Peter Jackson får inte göra The Hobbit

Medlem
Peter Jackson får inte göra The Hobbit

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2462766,00.html

Nu får dom ta och skärpa sig, måste väl vara självklart att Jackson även ska göra The Hobbit!

Tycker båda parter är larviga. Tydligen räcker inte 200 miljoner dollar för Jackson, och New Line är riktigt dumma om dom vill ha nån annan regissör.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-2462766,00.html

Nu får dom ta och skärpa sig, måste väl vara självklart att Jackson även ska göra The Hobbit!

Tycker båda parter är larviga. Tydligen räcker inte 200 miljoner dollar för Jackson, och New Line är riktigt dumma om dom vill ha nån annan regissör.

The Hobbit.. en rätt så kort historia, borde väl inte bli så dyrt.
Jackson kanske blivit girig och vill ha en massa cash.

Tycker de borde göra en filmtrilogi om Silmarilion.
Tre fristående filmer om olika händelser i böckerna.


signatur

yolo

Medlem

Kan nog bli rätt dyr och lång även om boken inte är så jättelång. Att göra draken bl.a blir nog inte billigt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Iofs är det massor med "kreaturer" med i boken, kan bli dyrt med alla. Lång behöver den väl inte bli, jag tycker den ska vara lite mer barnanpassad än trilogin (boken kändes så)


signatur

yolo

Medlem

Usch nej så hoppas jag verkligen inte dom gör. Ska vara i samma anda som trilogin, speciellt eftersom den tillhör samma historia.

Tyckte boken var ganska lik triologin minus stora slag. The Hobbit handlar väl såvitt jag kan komma ihåg om tiden innan Sauron kommer tillbaks, därför lite brist på orcher osv.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

tyvärr måste jag hålla med Döbringer om att The Hobbit är en barnbok, mycket lättsammare och "gulligare".


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nåja vare sig den är lättsammare eller ej tycker jag det skulle vara ett misstag att göra filmen på det sättet.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

jag skulle nästan gå så långt som att säga att det vore ett misstag att göra den öht. om man gör den efter boken blir det disney-varning. om man gör den i triologi-anda blir det inte The Hobbit. (egentligen vill jag såklart att de ska göra den iaf)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Klart det blir the hobbit om man gör den i triologi anda.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

...som den däringa narnia... barnfilm.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Den lyckades rätt så bra....trots lite våldsmmare en boken. (antar jag, har inte läst boken iofs )


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

the hobbit _är_ ju en barnbok? det har väl tolkien sagt själv?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

ja, han skrev den för sina barn (eller var det barnbarnen?)


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av prikk:

the hobbit _är_ ju en barnbok? det har väl tolkien sagt själv?

Jo han skrev väl den till sina barn har jag hört.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Fullständigt idiotiskt att inte låta Jackson göra filmen. Den är dömd på förhand. Fast det är klart - New Line kanske har sett vilken genomrutten film King Kong blev..
Som vanligt så är alla giriga, hoppas alla går i konkurs och/eller att Tolkiens ättlingar sitter på nån klausul som gör att de kan inlägga veto.

Medlem

Den behöver inte bli fånig bara för att den är en barnbok, lite mer lättsam än trilogin bara. Bilbo och dvärgarna är ju ett ganska fånigt sällskap i sej, talande spindlar och vargar måste väl anses vara "barnanpassat" en fåfängd drake framstår knappast som särskilt ondsint o s v. Gör man filmen med samma stämning som boken blir det årets familjefilm. Gör man den mer seriöst som i trilogin (som inte alls var lika seriös som böckerna)
blir det bara som en sån där prequel-uppföljare, och det skulle suga.


signatur

yolo

Inaktiv

finns många barnfilmer jag tycker om


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Han kunske skulle satsa på gjöra några filmer från eddings böcker skulle säkert bli najs

Medlem

hehe, jo king kong filmen va ingen höjdare, så ruskigt lång och seg,
och naturligtvis en del töntiga skämnt med, som när king kong busar med tjejen i new york på en frusen damm och tjejen är nästan kär i king kong,

loooool alltså,

tacka vet jag peter jacksons gamla lågbudget filmer, bad taste , braindead , meet the feebles.

Medlem

Anser inte jackson är speciellt given som regissör tvekar inte att filmen skulle bli bra men det finns en drös med kompetenta regisörrer där ute..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av prikk:

finns många barnfilmer jag tycker om

Jo, det är sant. Samma här... men samtidigt ser jag hellre en multimilions stjärnspäckad effektfilm gjord för den vuxna publiken än en gjort för 5 och upp typ... Jag kan se det nu på bio:

Robert Gustavsson är rösten till "the hobbit".

Barnen har ju ägfilmen Ronja Rövardotter, det borde räcka för dem.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

The Hobbit är en barnbok, mycket lättsammare än Sagan Om Ringen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Skandal!


signatur

Meep!

Medlem

får i alla fall hoppas dom har vett nog att använda Ian Mckellen och Ian Holm.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ska hur som helst bli kul att se, om dom gör den :>

Medlem

Peter Jackson ska göra b-splatter, det är det han är bra!
Ge honom en budget på 200 dollar, 2 dockor och tre skådespelare så ska ni få se på Bilbo!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Peter Jackson ska göra b-splatter, det är det han är bra!
Ge honom en budget på 200 dollar, 2 dockor och tre skådespelare så ska ni få se på Bilbo!

QFT

Stämmer bra, han får ge oss gorehundar något nytt att gotta oss i. Det har varit relativt dött sedan Braindead.

Inaktiv

jag skulle iofs vilja se _alla_ filmer och _alla_ serier bli mer "vuxna", våga ha saker som finns i verkligheten (verkligt våld? verkligt sex? människor som inte ser ut som supermodeller?).. men det måste ju finnas nåt för ungarna också


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Jag var västan helt säker på att det var verkligt sex i alla filmer där det var sexscener i, tills alla börjar prata om en film där de har "verkligt" sex i. Vad har de annars då?

*EKO*


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

haha
asså
med "verkligt sex" menar jag scener där det viktigaste inte är att två människor ska ligga på varandra med kläderna på och man ska anta att dom har sex.. jag menar inte heller "smaskiga scener" osv, jag snackar bara om trovärdighet.. finns FÅ serier idag med nån trovärdighet whatsoever när det gäller sånt.

sen vet jag inte om du driver med oss reset2 men vafan... trodde du seriöst att dom har sex på film? (undantaget specialfall, och erotik behöver inte ens nämnas)
shit grabben... öppna ögonen... snart tror du väl att folk inte gör sig till i dokusåpor och att pop-prinsessor har nån kunskap om musik annat än att sjunga andras låtar..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

12
Skriv svar