Bungie gör nytt spel på okänd plattform

Robot
Inaktiv
Bungie gör nytt spel på okänd plattform

Hypo?


signatur

a"C"RED -

Medlem

Go bungie go:up:

Medlem

Ett nytt marathon hade ju varit najs...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

När bungie blev uppköpt av MS gjorde man inte alls halo till PC. Halo var Mac och Ps2 exklusivt fram tills dess att man blev uppköpta och inget annat.

Medlem

Whoo! Generic Shootan Gaem XII går multikonsol!


signatur

lootskin@hotmail.com

Redaktör

Prehn, vad jag vet utvecklades Halo först till både Windows och Mac (jag glömde alltså nämna äppelburken i nyheten).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Prehn, vad jag vet utvecklades Halo först till både Windows och Mac (jag glömde alltså nämna äppelburken i nyheten).

Ta inte illa upp menade inte att klaga, men har väldigt bestämt för mig att när Halo för första gången presenterades på Macworld Expo att det enbart var för Mac och PS2 precis som Oni.
Intressant som fan ska det bli att se vad det är i allafall. Hoppas bara det blir ett multiplatforms spel så att vi alla kan få njuta. Ett nytt Myth vore välkommet

Medlem

Secret insider info... Halo Advance

När Halo var ett strategispel tror jag det var mac-exklusivt, men vill minnas att Halo som shooter skulle komma till både PC och mac. Åh vad vackert det var när man såg den första videon på det! Böljande kullar och öppna vackra landskap med flugor som flög omkring... En masterchief som såg tuff ut... Machete... Sen ändrade dom ju på allt och det blev bara hälften så bra som det kunde ha blivit

Ändå ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Secret insider info... Halo Advance

När Halo var ett strategispel tror jag det var mac-exklusivt, men vill minnas att Halo som shooter skulle komma till både PC och mac. Åh vad vackert det var när man såg den första videon på det! Böljande kullar och öppna vackra landskap med flugor som flög omkring... En masterchief som såg tuff ut... Machete... Sen ändrade dom ju på allt och det blev bara hälften så bra som det kunde ha blivit

Ändå ett bra spel.

Vid första visning var det ett TPS spel.

Inaktiv

Hmmmm... Har nog inte med Halo att göra eller? Microsoft äger ju rättigheterna, och då skulle det vara bundet till Xbox 360 - tror jag.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Wartex:

Secret insider info... Halo Advance

När Halo var ett strategispel tror jag det var mac-exklusivt, men vill minnas att Halo som shooter skulle komma till både PC och mac. Åh vad vackert det var när man såg den första videon på det! Böljande kullar och öppna vackra landskap med flugor som flög omkring... En masterchief som såg tuff ut... Machete... Sen ändrade dom ju på allt och det blev bara hälften så bra som det kunde ha blivit

Ändå ett bra spel.

Vid första visning var det ett TPS spel.

Jao, när Steve Jobs visade det för första gången så var det en TPS. Det har dock kommit ut videos på tidigare versioner av spelet än den som visades 1999. Är dock osäker på var jag läste att strategiversionen var planerad för macintosh only, så jag tar tillbaka det ^^;

Från Wikipedia:
On July 21, 1999, during the Macworld Conference & Expo, Steve Jobs announced that Halo would be released for Mac OS and Windows simultaneously. Before this public announcement, game industry journalists under a non-disclosure agreement had previewed the game in a private showing during E3 1999, and were reportedly amazed. Bungie Studios later stated an even earlier development build of the game centered on real-time strategy and was "basically Myth in a sci-fi universe."

http://www.youtube.com/watch?v=RN9vO_gRzoI&feature=related

Medlem

Ett Oni 2 med det multiplayerstöd och jätterobot som aldrig kom i ettan skulle vara skitnajs. Trots buggig grafik där man kunde dra kameran genom väggar så älskade jag det första Oni. Bara en sån sak som att man bara kunde bära ett vapen åt gången gjorde att man fick tänka sig för noga, och de stora, kala nivåerna gav en öde apokalyptisk stämning.

Inaktiv

Åååh! Marathon! pretty please!

dmn
Medlem
Medlem

Har aldrig spelat Halo men de verkar vara ett bra spel, så hoppas på att de kommer till PS3:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Har aldrig spelat Halo men de verkar vara ett bra spel, så hoppas på att de kommer till PS3:)

Halo kommer aldrig komma till PS3.
Halo ägs av MS.
Men ett nytt Bungie spel kommer säkert komma till PS3 aswell.

1
Skriv svar