Call of Duty 4 Mac-patchat

Robot
Medlem
Call of Duty 4 Mac-patchat

"Tre nya banor ingår"

Fyra banor är det väll ändå:)


signatur

<3

Medlem

härligt

(är ingen Mac ägare sj) men riktigt nice för er som får

GL HF

(Dock hade en IMac inte suttit fel ^^ )


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Lysande. Synd att inte fler spel blir till Mac också. Jävla PC-monopol


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Finns det spel till Mac? Nice!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Finns det spel till Mac? Nice!

Finns det logik i Windows? Nice!

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Tybalt:

Finns det spel till Mac? Nice!

Finns det logik i Windows? Nice!

Of-topic
hehehe, är faktiskt inget fel på Windows - fast än då jag har funderat lite på att skaffa en Imac ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Alla spel funkar väll på nyare macar bara installera windows.

Redaktör

Alla spel funkar inte på nyare Macar, däremot kan man installera Windows på dem och då kan man förstås lira.

Rolle90 - jämför man med Mac OS X är det många jäkligt stora fel på Windows. Tvärtom också, naturligtvis, men OS X känns ljusår före Windows i fråga om användarvänlighet. Jag har kört Vista i ett år och OS X i fyra månader (utan mer än absolut grundläggande Mac-kunnande innan dess; Win har jag använt i 10-15 år). I OS X ligger prylarna där man förväntar sig (alla nödvändiga systeminställningar på ett ställe, t.ex.), busenkla installationer, sökfunktionen hittar i princip allt på hårddisken på ett par sekunder, och så vidare. Vista är ett gytter, i mitt tycke klart sämre än XP i fråga om användarvänlighet (och XP är verkligen inte perfekt). Den dagen det går att spela på allvar på OS X och Apple börjar med anständiga priser kommer jag byta plattform tämligen direkt.

On topic: smått tragiskt att det ska behöva ta tre månader att peta ihop en patch. Sånt gynnar inte direkt Macen som spelplattform. Men det känns ju ändå relativt snabbt - alltid något...


signatur
Medlem

Är det bara jag som får:
"Call of Duty 4 - Modern Warfare Multiplayer does not appear to be installed correctly.
The installation of Call of Duty 4 - Modern Warfare Multiplayer (located in /Applications/Spel/Call of Duty 4) appears to be incomplete. Reinstalling may fix this problem." ?

[UPDATE]
Hitta lösningen, det beror på att du måsta tanka ner http://files.aspyr.com/support/CoD4_E_DR_1.7.dmg om du har en digital version.

Medlem

Nästan on-topic:
Windows-spel på mac:en är inte kul att köra i Parallels eller VMWare Fusion. Dessa emulatorer fixar inte Direct-X-emuleringen tillfredsställande (läs: framerate som i ett bildspel).
Om man kör Windows i Apples Bootcamp så är det som att köra på vilken Dell/HP/Lenovo/Vaio/mfl som helst.
Spel som är portade med hjälp av Cider (EVE Online/Spore/mfl) funkar alldeles utmärkt i OS X.
Jag hoppas få se fler "Cidrade" spel framöver.
Vi spelade faktiskt Marathon mot varandra i nätverk på mac:ar innan man gjorde det på Windows Det berodde nog förvisso på att nätverk (Appletalk) levererades med burken som standard medan det var tillval på Windows-burkar som jag minns det.

Medlem

Nej! Inte fler cider-spel! Jag har en MacBook Pro med ett GF8600M och prestandan har varit hemsk i de spel jag har spelat. EVE hackar i OS X (gamla grafiken dessutom) samtidigt som windowsversionen flyter på utan problem med allting på maxinställningar. Spore hackar när man fightas eller flyger över T2/T3-planeter trots lägsta grafikinställningarna och en upplösning på 1024x640. Detta trots att Spore enligt systemkraven för windows ska gå att spela på ett intel GMA 950, wtf liksom...

Tacka vet jag riktiga portningar som Call of Duty 4, det presterar precis lika bra i OS X som i windows.

Medlem
Skrivet av ckount:

Spel som är portade med hjälp av Cider (EVE Online/Spore/mfl) funkar alldeles utmärkt i OS X.

De få spel jag har testat har funkat riktigt dåligt. Då har jag ändå en iMac 24" 3,06Ghz, 4GB Ram och Geforce 8800 GS 512MB. EVE var ju dessutom katastrofalt dåligt.

Nej, då håller jag med om att det i så fall ska vara renodlade macportningar. Blizzard är dom enda jag litar på när det gäller spel till macen.

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av Tybalt:

Finns det spel till Mac? Nice!

Finns det logik i Windows? Nice!

Finns det folk utan logik? Nice!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Folk som sitter på en mac förtjänar inte ens att kunna spela bra spel såsom CoD4. Dom kan gott få nöja sig med harpan och liknande.

Redaktör
Skrivet av DeSStroyer:

Folk som sitter på en mac förtjänar inte ens att kunna spela bra spel såsom CoD4. Dom kan gott få nöja sig med harpan och liknande.

Det där var så dumt sagt att jag nästan avstår från att påpekta det.


signatur
1
Skriv svar