Nytt om Alan Wake

Medlem

Mysteriskt...

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Känns lite som filmen In the mouth of madness eller I skräckens skugga som den heter på svenska.

Tack! Satt precis och funderade på vad den filmen hette, även jag fick känningar av den filmen i den här trailern...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Får lite Silent hill 2-vibbar... inte fel.

Medlem

Jag tycker inte hller grafiken är allt men det är väll jag som saknar hur snggt det en gång var och man vill att det ska vara så jämt


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

jag mår illa utav att Microsoft har det =(

vill så gärna se det till ps3....


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ser mer ut som en film ...

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tycker inte hller grafiken är allt men det är väll jag som saknar hur snggt det en gång var och man vill att det ska vara så jämt

Jag kan inte se någon större skillnad från hur det såg ut på de första klippen. Om något så ser det ju lite bättre ut, men absolut inte sämre.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

fanva coolt gillar stämmingen.

Vackert. Ser ut som att Remedy om inte annat återigen spikar stämningen i ett spel, som de gjorde med Max Payne.

Gameplay nästa nu bara. Men jag tror på dem.

Medlem

Oh my god! Det gjorde ju inte den olidliga längtan bättre....

Btw, alla som klagar på grafiken ; Va f-n titta på stilen dom valt, hur kan ni jämföra en Tropisk Paradis Ö, med ett "Amerikansk/Kandadensiskt Vildmarks Område" ? Tycker det verkar som Alan Wake har mer detaljerad grafik än tex Crysis dessutom. Titta tex, på bildörrens insida i trailern, bara en sån sak. Nåja, Alan Wake är högst på min inköpslista. Såvida inget nytt Monkey Island kommer snart


signatur

Nämen!

Medlem

Ser nice ut. Får se hur utvecklingen blir och vill se lite Gameplay


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Detta kommer bli stort

(Edit: alltså stort som i bra)


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag förstår verkligen inte att folk beklagar sig över grafiken. Den är i par med, om inte bättre än många nya spel på marknaden i dagsläget. Visst, den kanske inte når upp i "Crysis-nivå", men jag tycker verkligen att folk borde släppa det. Crysis må vara det mest realistiska i grafikväg just nu, men det saknar minst lika mycket i artistisk atmosfär. I min ögon ser många spel, däribland Alan Wake, mycket bättre ut än Crysis.

Det du talar om är någonting som skapas genom kameravinklar i trailern och troligen ingenting som kommer att sticka ut i grafiken när man väl spelar det.

Om du analyserar trailern så leker man med mjuka panoreringar och ovanliga vinklar för att skapa en "artistik atmosfär". Tänk en benchmark video i stil med Crysis-benchmark så lär du upptäcka att det är väldigt efter rent tekniskt och ingenting speciellt i sin design.

Medlem

får lite silent hill / twin peaks vibbar över det hela.

Verkar grymt

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av mr.bear:

Jag förstår verkligen inte att folk beklagar sig över grafiken. Den är i par med, om inte bättre än många nya spel på marknaden i dagsläget. Visst, den kanske inte når upp i "Crysis-nivå", men jag tycker verkligen att folk borde släppa det. Crysis må vara det mest realistiska i grafikväg just nu, men det saknar minst lika mycket i artistisk atmosfär. I min ögon ser många spel, däribland Alan Wake, mycket bättre ut än Crysis.

Det du talar om är någonting som skapas genom kameravinklar i trailern och troligen ingenting som kommer att sticka ut i grafiken när man väl spelar det.

Om du analyserar trailern så leker man med mjuka panoreringar och ovanliga vinklar för att skapa en "artistik atmosfär". Tänk en benchmark video i stil med Crysis-benchmark så lär du upptäcka att det är väldigt efter rent tekniskt och ingenting speciellt i sin design.

Jag tänkte inte specifikt på den här senaste trailern, utan syftade mer på allting jag har sett i helhet. I mina ögon har Remedy lyckats spika den där atmosfären som jag tycker är åh så viktig. Precis som jag nämnde innan, så får jag små Twin Peaks-vibbar av det hela. Har du inte sett Twin Peaks så är det väldigt svårt att förstå, och svårt för mig att förklara, exakt vad jag menar. Jag menar inte heller att de på något sätt ska ha "stulit" den känslan, utan att det mer är besläktat på ett alldeles lagom sätt.

Och jag vågar säga att det faktiskt är betydligt mycket mer artistiskt än t.ex. Crysis. Jämfört med just Crysis (och många andra spel) så blir man på något sätt indragen i omgivningarna i spelet, man blir nästan mystiskt hypnotiserad av landskapen, naturen och ja... Det mesta man har sett av spelet än så länge faktiskt. Det känns helt enkelt mycket djupare än många av de här "ytliga" spelen som har släppts på sistone.

Jag må låta som en fanboy nu, men det var länge sedan jag verkligen såg fram emot ett spel så pass mycket som jag gör mot Alan Wake.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Inte riktigt förstått detta spelet. Har sett bilder från det i evigheter men har fortfarande inte begripit vad det är för typ av lir.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja det vara tametusan på tiden att man fick lite levnadstecken

Medlem

Jag blev jävligt imponerad. Blir att lurka efter nyheter om det här ett bra tag framöver.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Scenen från dinern doftar mycket Twin Peaks. Härlig doft! Ska bli spännande att få ett datum!

Medlem

ITS ALIVE!!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är det fortfarande endast dx10?

Gen
Medlem

Äntligen lite nytt

Medlem
Skrivet av rolle90:

jag mår illa utav att Microsoft har det =(

vill så gärna se det till ps3....

Eh... va? Det släpps ju till ps3.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rolle90:

jag mår illa utav att Microsoft har det =(

vill så gärna se det till ps3....

Eh... va? Det släpps ju till ps3.

Nej, det gör det inte. Det är exklusivt för Xbox 360 och Windows.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rolle90:

jag mår illa utav att Microsoft har det =(

vill så gärna se det till ps3....

Eh... va? Det släpps ju till ps3.

Nej, det gör det inte. Det är exklusivt för Xbox 360 och Windows.

Spelinformation
Release: N/A
Plattformar: PC, Xbox360, PS3
Utvecklare: Remedy Entertainment
Utgivare: Microsoft Game Studios

Varför skulle de då skriva så här?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Jag tror raden "Utgivare: Microsoft Game Studios" säger det mesta om ett eventuellt PS3-släpp. Om inte annat, säger Remedy själva "Alan Wake, under development for Xbox360 and Windows".

Ett fel kan lätt slinka in i spelinformation.

Medlem

Såg vi måhända lite zombies där?

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av rolle90:

jag mår illa utav att Microsoft har det =(

vill så gärna se det till ps3....

Eh... va? Det släpps ju till ps3.

Nej, det gör det inte. Det är exklusivt för Xbox 360 och Windows.

Spelinformation
Release: N/A
Plattformar: PC, Xbox360, PS3
Utvecklare: Remedy Entertainment
Utgivare: Microsoft Game Studios

Varför skulle de då skriva så här?

Om du syftar på informationen som står under nyheten här på FZ så stämmer inte den. Precis som peak_performance har påpekat så har Remedy själva sagt att det endast är under utveckling till Xbox 360 och Windows.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar