Kramer är död

Inaktiv
Kramer är död

Det här är väll lite gammalt vid det här laget, men Michael Richards / Kramer från Seinfeld tyckte väll att det var dags att lägga ner karriären innom..typ, allt.

http://www.youtube.com/watch?v=QgmCBKPHnSY
HE'S A WITCH!! HE'S A WITCH!! HE'S A WITCH!!
BURRRRN HIM I SAY!!

http://www.youtube.com/watch?v=EI5dGM_l9l8
han ber tydligen om förlåtelse, och börjar prata om naturkatastrofer och Irak..erm, ja

Som nån nämnde i youtube kommentarerna, så tycker man väll att han som komiker inte bara borde kunna ta emot skit, utan även vara snabb nog i käften för att slå till med smarta kommentarer om någon nu inte kan uppföra sig när han kör sin rutin.

Medlem

Satt just och såg klippet på youtube, orkar inte riktigt bry mig om jag ska vara ärlig.

Youtube-proffs

Kramer kommer alltid leva, så är det. Spela roll vad han gjorde, det va inte precis rollfiguren kramer som gjorde det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag trodde först att han hade avlidit när jag såg topic och blev lite förfärad.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

det va inte precis rollfiguren kramer som gjorde det.

Nej, tur att jag skrev hans namn också då

Skrivet av c-row:

Jag trodde först att han hade avlidit när jag såg topic och blev lite förfärad.

Var lite meningen ;D
Men han dog väll lite endå..

Medlem

när jag såg om det här på nyheterna tänkte jag att det var någon politiskt korrekt jävel som förstorat upp allting. tycker man kan skämta om i princip vad som helst. men när jag såg klippet ovan blev jag faktiskt riktigt chockad, det är ju inte precis ett skämt som går över styr, han menar vad han säger...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

när jag såg om det här på nyheterna tänkte jag att det var någon politiskt korrekt jävel som förstorat upp allting. tycker man kan skämta om i princip vad som helst. men när jag såg klippet ovan blev jag faktiskt riktigt chockad, det är ju inte precis ett skämt som går över styr, han menar vad han säger...

Vadå menar vad han säger? Hade det kommit ur en "niggers" mun hade det varit coolt att kalla en viting för "whitey" eller "white-ass motha-fucka".

Dessutom är jag ganska säker att snubben i publiken jävlades rejält innan han klickade.

Medlem

javisst, det är alltid lätt att kasta ur sig något när man blir förbannad, och hade en svart kallat en vit för något hade reaktionerna inte blivit desamma. men det är iaf sjukt att han står och skriker helt besinningslöst. egentligen reagerar jag mer på det än att han kallade någon för nigger. för mig är det ingen skillnad på att kalla någon nigger/hora/svennefitta/kuksugare eller något annat, man slår där det gör ont...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Killen flippar. Så mycket är klart. Om han menar det eller inte vettefan. Personligen tror jag iof. inte att han gör det. Han gör helt enkelt det som de flesta gör när de blir arga; han säger saker för att vara elak, och inte nödvändigtvis för att det är det han tycker.

Vad Slacker menar förstår jag inte alls. Vem menar du skulle tycka att det vore coolt om något gjort som du beskrev? Sedan kanske det är bra om man är införstådd att grupper som är i underläge alltid kommer undan med mer än andra grupper.

Medlem

förtydligande: med "han menar vad han säger" ville jag mest konstatera att det inte var en del av framträdandet, inte att han vill hänga negrer uppochner med gafflar och vad det var...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ouch, där dog hans karriär.


signatur

<3

Medlem

Haha herrejävlar vad arg han vart

Inaktiv

mjo det är lite old.. men helvete vad han dog
han är tydligen svindålig som standup sägs det för övrigt


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

dumt av han -Kramer- säger jag bara, gillade han aldrig och kommer aldrig göra de heller

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Vad Slacker menar förstår jag inte alls. Vem menar du skulle tycka att det vore coolt om något gjort som du beskrev?

Hip-hoppare. Inte för att de är rasister utan för att de inte ser rasister i alla som inte är politiskt korrekta...

Man behöver inte vara anti-rasist så länge man är realist.

Och förresten så gör alla likadant i Amerika. Ifall man gör något fel så drar man ALLTID upp hur synd det är om landets befolkning som är i krig etc för att verka mer empatisk. Och det jävligaste är att många sväljer det.

Medlem

Hans karriär var redan hyfsat död, det här var bara spiken i kistan. Som nån kommenterade: han borde inte varit där från början - han är verkligen ingen ståuppkomiker. Bra sådana klarar häcklande, det är en oundviklig del av jobbet. Men Michael Richards var inte bra. Såg några klipp, fyfan vad trist.. men jag förstår att han känner sig frustrerad, han kommer ju alltid vara Kramer för alla.

