FIFA 09 All Play

Robot
FIFA 09 All Play

Sportspel fungerar vanligtvis bäst på konsol men Wii är ingen vanlig spelmaskin. Förra årets upplaga av Electronic Arts fotbollslir missade målet med flera meter och frågan är om FIFA 09 All Play nätar.

#fifa-08, #electronic-arts, #nintendo, #mario-strikers-charged-football


Medlem
Recension - Fifa 09 på Wii

Fy fan vilket skräääääp som pumpas ut till Wii, vore det inte för No more heroes så skulle jag ångrat mitt Wii köp mer än mitt psp köp, och det är illa.

Medlem
Medlem
Skrivet av Krockobil:

Wii suger

Typ.


signatur

B lup

Redaktör

Wii är smått fantastisk, sann innovation (på vissa områden). Däremot suger utvecklare som tror att kontrollen är ett lasersikte.

Wii-spel där utvecklarna fattat vad kontrollen kan:
- #Tiger Woods 08
- Boom Blox
- Super Mario Galaxy


signatur
Medlem
Skrivet av Krockobil:

Wii suger

Man kan ju inte annat än älska konstruktiv kritik.


signatur

All animals are equal, but some animals are more equal than others.

ptr
Medlem
Skrivet av Tompa:

Wii är smått fantastisk, sann innovation (på vissa områden). Däremot suger utvecklare som tror att kontrollen är ett lasersikte.

Wii-spel där utvecklarna fattat vad kontrollen kan:
- #Tiger Woods 08
- Boom Blox
- Super Mario Galaxy

word!

boom-blox var väldigt skoj att köra flera stycken, och kontrollerna fungerade jäkligt bra.

Medlem

Dom var bara tvungen att lägga in miis.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ehm, senast jag kollade så var average ratio på Fifa 08 68,8% hos gamerankings. Jag vet inte var skribenten fick sina fakta ifrån, men då resten av spelvärlden använder gamerankings kanske det är på sin plats att FZ också gör det.

Ser inte riktigt vad som recenseras heller. Allt skribenten nämner är All Play och fotbollsskolan. Spelet har bra mycket mer lägen än detta.

I alla fall, en hyffsad recension även om jag saknar information som är väsentlig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dashiva:

Ehm, senast jag kollade så var average ratio på Fifa 08 68,8% hos gamerankings. Jag vet inte var skribenten fick sina fakta ifrån, men då resten av spelvärlden använder gamerankings kanske det är på sin plats att FZ också gör det.

Ser inte riktigt vad som recenseras heller. Allt skribenten nämner är All Play och fotbollsskolan. Spelet har bra mycket mer lägen än detta.

I alla fall, en hyffsad recension även om jag saknar information som är väsentlig.

Metacritic har 65 av 100 så visst hade jag fel på ett par hundradelar.

Med en återkommande serie som FIFA ser jag nyheterna som viktigast; managerläge, online och liknande har redan avhandlats. Fotboll är fotboll, och jag valde att lägga fokus på kontrollerna för utan dem fallerar allt annat.


signatur
Medlem

detta var bättre än jag trodde det skulle vara!

Medlem

Bilden på Rooney är helt klockren ^^


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Suck för Wii må jag säga.

Medlem

Precis varit och spelat FIFA 09 på Xbox360 med 5 kompisar. Problemet är att dom aldrig kan komma till mig. Jag har Wii. FUCK OFF WII

Medlem

Fattar inte varför dom inte kunde gjort ett vanligt FIFA '09 istället för den där skiten :<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Dom kan väl helt enkelt inte göra att ett FIFA 09 som till dom andra konsolerna. Skulle ju blivit skitfullt helt enkelt. =P
Ser man då till dom andra konsolerna som har high-def och riktiga handkontroller istället, då lär man ju inte vilja ha någon tidig-2000tals-grafik-samt-en-handkontroll-från-en-dvdspelare.

Men Wii har inte mö att hänga i granen. Ändå säljer det som smör, liksom Spore och The Sims. Satsa på barn = $$$
Värsta är ju som sagt att man måste handla till det där tillbehöret sen när det kommer, för att man ska få lite precension i det hela, som man borde fått direkt tycker man.

Medlem

Kul att varje gång ett skitspel till Wii släpps, så ska folk basha ner på hela konsolen. Nu är detta ett skitspel, däremot tror jag mer på PES2009 till Wii där första ska vara riktigt bra kontrollmässigt.

Medlem

radiuz: Där finns ju inga vettiga spel till konsolen. Så då flamar alla alltid konsolen.
Man kan ju inte säga att den konsolen har många vettiga kvalitets titlar. Ett av dom bästa spelen är ju för tusan Wii Sports, ett demospel!

Medlem

Haha, det ser ju riktigt dåligt ut. Hej Wii!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av radiuz:

Kul att varje gång ett skitspel till Wii släpps, så ska folk basha ner på hela konsolen. Nu är detta ett skitspel, däremot tror jag mer på PES2009 till Wii där första ska vara riktigt bra kontrollmässigt.

Kan ju bero på att 90% av spelen som släpps till Wii är rätt så dåliga.

