Age of Conan förändras

Medlem
Age of Conan förändras

"Age of Conan ger inte slaget förlorat riktigt än" <-- ger inte slaget? vad tusan skall det betyda?

Antar att du menar "ser inte slaget förlorat riktigt än"?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Känns som "too little, too late..."

Men vi får se, kanske AoC kanske hittar sin nisch till slut? Själv hoppade jag av skutan och satsar helhjärtat på WAR, betydligt säkrare investering - den gav utdelning direkt. Spelglädje istället för frustration och bitterhet.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Nice, man kanske ska testa AoC efter att patchen släppts och kolla om det är något att ha då da.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Medlem
Medlem

Blir att dra igång AoC så småningom igen.
Vart trvungen att lägga ner en sväng pga av min kassa budget. :/

Medlem

Gott med patch.

Känns som att spelet faktiskt blir mer och mer komplett med patcharna. Buggarna börjar minska rejält i antalet också.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Synd bara att det är ganska så innehållsfattigt fortfarande... Ska nog ge upp MMO's. Klarar inte av att betala för något spel som inte är helt komplett. Inget MMO är det, känns det nästan som...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Felet dom gjorde med Conan va att dom satsade förmycket på vad spelarna skulle få för första intryck av spelet. Vilket gjorde att dom sålde så otroligt mycket i början. Men så fort spelarna kom upp i max level och upptäckte att dom inte lagt ner lika mycket tid och arbete på den delen av spelet så försvann alla.

Så dom får helt enkelt skylla sig själva, jävla EA försäljnings taktik. Kommer aldrig aktivera mitt konto igen iaf.

Inaktiv

Trevligt. Testar man igen efter patchen.

Medlem

Härligt härligt, själv väntar jag på character transfer innan jag drar igång igen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Inget som lockar mig ifrån Wow och War. Sorry AoC, det ser dött ut.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Usch vad sjukt dåligt age of conan var mår illa varje gång jag läser om det på FZ.

Medlem

Jag tror inte att dem kan komma tillbaka..

Medlem

Försent för att jag ska slänga in en månadsavgift igen.

Men någon som har "koll" på ändringar i stora drag från säg 1-2 månader efter relesen till denna patch?

*edit*

Sen måste det erkännas att en genomgång i hur aoc vs war känns, var mycket diskution spelen imellan före de släptes. Så känns faktiskt war mycket mer komplett rakt igenom. Kanske inte lika inovativt - men det mesta fungerar och är integrerat.

Av just den kommentaren menar jag, att det ska mycket till för att jag ska släppa war för ens prova aoc nu. Spelet förstörde verkligen min syn på mmo spel för ett tag. Synd att alla föll för funcom's hype - inklusive fz.se som nog hjälpte till att sälja några hundra/tusen konton för en fullpottare i poäng. Dock så döljde de felen i spelet fint första dagarna.

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Felet dom gjorde med Conan va att dom satsade förmycket på vad spelarna skulle få för första intryck av spelet. Vilket gjorde att dom sålde så otroligt mycket i början. Men så fort spelarna kom upp i max level och upptäckte att dom inte lagt ner lika mycket tid och arbete på den delen av spelet så försvann alla.

Så dom får helt enkelt skylla sig själva, jävla EA försäljnings taktik. Kommer aldrig aktivera mitt konto igen iaf.

Kul att du reffererar till nåt som EA skulle ha att göra med, speciellt när warhammer som är just publicerat av EA är mkt bättre gjort.

Medlem

Hade AoC varigt som det var 1-20 plus endgame så skulle det varigt en enorm hit.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av bleak:

Kul att du reffererar till nåt som EA skulle ha att göra med, speciellt när warhammer som är just publicerat av EA är mkt bättre gjort.

Vilket sammanträffande, jag tyckte också att det var ganska kul


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Äh, de förstår ju fortfarande inte den större anledningen till att folk inte lirar AoC. Folk vill inte ha en massa krångliga combos och ett stelt combat-system därefter.

AoC är snyggt och läckert på alla sätt och vis, men själva stridskänslan är skit - särskilt i PvP. Man har inte kontroll på samma sätt och den "micro" manöver-förmågan som krävs för att aktivera combos osv borde istället läggas över på att röra sig korrekt - som vårt kära WoW.

Sedan kan ju arga anti-WoW-aktivister säga vad de vill, det syns direkt vad som går hem eller inte. Jag tror att Funcom är rätt bedrövade över att de ville skapa en sådan enorm derivation från det populära penga-monstret.

Att sätta in content är bra, men de måste fixa grundproblemen först. Jag är övertygad om att den förändringen skulle få dem på fötterna igen.

Redaktör
Skrivet av jonasankan:

Synd att alla föll för funcom's hype - inklusive fz.se som nog hjälpte till att sälja några hundra/tusen konton för en fullpottare i poäng. Dock så döljde de felen i spelet fint första dagarna.

Vi gav spelet 4 av 5, inte full pott.

Det är nästan omöjligt att göra en heltäckande recension av ett MMO-spel på kort tid. Vi måste få ut recensionen snabbt, samtidigt som vi ska försöka täcka in så mycket som möjligt. I fallet Age of Conan valde vi att göra en till recension drygt två månader senare. I den blev omdömet väldigt annorlunda.

Som nämnts ovan: Age of Conan satsade hårt på mycket innehåll i början. De flesta har satt ungefär samma betyg som vi (det snittar på 81 procent på Gamerankings).


signatur
Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Mack:

Felet dom gjorde med Conan va att dom satsade förmycket på vad spelarna skulle få för första intryck av spelet. Vilket gjorde att dom sålde så otroligt mycket i början. Men så fort spelarna kom upp i max level och upptäckte att dom inte lagt ner lika mycket tid och arbete på den delen av spelet så försvann alla.

Så dom får helt enkelt skylla sig själva, jävla EA försäljnings taktik. Kommer aldrig aktivera mitt konto igen iaf.

Kul att du reffererar till nåt som EA skulle ha att göra med, speciellt när warhammer som är just publicerat av EA är mkt bättre gjort.

Vänta bara, dröjer inte länge innan EA börjar pumpa ut snabba värdelösa expansioner till WAR också och totalt förstör allting.

Medlem
Skrivet av wwraver:

Äh, de förstår ju fortfarande inte den större anledningen till att folk inte lirar AoC. Folk vill inte ha en massa krångliga combos och ett stelt combat-system därefter.

AoC är snyggt och läckert på alla sätt och vis, men själva stridskänslan är skit - särskilt i PvP. Man har inte kontroll på samma sätt och den "micro" manöver-förmågan som krävs för att aktivera combos osv borde istället läggas över på att röra sig korrekt - som vårt kära WoW.

Stelt combat system och att stridskänslan är skit i pvp? Har du ens spelat aoc? Combos ger liv i striderna och man känner att man har kontroll. Övning ger färdighet, i aoc gäller det mest player skills och att kunna kontrollera striderna och sin karaktär. I äldre mmon var det ju bara att klicka på en fiende så attackerar den automatiskt och sen klicka lite hot keys det är stelt om något.....som melee karaktär i aoc måste man ha koll på vart man är plaserad när man landar sin combo för att göra största möjliga skada på alla fiender omkring en, taktik och playerskill är nr 1 för att du ska lyckas, enda taktiken i äldre mmon är att hålla koll på sina hotkeys och hoppa runt som en idiot.

Aocs stridssystem var överhypad det vet håller jag med om, men det är riktigt kul och knappast "broken".

Detta spelet är definitivt värt att spela och ännu bättre nu när alla wowbebisar går tillbaka till WoW. WAR saknar också mycket som AoC har och kommer få mer av. SPELKÄNSLA:up::heart::heart:


signatur
Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av wwraver:

Äh, de förstår ju fortfarande inte den större anledningen till att folk inte lirar AoC. Folk vill inte ha en massa krångliga combos och ett stelt combat-system därefter.

AoC är snyggt och läckert på alla sätt och vis, men själva stridskänslan är skit - särskilt i PvP. Man har inte kontroll på samma sätt och den "micro" manöver-förmågan som krävs för att aktivera combos osv borde istället läggas över på att röra sig korrekt - som vårt kära WoW.

Stelt combat system och att stridskänslan är skit i pvp? Har du ens spelat aoc? Combos ger liv i striderna och man känner att man har kontroll. Övning ger färdighet, i aoc gäller det mest player skills och att kunna kontrollera striderna och sin karaktär. I äldre mmon var det ju bara att klicka på en fiende så attackerar den automatiskt och sen klicka lite hot keys det är stelt om något.....som melee karaktär i aoc måste man ha koll på vart man är plaserad när man landar sin combo för att göra största möjliga skada på alla fiender omkring en, taktik och playerskill är nr 1 för att du ska lyckas, enda taktiken i äldre mmon är att hålla koll på sina hotkeys och hoppa runt som en idiot.

Aocs stridssystem var överhypad det vet håller jag med om, men det är riktigt kul och knappast "broken".

Stridssystemet och pvp i allmänhet var riktigt "broken" när jag spelade. Bara att spelet var grymt obalanserat och alla klasser som hade abilites som gjorde att man hamnade på marken vann i princip på walkover. Har ett CE som samlar damm, ingen som är intresserad? ;p

Medlem

tänker ge detta spelet en chans när första gratis perioderna kommer. vågar inte köpa deto ch tycka att det är dåligt =/

Medlem

Spelkänsla utan content är väll rätt meningslöst.

Ger väll blanka fasn i om det har världens bästa spelkänsla när det saknar content. Finns ju inget att göra...

Kanske kommer lite folk till AoC det är väl så tyst så man hör en nål trilla.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Har de tagit bort instansieringen av alla zoner än? Det var det jag störde mig mest på av allt i AoC.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Fan va skönt att höra, AoC som är de mest fantastiska mmorpg spelet ja spelat.
Warhammer Online har gjort succé? Asså? ja kan inte hålla med dig där, de har ju bara funnits i en månad drygt mer eller mindre... man får bara vänta och se ett tag till fram över hur de blir.
Men ja håller med att de kmr bli mycket tung när Lich King kmr ut.

12
Skriv svar