Detta gnäll..

Medlem
Detta gnäll..

Usch och fy! Måste dom nästan alltid gnälla på att spelen är för farliga för att spelas? Snart kan man väl inte ens ha en svastika i ett WW2 spel utan att det blir rabalder. Läs själva..

Jag menar so what ifall hon blir torterad? So what om det är erotiska inslag? Det är väl åldersgräns på spelet annars skulle dom kunna fixa det innan dom börjar whina om att alla unga kommer få hjärnfel av att spela det. "Skydda våra barn" tvi dvale!

Medlem

så typiskt.
Folk, normalt folk vet vad som är irl och fantasi/dator spel.
men de gnäller inte på tex Haerts of iron2, där man kan spela hitler och döda alla andra förutom ariska tyskar.
men så fort det är nått naket/mobbing, blire ett djävla liv.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ja, exakt.. Usch..

Inaktiv

Som jag ser det tillhör dom en utdöende generation. Bara att se till att vi inte blir likadana...

Medlem

Ser ju hur alla här inne är, så det är bra att de reagerar på sådana farliga spel :D8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

"Men Franco Frattini, ansvarig för juridiska frågor i EU-kommissionen, säger sig vilja se över lagstiftningen efter att sett bilder från det aktuella spelet."

Oj oj oj har han sett bilder. Kan nog anta att han inte spelat spelet eller ens vet vad det går ut på.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"Fuck the children"
George Carlin


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Det finns väll herregud filmer som går ut på precis samma sak. Självklart ska man ha samma restriktioner för vem som får kolla på sånna filmer, som för dom som får spela sånna här spel.
Men bara för det är ett "TV-spel" så verkar den generella uppfattningen vara att de kan spelas av människor i alla åldrar.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Som jag ser det tillhör dom en utdöende generation. Bara att se till att vi inte blir likadana...

kanon bra! håller helt med dig, får hoppas dagen då vi sitter i regerginen, aftonhoran, bonniers osv... att vi har lärt oss att mäniskor kan tänka själva.
kom igen nu gubbar! vi går en bättre framtid till mötes!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av sno0zer:

"Fuck the children"
George Carlin

Nej, det har vi pratat om i en annan tråd. Då blir det kvartsamtal tillsammans med din lärare så du kan be om ursäkt.

"Spelet har chockat mig med sin brutalitet. Vi måste skydda våra barn"

Det är för underbart. Alltid dessa barn. "Won't somebody think of the children!?"

Medlem

http://ps2.ign.com/objects/772/772135.html

Om jag fattar saken rätt så utspelas spelet i en fiktiv värld. Och vem tror att man faktiskt skulle få se tortyren??
Vad trött jag blir, finns väl många spel där den manlige hjälten får tokspö men då ylas det inte.
Verkar vara ett halvdant spel förresten , imho.

Medlem

"Erotiska inslag, sado-masochism, tortyr, förnedring.
Det är bara en del av det som ungdomar och barn kan delta i när det nya tv-spelet Rule of Rose lanseras av japanska Shirogumi."

Detta visar ju vilken okunskap och framför allt vilken taskig attityd dessa människor har om spel. Rule of Rose har 18+ som åldersrekommendation och riktar sig alltså INTE till barn och ungdomar. Här snackar vi alltså om att censurera underhållning för VUXNA! Att det finns folk som stödjer detta är i mina ögon helt otroligt och faktiskt riktigt otäckt. Varför vill folk inte inse att en stor del av dagens spel är gjorda för vuxna? Vakna någon gång! Medan ni sov har spel och spelindustrin faktiskt utvecklats till annat än bara en bekväm barnvakt för snoriga och skrikiga ungar!

Medlem

Aftonbladets enkät: (med 29069 röster räknade)

Ska dataspel med grovt våld och sex stoppas?
Ja: 65.7%
Nej: 34.3%

Aftonbladets insatta läsare har talat!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Betyder att de flesta är dumma som läser Aftonbladet.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Rule of Rose har PEGI 16 V.

Edit: Och som man frågar får man svar. Aftonbladets läsare som inte bryr sig om att undersöka vad det är de svarar på har talat. De alltså, helt riktigt, korkade.

Medlem

Trams. Moraltokiga föräldrar måste börja inse att det inte är samhällets ansvar att uppfostra deras ungar. Sätter man en unge till världen får man räkna med att själv kontrollera så att denne inte sysslar med något som man finner olämpligt. TV- och datorspel ska inte behöva agera ofelaktig barnvakt när föräldrarna inte orkar.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Rule of Rose har PEGI 16 V.

Där fick jag så jag teg. På PEGI:s hemsida står det faktiskt att det har 16 som åldersrekommendation. Dock listas det som 18+ på en del andra ställen.

Medlem

Vi borde införa en regering ala George Orwells 1984, med blandning av fahrenheit 421 (124? vilka siffror var det nu igen?:\ ) där allt som anses farligt censureras, dvs allt som innehåller våld, naket och droger!

Kolla på nordkorea, det funkar ju där över varför skulle det inte funka här liksom?
Vuxna måste fatta att det är dom som har ansvaret över sina barn inte regeringen, om man skaffar sig barn så ska man förhelvete ta ansvar och veta vad barnet gör, som asker säger


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Marv:

"Erotiska inslag, sado-masochism, tortyr, förnedring.
Det är bara en del av det som ungdomar och barn kan delta i när det nya tv-spelet Rule of Rose lanseras av japanska Shirogumi."

Detta visar ju vilken okunskap och framför allt vilken taskig attityd dessa människor har om spel. Rule of Rose har 18+ som åldersrekommendation och riktar sig alltså INTE till barn och ungdomar. Här snackar vi alltså om att censurera underhållning för VUXNA! Att det finns folk som stödjer detta är i mina ögon helt otroligt och faktiskt riktigt otäckt. Varför vill folk inte inse att en stor del av dagens spel är gjorda för vuxna? Vakna någon gång! Medan ni sov har spel och spelindustrin faktiskt utvecklats till annat än bara en bekväm barnvakt för snoriga och skrikiga ungar!

Kan bara hålla med, spel är inte bara för snoriga ungar. Inför en bättre åldersgräns på spel istället.
Ska "vuxen" film oxå förbjudas då eller?

Medlem

Så less på allt detta gnäll om censur, låt folk spela vad de vill. Står inte EU för fri vilja eller något, hm hm ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

varför är det okej på film men inte i spel?

just ja... man kom fram till att barn inte behövde se filmerna om föräldrarna tog sitt ansvar "några" år sen...


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Det blev ett jävla liv för några år sedan när det visade sig att DVD filmer som släpptes i Sverige klipptes efter den Tyska censuren. Nu vill man införa samma sak för spel. Varför, kan kan ju fråga sig? Varför anses detta helt plötsligt korrekt när man pratar om spel? Givetvis beror det på de fördomar som spel och spelindustrin fortfarande har hängande över sig. Jag stör mig också på att spelmotståndare till synes kan härja helt fritt och ibland till och med sprida rena lögner om de spel de satt upp på sin lista över "farliga", eller min favoritbeteckning, "skadliga" spel. Det behövs en motståndsrörelse!

Jag erkänner, jag ÄLSKAR aktion och skräck, varesig det handlar om film, spel, TV-serier eller vad det nu råkar vara för medium. Jag har spelat några av de våldsammaste spelen och sett de blodigaste filmerna som sett dagens ljus och jag har njutit av varje sekund. Trots det är jag i verkliga livet inte alls en galen massmördare som man skulle kunna tro utan snarare en feg liten stackare som aldrig skulle drömma att ta till våld mot någon annan människa. Samtidigt förstår och respekterar jag att det finns männsikor som INTE delar min smak. Skillnaden mot alla övermoraliska fanatiker är dock att jag inte anser att min smak är den enda "rätta".

Jag anser att man ska få släppa vilken skit som helst, så länge man också accepterar den åldersrekommendation som innehållet innebär. JAG har i alla fall problem med att det ska sitta en "elit" med sina "perfekta" moraliska värderingar och sortera bort sånt som DE anser vara "skadligt". Lever man i en demokrati innebär det att man faktiskt inte kan göra detta utan MÅSTE kunna acceptera att det finns underhållning med inslag av sånt som man själv tar avstånd från. Jag får till exempel kväljningar av alla jävla dokusåpor som envisas med att ta upp bästa sändningstid på TV. Det har jag alltid gjort, ända sen Robinson först krälade upp från den skitiga och illaluktande kloak där det legat och tryckt, men samtidigt skulle jag aldrig drömma om att starta ett korståg mot dem för att få dem förbjudna bara för att JAG anser att det är det värsta som hänt TV någonsin. Man måste kunna acceptera att sånt man själv anser vara skit faktiskt har rätt att existera.

Samtidigt förstår jag att det kan vara svårt för föräldrar när de ska välja spel till sina barn, speciellt om de inte har någon som helst kunskap om dagens spel. Men köper man en spelkonsoll till sina barn är det ta mig fan föräldrarnas skyldighet att ta reda på vad det är för spel deras ungar tjatar om, kolla upp det och sen själva avgöra om de vill köpa och låta dem spela det. Istället anser vissa att man helt enkelt ska sålla bort eller också tona ner innehåll i spelen så att det överhuvudtaget inte ska kunna ske att barn får tag i ett spel som skulle kunna anses "skadligt". Då är vi tillbaka till myten om att spel helt enkelt är leksaker för barn, när det i mycket stor utsträckning faktiskt är leksaker för vuxna. Detta är något många vägrar inse och innan man gör det kommer spelindustrin att fortsätta dras med envisa fördomar om att vara en "ond" industri och att spelutvecklare är hemska monster som lever i grottor, dricker blod, har upp- och nedvända kors uppsatta på väggarna och enbart är ute efter att "skada" våra stackars små barn.

Medlem

Franco Frattini? Låter italienskt.
Om han nu vill skydda våra barn kan han väl börja med att rensa bort maffian (om han nu är italienare vill säga) från världskartan.

Och som många andra sagt i denna och liknande trådar - hur f*n kan det vara acceptabelt med våld i video format men inte i spelformat?

Jag kan inte se någon skillnad på att det är interaktivt i spel och inte i film. Våld är väl våld oavsett vilket format det kommer i.

Hårdare åldersgränser och bättre information till föräldrar så har vi kommit en bit på vägen.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

JAG blir galen!!!!!!!! ARRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!! För mycket våld!! ARRRRRRRRRRGGGGG!!!!!!!!!!:crazy:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:

Franco Frattini? Låter italienskt.
Om han nu vill skydda våra barn kan han väl börja med att rensa bort maffian (om han nu är italienare vill säga) från världskartan.

Sidnot: De burade i dagarna in inte mindre än 57st mafiosos. De håller på.

Medlem

var hemma och läste Corren.
han som recenserar spel där i är en grymt vettigt mäniska.
han påpekade att de som whinar över div spel inte ens har testat, och hmm sen var det nått mera bra (minns inte nu trött)
iallafall allt han skrev var skit bra. En normal människa på en tidning, skillnaden på Corren å exprs å aftonb, Corren är en äkta tidning med folk som kan nått. gogo!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

"Jag spelade ett Tarzan spel med min son häromdan och omedelbart så kände jag en oerhörd lust att ligga med en kvinna som heter Jane" - Robert Gustavsson i Parlamentet

Medlem

Denna krönikan är riktigt bra. Jag håller med till 100%.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2484&a=589362&previo...

Youtube-proffs
Skrivet av Marv:

Denna krönikan är riktigt bra. Jag håller med till 100%.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2484&a=589362&previo...

Jättebra artikel faktiskt, håller med till fullo.

Folk är för rädda nu för tiden, fokusera på de riktiga psychoboysen istället George Bush tex. :evil:


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
12
Skriv svar