Robot
Fable II

Fyra år efter sin föregångare släpptes är Fable II till slut butiksaktuellt, om än med konkurrerande Fallout 3 i bakhasorna. Lionheads motmedel? En öppen spelvärld, skarpslipade klingor och ett gläfsande loppbo. Följ med FZ på en tur genom Albions vidsträckta landskap.

#lionhead, #fable-ii, #microsoft, #gears-of-war-2, #far-cry-2


Medlem
FZ recenserar Fable II

cool, kanske blir köp efter jag lirat igenom gow2 när det kommit

Medlem

Att ge ett spel högsta betyg är lite fel,,I mitt tycke kan inget spel få det högsta betyget, för då skall allt vara helt perfekt. Och det är inget spel.

Medlem

Låter helt underbart det här, D;

Medlem

Åh , måste ha !


signatur

Life is short , play more

Redaktör

AndyZedd: med den utgångspunkten är det ju helt meningslöst att ens ha ett högsta betyg - "Vi har 5 som högst, men egentligen 4". Femmor delas ut till spel vi tycker är fantastiskt bra, det betyder dock inte att de måste vara helt felfria i varje avseende. Som du sa, det är omöjligt att uppnå.


signatur
Medlem

Vill verkligen ha det här spelet har längtat efter det här sen jag klara ettan för tredje gången

Inaktiv

Varför inte öka skalan från 5 till 10... spelet är säkert en 9/10, men på en skala till 5 så måste man ju sätta 5/5..

Medlem

Då var det förbokat och klart. Om man bara kunde få tillbaka krysslådan snart så vore allt frid och fröjd.

Antikvitet

Nu slutar vi prata betygsskala. Kan vi inte få publicera en enda recension utan att vår betygsskala ska bli föremål för debatt?

Frågan är utagerad för i år, för nästa år och en bra bit efter det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Tompa:

AndyZedd: med den utgångspunkten är det ju helt meningslöst att ens ha ett högsta betyg - "Vi har 5 som högst, men egentligen 4". Femmor delas ut till spel vi tycker är fantastiskt bra, det betyder dock inte att de måste vara helt felfria i varje avseende. Som du sa, det är omöjligt att uppnå.

Kanske skulle döpa om betyget från perfektion i alla fall =P

Men betyget i sig verkar väl motiverat! Ska bli kul att testa själv sen.

Medlem

Lite väl kort om stridssystemet, men det kanske inte fanns mycket mer att säga?

I övrigt en bra recension!

PaZ
Medlem
Skrivet av John:

Nu slutar vi prata betygsskala. Kan vi inte få publicera en enda recension utan att vår betygsskala ska bli föremål för debatt?

Frågan är utagerad för i år, för nästa år och en bra bit efter det.

Jag tar det som ett löfte att ni inför en 1.000.000-gradig betygsskala senast 2015

Medlem

Det enda som låter lite alarmerande är stridssystemet, men jag gillar verkligen tanken att spelet skulle vara större än Fable.

Gen
Medlem

Jag ser inget fel i att kunna ge femmor på en 5-gradig skala. Annat är när man har en 100 gradig skala som GameSpot eller SuperPlay. Då är betyget 100% väldigt svåruppnåeligt. Har nog bara sett det en gång och det var SuperPlay som gav Donkey Kong Country (SNES) 100%

OnT så ser Fable II väldigt bra ut Synd att man inte har en X360

Medlem
Skrivet av John:

Nu slutar vi prata betygsskala. Kan vi inte få publicera en enda recension utan att vår betygsskala ska bli föremål för debatt?

Frågan är utagerad för i år, för nästa år och en bra bit efter det.

Om den debateras efter varje recension kanske man borde tänka efter om den verkligen inte är lite bristfällig? En fråga bara. Jag försöker inte provocera på något sätt.

Medlem

Ojoj, nästan så jag skäms att jag inte visste att detta var så nära release. Men att det är så nära innebär ju att jag slipper spendera så många dagar väntandes å trånandes... Ne, nu ska jag gå å boka fable 2. Ciao!

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Att ge ett spel högsta betyg är lite fel,,I mitt tycke kan inget spel få det högsta betyget, för då skall allt vara helt perfekt. Och det är inget spel.

Så varför tror du att högsta betyg finns öht? Skulle man bara få lov att använda 4 av 5 möjliga betygspoäng? En femma betyder inte att ett spel är perfekt men att allt det positiva överträffar det som inte är perfekt.

Bra recension, oväntat bra.

Edit:

Skrivet av Tompa:

AndyZedd: med den utgångspunkten är det ju helt meningslöst att ens ha ett högsta betyg - "Vi har 5 som högst, men egentligen 4". Femmor delas ut till spel vi tycker är fantastiskt bra, det betyder dock inte att de måste vara helt felfria i varje avseende. Som du sa, det är omöjligt att uppnå.

Jaha, ni hade redan fått det förklarat...

Medlem

Mycket intressant läsning.

Gillas starkt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Blev sugen på en 360 nu Men mitt problem är att ljudnivån stör mig enormt..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

kommer de på PC?

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Blev sugen på en 360 nu Men mitt problem är att ljudnivån stör mig enormt..

Vilken tur då att det finns möjlighet att höja volymen på tvn/stereon/hemmabioanläggningen eller ta på sig ett par hörlurar för att slippa ljudet.

Medlem

Bokat o klart. Bara att invänta Fredagen. Men uj va dyra spelet är till konsol. Inte ofta jag köper spel till konsoll. Bara när det inte kommer till PC. Men nu ska 360:an dammas av.

Medlem

Bra recension. Blir sugen på en 360 nu som inte kostar mycket. 2200 för en Premium.

Inaktiv

Tack för recensionen. Den lyckades faktiskt få mig intresserad av detta spel som jag egentligen inte ens övervägt så här i spelhösten.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av v1ctory:

Blev sugen på en 360 nu Men mitt problem är att ljudnivån stör mig enormt..

Vilken tur då att det finns möjlighet att höja volymen på tvn/stereon/hemmabioanläggningen eller ta på sig ett par hörlurar för att slippa ljudet.

HATAR att spela med hörlurar Att bara höja ljudet är ju självklart en bra ide men jag tror jag skaffar en lite längre hdmikabel och ställer den i rummet bredvid.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

JMA
Medlem

Mycket bra skrivet!

Skrivet av John:

Nu slutar vi prata betygsskala. Kan vi inte få publicera en enda recension utan att vår betygsskala ska bli föremål för debatt?

Frågan är utagerad för i år, för nästa år och en bra bit efter det.


signatur

Laktostolerant

Medlem

Ägigt värre, hoppas min förbokning droppar ner i lådan snart då...

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av erge:
Skrivet av v1ctory:

Blev sugen på en 360 nu Men mitt problem är att ljudnivån stör mig enormt..

Vilken tur då att det finns möjlighet att höja volymen på tvn/stereon/hemmabioanläggningen eller ta på sig ett par hörlurar för att slippa ljudet.

HATAR att spela med hörlurar Att bara höja ljudet är ju självklart en bra ide men jag tror jag skaffar en lite längre hdmikabel och ställer den i rummet bredvid.

Vad tusan pratar du om? Vad exakt är problemet med ljudnivån menar du? Flytta vad till rummet bredvid?

OnT: Måste ta och köpa en 360 bara för det här. Älskade ettan.

Medlem
Skrivet av Seckan:

Varför inte öka skalan från 5 till 10... spelet är säkert en 9/10, men på en skala till 5 så måste man ju sätta 5/5..

Då blir det som gamereactor


signatur

B lup

Skriv svar