Löjligt så man spyr

Medlem
Löjligt så man spyr

http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,939370,0...

Detta måste vara nåt av det löjligaste jag läst på länge. Tjejer har vanligtvis klänningar och det är oftast pojkar som klär ut sig till pirater!

Hon måste ha haft väldigt lite att göra så hon började att baka en rejäl feminist kaka.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Herregud, och kolla in omröstningen.

"Tycker du att reklamen från Toys "R" Us är diskriminerande?"
51% har svarat ja!

Edit:
Såg dock nu att det bara var 200 som röstat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Herregud låt ungarna växa in i den köns norm som finns i samhället och sen när dom blir äldre så kan dom bryta mot den av egen vilja när dom känner sig redo för det.

Medlem

AHAHAHAH. Det var det roligaste jag sett.

Medlem

Typ jahapp?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

haha, fan har sossarna inget att göra nu eller?
gillade denna kommentar som hon sade

Skrivet av Veronica Palm:

Jag skulle inte skämmas om min man gick till jobbet i klänning.

fan äre för fel på människor. då kanske som ska gnälla mer på att människor som inte klarat svenskaprovet tas in på polishögskolan innan dom som klarat det. jag skulle bli ganska förvånad om jag blev stoppad för fortkörnign och det kommer fram en polisman med turban som inte snackar svenska.

EDIT: fixade till quoten

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Herregud, och kolla in omröstningen.

"Tycker du att reklamen från Toys "R" Us är diskriminerande?"
51% har svarat ja!

Edit:
Såg dock nu att det bara var 200 som röstat.

Svårt att förstå att äns 100 pers tycker det är diskriminerande


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

De kunde väl i.a.f. ha haft en tjej utklädd till pirat eller nått. Det är ju patetiskt att man inte kan hitta någon balans.
Sedan om barnen väljer annat får det väl vara så då.

Medlem
Skrivet av Veronika Palm:

Jag skulle inte skämmas om min man gick till jobbet i klänning.

Nej, men hennes man skulle antagligen...

Det här var något av det dummaste jag läst på länge. Kommer osökt att tänka på CMR:s Yvonne Ruwaida.

Skrivet av ostmjuk hamster:

De kunde väl i.a.f. ha haft en tjej utklädd till pirat eller nått.

Håller med, men i gengäld så har (s) flertalet idioter utklädda till politiker


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

*suck* Man blir ju bara trött. Pojkar ska fan inte gå runt i klänning och kvinnor ska inte gå runt i pojkkläder.

Inaktiv

jag har faktiskt ett hjärta på min mobil!!
så de så!

*host* ja just det..vart var jag..städa ja..

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Herregud låt ungarna växa in i den köns norm som finns i samhället och sen när dom blir äldre så kan dom bryta mot den av egen vilja när dom känner sig redo för det.

Håller med dig fullständigt. Det rättvisans vänster och anarkafeministerna vill göra är ju att tvinga in barnen till att på ett tidigt stadie bryta könsmönstret. Tvång löser inget.

Medlem

Uhm, jag hade blivit rädd om jag såg en kille på sju bast klä ut sig till prinsessa.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Cheezus.

Jag avskyr verkligen denna typen av människa. Leave now and never come back.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Leave now and never come back.

.(punkt)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Diskriminerande eller ej, det är ytterst fånigt. Själv reagerar jag mer på att de inte har fler alternativ.

BTW, som jimmi skrev - Har S inget att göra längre? Det är som alla pensionärer som har all tid i världen på att klaga på det minsta lilla.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Uhm, jag hade blivit rädd om jag såg en kille på sju bast klä ut sig till prinsessa.

Han kanske bara är lite osäker än
Men anyhow, måste ha väldigt lite att göra sen dom förlorade valet..löjligaste jag hört på länge vad som häller politik.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv

har man inga skäl att kräva extra utrymme och positiv särbehandling så kan man ju alltid fantisera ihop några.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Toys R Us... Ett företag i mängden vilket, som alla andra företag, försöker tillgodose efterfrågan. Vill småkillar klä ut sig till pirater och småtjejer till prinsessor ser dom till att tjäna en hacka på det behovet.

Jävla kärring...

Skrivet av CastorFiber:

Leave now and never come back.

Inaktiv

Ja hela den här grejen med allt kring könsroller osv är patetiskt, låt för guds skull kvinna få vara kvinna och man få vara man, vad är det som är så svårt! Blir cpig på en del feminister där ute, jag vet inte hur dom tänker riktigt. Allt man gör idag är tydligen diskriminerande. Jag är inte på något sett emot att kvinnor och män ska ha samma förutsättningar i livet till en fin karriär osv men det får ju finnas gränser. Kanske kanske var det ändå var bättre förr när kvinnan skötte om hushållet, barnen och gav all omsorg kring detta? ah bara en tanke..... (oj oj oj nu lär man få många emot sig här men de är bara kul )

Medlem

mm, vad är det för fel på att kille är kille, tjej är tjej?
jag vill sätta på tjejer, inte ett neutralt kön.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

mm, vad är det för fel på att kille är kille, tjej är tjej?
jag vill sätta på tjejer, inte ett neutralt kön.

hahaha word!:)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

tanken är god men utförandet är patetiskt

det som är fel med "kille är kille, tjej är tjej" är att det är ekvivalent med "mannen jobbar, kvinnan tar hand om hemmet"
att man sätter ungar i könsroller från tidig ålder skapar ett samhälle med specifika könsroller, på gott och ont


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

nu tror jag knappast det är landet föräldrar som tjatar på sina flickor om att de måste ha en ny princessklänning, utan tvärt om...

jag vilar min väska.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av conthox:

BTW, som jimmi skrev - Har S inget att göra längre? Det är som alla pensionärer som har all tid i världen på att klaga på det minsta lilla.

Generalisera inte. Man kan hitta löjliga kommentarer från riksdagsledamöter i vilket parti som helst, bara man letar tillräckligt bra.

Medlem
Citat:

– Här får pojkar veta att de inte ska ha klänning på sig, säger hon.

Själva grejen för män som vill ha på sig klänning är väl just det att det tillhör den kvinnliga könsrollen? Om klänningar skulle bli okej för båda könen, skulle de nog inte vara intressanta för männen i fråga längre.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av andman:
Skrivet av conthox:

BTW, som jimmi skrev - Har S inget att göra längre? Det är som alla pensionärer som har all tid i världen på att klaga på det minsta lilla.

Generalisera inte. Man kan hitta löjliga kommentarer från riksdagsledamöter i vilket parti som helst, bara man letar tillräckligt bra.

Jao, var inte menat som en generaliering. Gnällerts finns överallt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

nu tror jag knappast det är landet föräldrar som tjatar på sina flickor om att de måste ha en ny princessklänning, utan tvärt om...

jag vilar min väska.

uhm
är förvånad
du brukar vara mer skarpsynt än så när du debatterar

jag blir tvungen att fråga.. varför tror du flickorna tjatar om prinsessklänningar?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av noaxark:
Citat:

? Här får pojkar veta att de inte ska ha klänning på sig, säger hon.

Själva grejen för män som vill ha på sig klänning är väl just det att det tillhör den kvinnliga könsrollen? Om klänningar skulle bli okej för båda könen, skulle de nog inte vara intressanta för männen i fråga längre.

Och det är bra, dåligt? Förstår inte riktigt.

Men från allra allra första början när människan började vandra runt på denna planet... hade flickor klänningar och pojkar byxor?

Vad finns det för roller kopplade till kläderna egentligen? I mina ögon är allt inlärt.

Inaktiv

självklart är allt inlärt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar