Age of Conan förändras

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av wwraver:

Äh, de förstår ju fortfarande inte den större anledningen till att folk inte lirar AoC. Folk vill inte ha en massa krångliga combos och ett stelt combat-system därefter.

AoC är snyggt och läckert på alla sätt och vis, men själva stridskänslan är skit - särskilt i PvP. Man har inte kontroll på samma sätt och den "micro" manöver-förmågan som krävs för att aktivera combos osv borde istället läggas över på att röra sig korrekt - som vårt kära WoW.

Stelt combat system och att stridskänslan är skit i pvp? Har du ens spelat aoc? Combos ger liv i striderna och man känner att man har kontroll. Övning ger färdighet, i aoc gäller det mest player skills och att kunna kontrollera striderna och sin karaktär. I äldre mmon var det ju bara att klicka på en fiende så attackerar den automatiskt och sen klicka lite hot keys det är stelt om något.....som melee karaktär i aoc måste man ha koll på vart man är plaserad när man landar sin combo för att göra största möjliga skada på alla fiender omkring en, taktik och playerskill är nr 1 för att du ska lyckas, enda taktiken i äldre mmon är att hålla koll på sina hotkeys och hoppa runt som en idiot.

Aocs stridssystem var överhypad det vet håller jag med om, men det är riktigt kul och knappast "broken".

Stridssystemet och pvp i allmänhet var riktigt "broken" när jag spelade. Bara att spelet var grymt obalanserat och alla klasser som hade abilites som gjorde att man hamnade på marken vann i princip på walkover. Har ett CE som samlar damm, ingen som är intresserad? ;p

PVPn är omarbetad, långt ifrån jämförbart med hur det en gång var.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Dom har ändrat mycket sen releasen. Bland annat patchar dom bara med "stora" patches . PvP har blivit mer balancerad .
Pve=Har raidat all end game content vilket är T1(kylikki,yakhmar och vistrix) och T2(wing 1 och wing 2) och det enda som var dåligt med raidsen var att vissa bossar var buggade på "dåligt" sätt så dom blev för lätta.
PvP= Just nu kan man lvla till rank 5 fast man förlorar inte xp om man dör vilket är dåligt,fast det kommer snart att sättas in i spelet,(är själv pvp rank 3)(du kan köpa olika pvp armor bitar beroende på vilken rank du har).Och sieges 48 vs 48 är bättre än förr och alltid lika roligt att slåss 48vs48 fast dock kanske inte roligt om man har dålig ram minne/grafik kort för fpsn sjunker mycket under sieges battles.

Så vad kan man göra när man är 80? Sieges, raids , world pvp(om du är på pvp server),rp.(Mycket roligare att spela i guild på 80 än solo)

Det dom borde ändra på är att skita i lägga in massa content för låg lvlade och focusera på end game , Förhoppningsvis kommer 80 instancer snart med.


signatur

zomg noob yeah!

Inaktiv

Stora problemet är att dåliga första intryck kan förstöra ett MMO även om de senare fixar många av problemen. Visst, de kan få en stadig spelarbas och därmed hålla spelet uppe i många år, men chansen att nå ut till de stora massorna är över.

Medlem

Får prova detta längre fram igen när jag pallar aktivera mitt konto (och när den väl är patchad).

Just nu är det War som gäller endå


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gen
Medlem

Alldeles för sent. Även om jag spelade AoC ett bra tag och tyckte om det så känns WoW LK mycket mer intressant än detta. Visst, några av uppdateringarna är okej, men inget banbrytande. Kanske loggar in nästa år eller nåt.

Är trött på folk som hela tiden klagar på AoC bara för att det är på modet att göra det


signatur
Medlem

tänkte dra igång det snart igen

Medlem
Skrivet av BigD:

Usch vad sjukt dåligt age of conan var mår illa varje gång jag läser om det på FZ.

Exakt vad jag ville veta...

12
Skriv svar