fått sparken från sitt jobb, och kanske tillå med fängelse, men nej såna som mona sahlin hon blir bara omflyttad och får nåt annat fint jobb.

inte undra på att det är så starkt politiker förakt i sverige, finns knappt nån som är pålitlig.

kanske lika bra att sparka alla parti gubbar så kan kung karl gustav ta över landet.
han är ju va man läst inte den smartaste, så han klarar nog inte att fiffla med nåt

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av jimmi:

att folk orkar bry sig när någon inte betalar tv-licens eller fixar svartjobbare gör mig förvånad.
Ja, jag jobbar/ har jobbat svart.
Nej, jag betalar inte tv-licens.

Nej, jag åker inte taxi för 28k och låter er betala. Men jag slänger heller inte ut 4 ungdomar från sin lägenhet för att jag vill bo där istället. Dessutom i Malmö när du jobbar i Stockholm.

Det finns hur mycket skit som helst att gräva fram om politiker, men småsaker som alla gör förvånar mig. Då syftar jag på typ tv-licens och svartjobb.

Det är knappast en småsak när vår kulturminister som är högsta chef för Public Service inte har betalat TV-licens på flertalet år.

När vi ändå pratar om myglande ministrar...

Någon som minns Bosse "Belagio" Ringholm?

Medlem

det enda som är värt att påpeka/nämna i denna "debatten" tycker _JAG_ är att f.d kulturministern avgick, betalade tillbaka all skuld till radiotjänst i kiruna (public-service) och tackade nej till att få några miljoner kronor i lön för enbart någon veckas arbete... inte många människor som skulle gjort detsamma gällande dessa tre handlingar.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Medlem

kanske hade varit bättre om kommunisterna tog över landet ?
då får man iaf lite kul, för finns det nån nykter kommunist parti ledare ?

kolla i ryssland, samtliga ledare var i det närmaste alkisar,

kolla i sverige, Gudrun Schyman va ju ofta redlös,
gick på rejv party å parta loss, körde rattfull å så vidare,
partiledarn före henne, minns inte va han heter, men han fick väl bli inlagd för avgiftning för han va också alkolist,

Inaktiv

VARFÖR.... ska alltid alla förlöjliga en politisk debatt!?
VARFÖR.... blir det alltid en JÄVLA SANDLÅDA
seriöst
så jäääääävla menlöst å prata om sånt här här
folk börjar direkt stoppa huvudet i marken å skrika KOMMUNIST! KAPITALIST! DET GÖR INGET ATT ALLIANSEN ÄR AS, DET VAR SOSSARNA OCKSÅ! CARRY ON!

Werzion: shit, vilken hjälte... att INTE lagligen stjäla flera miljoner av skattebetalarnas pengar... för en veckas arbete. wow. ge henne en medalj.

edit: läste min egen post och insåg att jag överreagerade.. jag är trött..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

prikk: visst, i en utopia (stavning?) så skulle alla gjort vad hon gjorde, men i verkligheten lär det inte vara många procent av världens befolkning som hade gjort detsamma...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

utopia (stavning?)

Utopi


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Werzion: det ändrar väl inte på det faktum att hon inte ska ha en medalj för att hon skippade att göra nåt omoraliskt?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar