Little Big Planet försenas *

Medlem

Religion:

Krig
Tortyr
Mord
Massmord
Förföljelse
Terrorism
Döds Hot
Försening av spel.

Är det inte dags att vi växer upp och slänger ut skiten?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Hold your horses. Jag förstod det som att låten innehöll textrader från koranen och kunde därför uppfattas som stötande av t.ex. kristna? Eller citerar dom koranen och då blir de som diggar sagoboken arga?

Om det är så att kristna blir sura över rader ur koranen så är det ju helt crazy! Och skulle det vara så muslimer blir arga över nåt annat så är det crazy det också, dock är de inte lika sekulariserade som väst än.

Det är muslimer som blivit upprörda av vad jag förstått.

http://videogames.yahoo.com/feature/religious-outcry-sparks-l....

Tydligen så har de muslimska grupperna blivit väldigt upprörda över att man spelar musik till koranen.

Inaktiv

japp nu har man fått release datum för oss europeer

3 nov säger sony

http://www.ps3fanboy.com/2008/10/20/littlebigplanet-out-in-eu...

Medlem

Räknas att vara i affär mellan den 3e och 7e Nov vad jag läste i en annan tråd.

OT: Religion har inte alltid varit bara fail. Finns en hel del viktiga samhällsfunktioner som spreds med hjälp av religion.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Radiomorph:

Känsliga grejer de där muslimerna...

känsliga grejer de där lbp-spelarna.

jag tror att man vill vara extra försiktig i såna här sammanhang så man inte stöter på nån folkgrupp/religion/läggning så att man inte åker på nån bojkott och förlorar en massa intäkter.


signatur

thank you, come again

Medlem

Bara jag som blir riktigt nyfiken på låten? Har inte hört den än. Att det är rader från Koranen i den gör den bara spännande i mina ögon/öron.

Inaktiv
Skrivet av zilke:

rent allmänt gillar jag fantasyböcker

ahaha du är så bäst!!

aja..bättre att dom fixar det nu direkt än senare när dom fått ut en massa exemplar till konsumenter, men visst känns det ganska fånigt..

han killen som betatestade, undrar om dom tackar honom eller om han kan glömma att få testa mer i framtiden..??

en sak till alla, låt er inte skrämmas av muslimer bara för att vissa jävla idioter i mellanöstern vill elda o bomba o döda allt som är i vägen, islam har miljontals (miljard tom??) anhängare och hade alla varit lika hatiska hade det varit krig precis överallt nu, straffa inte majoriteten för minoritetens skull.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av zilke:

rent allmänt gillar jag fantasyböcker

ahaha du är så bäst!!

aja..bättre att dom fixar det nu direkt än senare när dom fått ut en massa exemplar till konsumenter, men visst känns det ganska fånigt..

han killen som betatestade, undrar om dom tackar honom eller om han kan glömma att få testa mer i framtiden..??

en sak till alla, låt er inte skrämmas av muslimer bara för att vissa jävla idioter i mellanöstern vill elda o bomba o döda allt som är i vägen, islam har miljontals (miljard tom??) anhängare och hade alla varit lika hatiska hade det varit krig precis överallt nu, straffa inte majoriteten för minoritetens skull.

Varför ska man över huvud taget vara rädd??


signatur

*Io Sono Interista*

Skriv svar