Medlem

Ja okejdå, i princip ALLA spel till Wii är skit. Även framtida titlar kommer bli skit, hela konsolen suger. Tacka vet jag min Playstation 3 med sjukt feta titlar som man spelar i 10h, sen ligger spelen stolt i spellådan några år.

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Dashiva:

Ehm, senast jag kollade så var average ratio på Fifa 08 68,8% hos gamerankings. Jag vet inte var skribenten fick sina fakta ifrån, men då resten av spelvärlden använder gamerankings kanske det är på sin plats att FZ också gör det.

Ser inte riktigt vad som recenseras heller. Allt skribenten nämner är All Play och fotbollsskolan. Spelet har bra mycket mer lägen än detta.

I alla fall, en hyffsad recension även om jag saknar information som är väsentlig.

Metacritic har 65 av 100 så visst hade jag fel på ett par hundradelar.

Med en återkommande serie som FIFA ser jag nyheterna som viktigast; managerläge, online och liknande har redan avhandlats. Fotboll är fotboll, och jag valde att lägga fokus på kontrollerna för utan dem fallerar allt annat.

Fair enough, och jag ser din poäng. Tycker ändå du kunde nämnt huruvida du anser att de gamla spellägena har utvecklats och förbättrats / försämrats. I huvudtaget så kändes det lite som en recension skriven i hast. Missförstå mig inte, det är en bra recension, men väldigt smal så att säga.

Inaktiv

Herregud vilken grafik

Medlem

radiuz: Det är ju det bästa med spel.
Köper dom för 700kr, spelar dom lite grann. Sedan ligger dom bara där.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Dashiva:

Ehm, senast jag kollade så var average ratio på Fifa 08 68,8% hos gamerankings. Jag vet inte var skribenten fick sina fakta ifrån, men då resten av spelvärlden använder gamerankings kanske det är på sin plats att FZ också gör det.

Ser inte riktigt vad som recenseras heller. Allt skribenten nämner är All Play och fotbollsskolan. Spelet har bra mycket mer lägen än detta.

I alla fall, en hyffsad recension även om jag saknar information som är väsentlig.

Metacritic har 65 av 100 så visst hade jag fel på ett par hundradelar.

Med en återkommande serie som FIFA ser jag nyheterna som viktigast; managerläge, online och liknande har redan avhandlats. Fotboll är fotboll, och jag valde att lägga fokus på kontrollerna för utan dem fallerar allt annat.

Fair enough, och jag ser din poäng. Tycker ändå du kunde nämnt huruvida du anser att de gamla spellägena har utvecklats och förbättrats / försämrats. I huvudtaget så kändes det lite som en recension skriven i hast. Missförstå mig inte, det är en bra recension, men väldigt smal så att säga.

Jag tar självklart till mig vad du anser saknas, jag är inte ute efter att ha rätt


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Dashiva:

Ehm, senast jag kollade så var average ratio på Fifa 08 68,8% hos gamerankings. Jag vet inte var skribenten fick sina fakta ifrån, men då resten av spelvärlden använder gamerankings kanske det är på sin plats att FZ också gör det.

Ser inte riktigt vad som recenseras heller. Allt skribenten nämner är All Play och fotbollsskolan. Spelet har bra mycket mer lägen än detta.

I alla fall, en hyffsad recension även om jag saknar information som är väsentlig.

Metacritic har 65 av 100 så visst hade jag fel på ett par hundradelar.

Med en återkommande serie som FIFA ser jag nyheterna som viktigast; managerläge, online och liknande har redan avhandlats. Fotboll är fotboll, och jag valde att lägga fokus på kontrollerna för utan dem fallerar allt annat.

Fair enough, och jag ser din poäng. Tycker ändå du kunde nämnt huruvida du anser att de gamla spellägena har utvecklats och förbättrats / försämrats. I huvudtaget så kändes det lite som en recension skriven i hast. Missförstå mig inte, det är en bra recension, men väldigt smal så att säga.

Jag tar självklart till mig vad du anser saknas, jag är inte ute efter att ha rätt

Underbart! Det var menat som konstruktiv kritik :).

Medlem

Porta SWOS till Wii en gång för alla så är det nog sen. Fast SWOS lade väl XBLA beslag på va?

Medlem

Hur kan dem låta spelets gubbar se ut sådär?
Dem ser ju förskräckliga ut. Ser ut som ett barn-spel... för 5 åringar.
Och att inte ens styra spelaren.
Inte ens om jag hade Wii så skulle jag köpa den.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Wii är smått fantastisk, sann innovation (på vissa områden). Däremot suger utvecklare som tror att kontrollen är ett lasersikte.

Wii-spel där utvecklarna fattat vad kontrollen kan:
- #Tiger Woods 08
- Boom Blox
- Super Mario Galaxy

Kan tänka mig att golf är kul till Wii men dem andra vet jag inte riktigt...:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Hur kan dem låta spelets gubbar se ut sådär?
Dem ser ju förskräckliga ut. Ser ut som ett barn-spel... för 5 åringar.
Och att inte ens styra spelaren.
Inte ens om jag hade Wii så skulle jag köpa den.

läs recensionen! spelet ser inte ut så hela tiden! det är ett speciellt läge!

Jag skulle iof inte heller köpa det...men man måste läsa ordentligt innan man kommer med kritik. Annars är man ju en 5 åring själv...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar