Rykte: EA jobbar på nytt Syndicate-spel

Inaktiv

oj oj oj, givet köp bara på nostalgi.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av roswell47:

Langa nytt Dungeon Keeper istället!!

HAHA! Eller inte

inte!? Roligast Bullfrog gjort förfasen

Hörru, populous och framförallt POWERMONGER (som jag inte fattar varför ingen nämt, antagligen för att det bara släpptes på amigan) var bra fina de med. DK 1&2 funkar utmärkt att spela än idag, problemet är att man blir less fort som faan på det bara. Kör om liren igen, så blir du rätt mätt på konceptet inom ett par timmar


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hur går det nu igen... jo just det - tredjeperson, 360, ps3, pc, whatever, kommer nog bli som de flesta andra spel som kommer ut idag - 1-1.5 års utvecklingstid, mer fokus på grafik än bra gameplay.
Hypas som katten, coolt klippta dev-videos som berättar om ett spel som är 3000% mer innehållsrikt än vad som sedan faktiskt släpps, pr över hela nätet. Spelet släpps, sedan kommer DLC, som tillåter folk att betala för två extra banor, någon ny spelarmodell, eller ett par concept, DLCt kommer inte alls på PC för att det inte går att hitta en bra dist-form, det är helt enkelt inte naturligt att ta betalt för sådant på PC, men de måste man visst göra på 360... balbalba...

Eller så blir det inte så, men vem tror det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av bleak:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av roswell47:

Langa nytt Dungeon Keeper istället!!

HAHA! Eller inte

inte!? Roligast Bullfrog gjort förfasen

Hörru, populous och framförallt POWERMONGER (som jag inte fattar varför ingen nämt, antagligen för att det bara släpptes på amigan)

Kollade på MobyGames och där står det att det släpptes till Amiga, Atari, DOS osv.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Första gången jag använder uttrycket OMFG!
Ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna. Snälla högre makter, gör detta spel bra.

Roq
Medlem

Pooslice någon?

Medlem

Härligt, hoppas ryktet stämmer, Syndicate var ett av mina absoluta favoritspel på nittiotalet. Att det sedan faller på Starbreeze lott att realisera det ser jag inte som någon nackdel, snarare tvärt om.


signatur

.slanger

Inaktiv

EA == consol == urkorkade kontroller == Autoheal == dynga.

Medlem
Skrivet av Exim:

yay ea förstör enu en klassiker ...

Ähh.... bättre med en halvdan tvåa än ingen alls.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av frunk:

EA == consol == urkorkade kontroller == Autoheal == dynga.

Word


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Roq:

Pooslice någon?

Pooslice for teh win!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Riktigt trevligt. Kör orginalkonceptet, kasta på lite co-op = Win!

Diggade verkligen "dubben" av Syndicate Wars. Det var så sjukt ostigt att det mest blev roligt.

Gravitonvapen, sattelitregn och allt den där datorfierade rösten pratade om

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

God damn nu får det fan räcka med whine så fort EA ska släppa ett spel

Dom har för övrigt legat bakom en massa bra spel, och vi har fler som kommer, DeadSpace, Mirrors Edge, Crysis Warhead, Battlefield, C&C, LOTR, Sims, Sim City, Fifa, NHL, NBA, Mass Effect, Warhammer och jag kan räkna på i all evighet

och jo jag vet att dom inte själva har utvecklat alla spel, och vissa har dom köpt upp osv osv, men ni fattar vad jag menar

Okej, och vilka har dom själv utvecklat?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:

God damn nu får det fan räcka med whine så fort EA ska släppa ett spel

Dom har för övrigt legat bakom en massa bra spel, och vi har fler som kommer, DeadSpace, Mirrors Edge, Crysis Warhead, Battlefield, C&C, LOTR, Sims, Sim City, Fifa, NHL, NBA, Mass Effect, Warhammer och jag kan räkna på i all evighet

och jo jag vet att dom inte själva har utvecklat alla spel, och vissa har dom köpt upp osv osv, men ni fattar vad jag menar

Okej, och vilka har dom själv utvecklat?

Av de där spelen så hade de väl i alla fall utvecklat, Dead Space, alla nya CnC, LOTR, Sims, alla nya Sim City, Fifa, NHL, NBA och tar man de andra spelen, utom Crysis Warhead, så ägs utvecklarna av just EA, så de har ju indirekt utvecklat de med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

EA är väll bara utgivare är ju "Starbreeze" som utvecklar det och dom kan ju leverera har vi märkt.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur går det nu igen... jo just det - tredjeperson, 360, ps3, pc, whatever, kommer nog bli som de flesta andra spel som kommer ut idag - 1-1.5 års utvecklingstid, mer fokus på grafik än bra gameplay.
Hypas som katten, coolt klippta dev-videos som berättar om ett spel som är 3000% mer innehållsrikt än vad som sedan faktiskt släpps, pr över hela nätet. Spelet släpps, sedan kommer DLC, som tillåter folk att betala för två extra banor, någon ny spelarmodell, eller ett par concept, DLCt kommer inte alls på PC för att det inte går att hitta en bra dist-form, det är helt enkelt inte naturligt att ta betalt för sådant på PC, men de måste man visst göra på 360... balbalba...

Eller så blir det inte så, men vem tror det?

ja det sumerar ea perfekt.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:

God damn nu får det fan räcka med whine så fort EA ska släppa ett spel

Dom har för övrigt legat bakom en massa bra spel, och vi har fler som kommer, DeadSpace, Mirrors Edge, Crysis Warhead, Battlefield, C&C, LOTR, Sims, Sim City, Fifa, NHL, NBA, Mass Effect, Warhammer och jag kan räkna på i all evighet

och jo jag vet att dom inte själva har utvecklat alla spel, och vissa har dom köpt upp osv osv, men ni fattar vad jag menar

Okej, och vilka har dom själv utvecklat?

Av de där spelen så hade de väl i alla fall utvecklat, Dead Space, alla nya CnC, LOTR, Sims, alla nya Sim City, Fifa, NHL, NBA och tar man de andra spelen, utom Crysis Warhead, så ägs utvecklarna av just EA, så de har ju indirekt utvecklat de med...

Är det inte Westwood som utvecklat C&C-serien? Eller EA köpte upp dom också? Jag är lite efter på just den fronten...

Fan, lite nytänkande bland EA hade inte skadat. Spore är samma skit som Sims, som verkar bli ännu en titel som mjölkas. Hela EA Sports-serien är ju bara tröttsam...

Fast det är ju bara min åsikt; alla har vi rätt till en egen.

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av Hipshot:

Hur går det nu igen... jo just det - tredjeperson, 360, ps3, pc, whatever, kommer nog bli som de flesta andra spel som kommer ut idag - 1-1.5 års utvecklingstid, mer fokus på grafik än bra gameplay.
Hypas som katten, coolt klippta dev-videos som berättar om ett spel som är 3000% mer innehållsrikt än vad som sedan faktiskt släpps, pr över hela nätet. Spelet släpps, sedan kommer DLC, som tillåter folk att betala för två extra banor, någon ny spelarmodell, eller ett par concept, DLCt kommer inte alls på PC för att det inte går att hitta en bra dist-form, det är helt enkelt inte naturligt att ta betalt för sådant på PC, men de måste man visst göra på 360... balbalba...

Eller så blir det inte så, men vem tror det?

ja det sumerar ea perfekt.

Summerar ganska många fler än EA.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fasen vad skönt Syndicate var.

Medlem

haha Grin till bionic commando, och Strarbreeze till syndicate, vad kommer härnäst? Simbin till Rock 'n Roll racing 2 ?

Medlem

Kan dom inte göra en ny Dungeon Keeper nån gång? :/ Fan va jävla bra det spelet var alltså!

Medlem

Mycket trevligt.
Första Syndicate var väldigt beroendeframkallande, mycket imponerande grafik på den tiden samt väldigt stressande ljud när det började hetta till.

Medlem

Jädrar... Syndicate, det var längesedan! Nostalgi!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Underbara nyheter, gamla Bullfrog är hjältar och Syndicate ett av de bästa spel som gjorts tillsammans med poplulus.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Jag passade på att köpa lite fler Starbreeze-aktier ...nu är det bara hoppas att det verkligen är Syndicate också.

123
Skriv svar