Kul iaf att Julia Louis-Dreyfus faktiskt lyckats med något nu, post-Seinfeld, med sin nya serie.

Medlem

Häcklandet måste ha varit rätt grovt om det drev honom till att göra något sådant.

Tur att alla andra på denna jord är änglar och har förståndet på rätt plats, dygnet runt. Aldrig förlorar vi kontrollen.
Aldrig blir vi arga och säger något som vi sedan ångrar.

Medlem

Det kvittar vad den mörka killen i publiken sade, en komiker skall alltid tygla sig. Konsten som ståuppkomiker är att trampa folk på tårna utan att det ont.

Ursäkten under Letterman Show... så jävla falskt. Det skall alltid snyftas bland dessa amerikaner.

Det finns ett applicerbart, afroamerikanskt ordspråk, angående "Kramer":

"Gettona skapar mördare, judarna skapar Gettona."

Och...där, var hans karriär som ståuppare slut.

EDIT: Använd ogärna N-ordet i den bemärkelsen. -Budo

Medlem

Tyckte att det lät oseriöst i början av ursäkten men sedan ansträngde han sig verkligen (och jag svalde skrattet).

Judar, ghetton och mördare, kopplingen däremellan, har jag inget att säga om.

MFC
Medlem

Ingen lysande vecka för han..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

En sak är intresant och det är att alla rap och hip hop i USA så säger de ju "nigger" och "nigga" hela tiden. Då verkar det inte vara nåt problem men när en vit säger det då blir det en jävla uppståndelse.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Alltid undrat lite över det också, hur mycket klagar dom på det? "nigger" var väl det amerikanska slavägare kallade sina slavar och därför som dom reagerar om nån vit säger det. Men det är tydligen helt ok att dom själva använder det titt som tätt. Känns som dom själva är lite skyldiga till att det fortfarande används så mycket idag, även av dom som inte är rasister.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det är ungefär som att Babben kan skämta om överviktiga människor emedan Thomas Petterson inte kan det.
Är man inte en del av skämtet själv blir det lätt en förolämpning.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Dessutom stuvade inte smala människor ner tiotals miljoner feta människor i skepp och fraktade dem över haven för att tvinga dem att plocka bomull tills de dog av umbäranden.

"Kramer" förödmjukade verkligen sig själv. Det finns inte samma underhållningsvärde i att se gamla Seinfeldt-repriser längre.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Häcklandet måste ha varit rätt grovt om det drev honom till att göra något sådant.

Tur att alla andra på denna jord är änglar och har förståndet på rätt plats, dygnet runt. Aldrig förlorar vi kontrollen.
Aldrig blir vi arga och säger något som vi sedan ångrar.

Enligt rapporterna var det bara av typen "you're not funny" (men jag kan ha missat nåt). Alltså vardagsmat för en ståuppkomiker, inte alls grovt. Såvida man inte är en värdelös ståuppare..

Fifty: Huvudet på spiken.

Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?v=e5SkRdrAbzQ&mode=related&searc...

Han ber inte om ursäkt, den han är ledsen för är att hans karriär är över. Helt uppenbart, hoppas verkligen att hans karriär är över.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv

asså.. det folk måste fatta är att om han skämtat om ordet nigger, så hade det kunnat bli skitkul - om än kontroversiellt, för vita ståupp-komiker brukar inte göra det..

..men vafan.. han flippade ur och visade sitt rätta jag helt enkelt, det där var inga skämt..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Youtube-proffs
Skrivet av Hunken:

http://www.youtube.com/watch?v=e5SkRdrAbzQ&mode=related&searc...

Han ber inte om ursäkt, den han är ledsen för är att hans karriär är över. Helt uppenbart, hoppas verkligen att hans karriär är över.

Han är såppas gammal. Kramer finns alltid i mitt hjärta och hans storhetstid va förut, nu är den över som sagt, kommer inte någon mer Seinfeld och det e bara o leva med det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Kramer äger ju - vem bryr sig om vad han tycker egentligen? Spelar det verkligen roll?

Jag kommer se Mel Gibson nästa storfilm med samma inlevelse som förr - jag skiter i om han inte gillar judar.

Jag kommer fortsätta kolla när Tom Cruise spelar huvudrollen, jag skiter i vem som betalar hans kontrakt eller om han hoppar i soffan och tillhör en konstig religion.

Ja, ni hajar mönstret va?

Vart går gränsen? Skall man sluta lyssna på musiker för att de hejar på annat fotbollslag?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Mel Gibson ogillar inte judar oavsett vad han har sagt.

Däremot vet jag att han är kritisk till den religös syn många har.

Upp till var och en..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar