Inaktiv

Saten, kommer så många bra spel just nu...Hur skall man ha råd som student om man lever på studiebidraget? Sälja sin kropp?

Medlem
Skrivet av BonD:

Spelet jag köpte min xbox 360 är här och det släpps samma dag som jag fyller år + att det får bra betyg

Då fyller vi år på samma dag:) Härligt med 2 bra spel på 2 dagar, en innan den 24 och en på den 24..

ONT: Äntligen är spelet snart här, återstår bara att se hur bra det blir
Men nån som vet om det kommer bli splitter screen när man spelar på samma box?
Tacksam för svar !


signatur

Wai

Medlem

Grattis i förskött BonD och Noken8!

OnT: Detta spelet kommer äga! Att det kommer precis lagom till höstlovet är ju king också

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Älskade 1:an, faktum är att jag blir sugen på en 360 bara för detta spel.

Jag höll med exakt allt där, men en rad grejer hindrar mig från att skaffa 360. Än, iaf...


signatur

It's peanut-butter jelly time!

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag ser inget fel i att kunna ge femmor på en 5-gradig skala. Annat är när man har en 100 gradig skala som GameSpot eller SuperPlay. Då är betyget 100% väldigt svåruppnåeligt. Har nog bara sett det en gång och det var SuperPlay som gav Donkey Kong Country (SNES) 100%

OnT så ser Fable II väldigt bra ut Synd att man inte har en X360

erhm för guds skull glöm inte Zelda: Ocarina of time som fick 100% av superplay och anses vara världens bästa spel, iaf en av världens bästa

Medlem

Full pott go FZ


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Även om inte butiken och Micrsoft vågar erkänna att det är något fel på de burkarna som låter så mycket, så är det inte normalt. Jag har en av de av de absolut första enheterna, och jag har suttit med den sedan release och min har varken krånglat eller låter speciellt högt. Så att man inte "vågar" köpa en Xbox 360 bara för vissa låter lite mer än andra är ju bara löjligt. Enheterna låter inte SÅ mycket som vissa försker få det att framstå.

eh, du är lite tvåtydig där. Min lät PRECIS så mycket som jag får det att framstå. Har dock inte hört någon annan som låter på långväga lika mycket. Så att någon ska ha oturen att få en som mig är nog liten. Köptes i september 2007, dock så var tillverkningsdatum januari 2006. Typiskt Game att sälja så gamla konsoller. De nya konsollerna är hur tysta som helst, så att inte våga köpa någon nu verkar konstigt.

Medlem

fan va gytt, sjukt taggad på det, var lite orolig att det skulle floppa, men det låter onekligen bra.

Inaktiv

Censurera mera FZ

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Saten, kommer så många bra spel just nu...Hur skall man ha råd som student om man lever på studiebidraget? Sälja sin kropp?

Våga vägra kurslitteratur.

Medlem

Verkar trevligt. Det tyckte jag dock även om 1an innan jag spelade och insåg att det endast var ett ultralinjärt rollspel med fejkad valfrihet och otroligt oengagerande story.

Jag hade verkligen inte köpt detta till fullpris.

Redaktör
Skrivet av Fetsvenne:

Censurera mera FZ

Om du och andra hade bemödat er med att följa reglerna (som du godkände när du skapade ditt konto här på FZ) skulle du slippa bli "censurerad".

Citat:

1.5. Inga wareztips eller multiplayerfusk
Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet.


signatur

redan beställt!

Medlem

Jag vill inte vara en i raden av alla som klagar på betygssystemet men jag har en Liiiten sak jag vill klaga på, nämligen det ni sätter efter betyget. Just nu står det "Perfekt" vilket det uppenbarligen INTE är om man kollar ner ett par rader och ser vad ni klagat på i minus delen av betyget.
Good one annars.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Vill ha, men har bara PS3

Btw. hur kan ni ge spelet betyget Perfektion när ni anser att det har flera minus?

DET ÄR SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Medlem

Eftersom så många (inkl jag) reagerar på betyget och på "perfekt" när spelet har väldigt många minus och saker som recensenten stör sig på, varför inte skapa en omröstning eller ta fram nytt förslag på hur betygsystemet ska se ut?

Varför inte införa en 0.5 - skala från 0 till 5 ?
Låt säga detta spel fått "4.5 - nära perfektion" så hade nog reaktionerna inte varit lika många.
När användare betygssätter ett spel så finns det ett sammanfattat betyg med skala i 0.5-grader, varför finns det inte på era betyg också?

Redaktör

Betygsdiskussionen har varit uppe åtskilliga gånger förr. Vilken modell vi än kör kommer någon vilja ha en annan. Vi är nöjda med nuvarande, betygen kommer inte ändras.

Det där med "Perfektion" är en slogan, inte själva recensionen. Alla vet att spel aldrig är perfekta rakt igenom. Vi har kört med det i flera år utan att någon har reagerat på att det skulle vara opassande, så jag tror det håller ett tag till.

Hur många plus och minus ett spel får är egentligen oviktigt - de är olika mycket värda. "Extremt hög ambitionsnivå" betyder givetvis mer än "Tvära övergångar mellan kartorna". Peter (recensenten) hälsar att han är medveten om att det är förhållandevis många minus för en femma, men att han la till det för att försöka nyansera.

Kan vi lämna betygsdiskussionen därhän för denna gång?


signatur
Medlem

Jag får nog instämma med tompa (känns som att det ofta blir så nu för tiden:)); vilken betygskala FZ än använder sig av så skulle vi kunna ha invändningar. Men vi som läsare kanske ska sluta sätta så stort fokus på just *skalan*; läs recensionen och komplettera sedan omdömet med betygsskalan och så har du skapat dig en uppfattning av vad recensenten tycker om spelet, om det sedan är fem- eller hundragradig skala kanske inte spelar så mycket roll?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Jee
Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Jee:
Skrivet av SID 6.7:

Jag väljer nog att (för första gången) tro mera på GR:s recension i det här fallet.

Hur kan du tro mer på en annan recension? Tror du att FZ's recensent skrev att det var bättre än vad han tyckte eller?

Förstår mig heller inte på när folk säger att vissa betyg stämmer bättre. Hur kan någon tycka fel? :S

Låt mig formulera om det: Jag tror att GR:s recension och omdöme kommer att ligga närmare mitt betyg på spelet när jag väl fått testa det.

Bra så?

Japp nu är jag nöjd.

Är det någon som har testat coop över live? Kommer det bli likadant som offline?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Xbox360 Exklusivitet har alltid innebärt en stor sannolikhet för en PC Version, can't wait!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Det låter ju hoppfullt. Jag har varit skeptisk eftersom Peter Molyblabla har för vana att yra i nattmössan.


signatur
Medlem

Jösses.. Varför ska det vara så här... torka torka... massa spel!
Fallout 3... Dead Space samt mitt ny importerade Silent Hill Homecoming får alltså sällskap av ytterligare ett spel.. Trodde aldrig detta skulle få full pott... Jaha... bara att beställa då! Trevligt!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Alltså... är striderna i spelet precis lika tråkiga som de ser ut att vara? Jag menar, kör men melee t.ex. så är det alltså button mashing på en enda knapp? Utan att man behöver tajma sina slag eller liknande?

Medlem
Skrivet av ladd:

Grattis i förskött BonD och Noken8!

OnT: Detta spelet kommer äga! Att det kommer precis lagom till höstlovet är ju king också

Tackelitack!:P


signatur

Wai

Inaktiv

5/5 + guldpokal jag tror jag smäller av. Detta måste vara extremt bra. Ska fixas direkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Kan vi lämna betygsdiskussionen därhän för denna gång?

Antagligen inte, som beersgarden skriver så det spelar ingen roll vad för skala som används det ska alltid finnas någon motfalls käring.

Mudkips!

Jh
Medlem

Givet köp m a o..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Schimpans nej, inte alls. Man kan naturligt vis köra button-mashing men det finns mer djup än så om man vill. För att kombinera attacker ska du lysna efter en rytm då du slås och om du vill dra till en fläskig flourish så håller du inne knappen.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag får nog instämma med tompa (känns som att det ofta blir så nu för tiden:)); vilken betygskala FZ än använder sig av så skulle vi kunna ha invändningar. Men vi som läsare kanske ska sluta sätta så stort fokus på just *skalan*; läs recensionen och komplettera sedan omdömet med betygsskalan och så har du skapat dig en uppfattning av vad recensenten tycker om spelet, om det sedan är fem- eller hundragradig skala kanske inte spelar så mycket roll?

Nu blir jag trött, jag brydde mig inte alls om betygsdiskussionen utan ENDAST om det snäsiga svaret som en ny användare på detta forum fick. Något jag tyckte var oerhört onödigt. Att svaret dessutom kom från chefredaktören var extra anmärkningsvärt.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Kan inte Sony och Microsoft göra ett byte? MGS 4 mot Fable 2!

yeah!

Skriv svar