Nytt om Alan Wake

Medlem
Nytt om Alan Wake

Najs! Ser fram emot detta som fan.

Men bara för att de är Microsoft som är utgivare behöver de inte betyda att de inte kommer till PS3, man kan ha flera utgivare. Ta Left 4 Dead som ett exempel. De kommer inte till PS3 för att de finns ingen utgivare eftersom de är ett nytt spel som man itne vågat satsa på.
Kommer säkert nån som vill släppa spelet till PS3an om spelet blit en succé.

Medlem
Medlem

För de som inte orkar titta runt på deras sega sida:

Trailer 720p:
http://www.alanwake.com/videos/AlanWake_Cinematic_Trailer_720...

Trailer 1080p:
http://www.alanwake.com/videos/AlanWake_Cinematic_Trailer_108...

Äntligen lite ny info!

Medlem

Wohoo bara 96% kvar

EDIT: Tack Nioreh för länkarna, fiiifan vad detta kommer bli kickass!!!

Men skulle inte AW funka bara med Vista & DX10 kort eller nått sånt?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Det var länge sedan man fick höra något om alan wake, härligt att se att det fortfarande är på g

Inaktiv

"de tog oss en halvtimme att komma."

Ehehe.

Ja, någon var ju tvungen att påpeka det.

Medlem

Jesus. Jag har väntat hur länge som helst.


signatur

lootskin@hotmail.com

Trevlig trailer:D


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Ska lätt köpa detta spel.

Föjd BjoernNnNs råd, buffrar mycket snabbare (i HD också)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

"Nyt" om Alan Wake:)
Skithäftig idé! Remedy är ju inte kassa på storylines heller, så go for it!

Medlem

Äntligen! Det har ju varit tyst om Alan Wake bra länge nu. Finally some news.

Medlem

Äh, skrota detta och börja med Max Payne 3 istället. Who's with me?!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Redaktör

Filmen finns nu hos FZ. Tack till er ovan som gav länkar.


signatur
Medlem

Oh, det var taskig kvalitet. Tack för GT-länkarna iaf gubbs.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Äh, skrota detta och börja med Max Payne 3 istället. Who's with me?!

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Fyfan va bra det såg ut! Detta behöver PC. Ett riktigt story drivet spel!

Usch fick ju fan rysningar. Så härligt vare att se livstecken från Mr. Wake

Medlem

Äntligen ny information om Alan Wake

Medlem

Spelas trailern innan filmen om man går på Max Payne?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Spelet verkar riktigt awesome! Kul med ett nytänkande spel, hoppas det kmr ut snart. Ingen som vet releasedatum?

Medlem

oooh Yeas 8)

Doch F*n att det inte kommer till Ps3 :'( :'( :'(


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Uch tycker det ser sämre ut. När man såg det första gången var det WOOOOOOOOW nu börjar det bara se grått ut.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

ptr
Medlem

ryyysningar fick jag ja! Det här och Heavy Rain... mummaspel!

Medlem

Oh! Äntligen lite livstecken från Herr Vaken. Blev förälskad i det här spelet redan första gången jag såg det, och det ligger i den absoluta toppen på min önskelista. De verkar ha fått med alla element för att göra ett toppenspel. En handling i bästa Remedy-anda, underbar grafik och nästan det viktigaste av allt... en atmosfär att skryta med. Har alltid fått lite Twin Peaks-vibbar från det lilla samhället Bright Falls, vilket jag ser som ett STORT plus.

Nu är det bara den jobbiga väntan som hänger över en.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Av trailern känns det som Max Payne parar sig med Silent Hill.

Vet inte att smack som spelet så här ska luskas.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Hymer:

Uch tycker det ser sämre ut. När man såg det första gången var det WOOOOOOOOW nu börjar det bara se grått ut.

Visst grafiken är ju inte längre "top notch", men det ser ju ok ut och grafiken är ju inte allt

Det jag stör mig på mest med utseendet är ansiktsuttryck och läppsynk. Tycker fortfarande inte att något spel slår hl2 när det väl gäller. Visst, hl2 har inte så många polygoner, häftiga effekter och högupplösta texturer som senare spel men spelets ansikten känns ändå mer levande än något senare som jag har sett.

Medlem

"Alan Wake beskrivs som en psykologisk actionthriller. Försnacket säger att huvudpersonen Alan Wake är en skräckförfattare vars historier drabbar honom själv"

Känns lite som filmen In the mouth of madness eller I skräckens skugga som den heter på svenska.

Älskar filmen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Rent grafiskt så känns det en aning gammalt i jämförelse med när det först visades. Men så går det när man drar ut på projektet antar jag.

Medlem

Jag förstår verkligen inte att folk beklagar sig över grafiken. Den är i par med, om inte bättre än många nya spel på marknaden i dagsläget. Visst, den kanske inte når upp i "Crysis-nivå", men jag tycker verkligen att folk borde släppa det. Crysis må vara det mest realistiska i grafikväg just nu, men det saknar minst lika mycket i artistisk atmosfär. I min ögon ser många spel, däribland Alan Wake, mycket bättre ut än Crysis.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

...jag längtar inte mindre precis


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Håller med ovan (förutom att Crysis också är jäkla bra).

När ett snyggt spel kommer snackas de bara om att de endast är grafik och inget innehåll. Nu när det nu äntligen kommer något som levererar en trailer baserad på story, karaktärer, atmosfär så är det grafiken som görs aktuell.

Kul att vi människor lär oss att se svagheter istället för styrkor, det lovar jag dock att typ 99.999% gör (absolut jag med). I detta fallet är det väl skönt att de satt tydlig fokus på annat än grafiken. Ser det lite som PC's svar på Metal Gear Solid :).

Grafiken ser riktigt bra ut och duger alldeles utmärkt. Knivskarpa texturer och snygg flashlight, vad mer behövs?

12
Skriv svar