Medlem
Jesus Camp

Scheisse. Visste ju att fundamentalisterna där borta i väst är knasiga, men så här extrema.. brr. (säkert finns liknande grejer i de flesta stora religioner, men här är det Jesu krigare det handlar om)

http://www.ulfpettersson.se/2006/11/17/systematisk-politisk-i...

Inaktiv

"American Talibans". :/


signatur
Medlem

Och försök att komma ihåg att det är ett land bestående av 250 miljoner, och också ett land vi har en enorm rapportering ifrån.

Men visst är det helt uppåt väggarna skogstokigt.

Inaktiv

http://video.google.com/videoplay?docid=1686869996332081185&q...

hitta en trailer, inte konstigt att det är så mycket hat i USA...

Medlem

"It was a big day on Jesus caaaamp, Jesus camp.
They were harvesting a big tomato
It was in the saaand, all right!

Im taking a walk in the woods,
it's nice outside.

Smells of shit, lig hu gwing li gu gu gu gugu giago.
I come across a silver streamed mushroom and I.
Fu-lalala-ly and I fly by."

OT:
Den får man ta och se.
Verkar helt sinnes.

Skulle inte alls förvåna mig om nån av de barnen kommer att kapa ett plan och kör in det i Mekka när de blir lite äldre.

Medlem

galningar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Såg för några dagar sen ett avsnitt av Bullshit där dom tog upp dom amerikanska pojkscouterna.

Dom styrs av den kristna högern och får pengar från regeringen (skattebetalarnas pengar). Dom tillåter inte ateister eller homosexuella. Kan tyckas att ateister och homosexuella i amerika borde kräva skattelättnader.

Land of the free! (så länge du tror på gud och följer bibeln), (vilket ingen gör även fast dom säger det)


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nu har jag tittat på den.
Ganska skrämmande. Att de inte själva ser likheterna med fanatiska islamska självmordsbombare är rätt otroligt.

Jag gillade ett exempel som hon tjocka tanten tog upp. Om att när gud skapade människan så blåste han in tro i människans stjäl, vilket hon visade med att blåsa upp en ballong lite. Sen sa hon att det är upp till en själv att fortsätta fylla på ballongen så att en stjäl får växa. (och på så sätt blåsa upp ballongen mer)
Men om man låter bli och tar avstånd från gud så försvinner ens stjäl. (här pyser hon ut luften ur ballongen så att den gnäller).

Man kan använda samma exempel med att om man fyller ballongen för mycket så smäller den.
Visst, ha lite religion och tro på gud om du vill. Men man ska inte överdriva så som de gör.

Medlem

Det är för att du är en tänkande, rationell varelse c-row. Inte att förväxla med dem.

Medlem

WTF? varför är alla i världen idioter? vart man än vänder sig så är det bara idioter!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Krista fanatiker istheshit.net
Kommer fortfarande vara "dom där smutsiga terroristjävlarna" som kommer få all skuld den dag då dom spränger sönder mekka
Men det är sannerligen land of the free and brave, så länge du inte är fri eller modig nog att sätta dig upp mot det kristna som finns i det där landet!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

what else is new

dom bombar ju abortkliniker och mördar doktorer/sköterskor som jobbar där också


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Inaktiv

hur hade du tänkt dig då dosman? trolla bort dom? får man kritisera idioter på andra sidan jorden då?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Visst får man det, men man behöver inte ta sig så långt för att hitta likvärdiga idioter.

Inaktiv
Medlem

Lite mer utbrett och extremt i usa och mellanöstern med religösa tokstollar. Men visst finns dom här också.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"Trusting, sanity and the restraint of the United States is not an option....... Go home and die!" - George W Bush

Såg igenom hela filmen men förstår fortfarande inte de vuxna som tillåter sina barn att bli hjärntvättade! De satt och grät vid talen där det pratades om krig och död i guds namn. Så de tror alltså att varenda jävel före jesu tid kom till helvetet? Att de är de enda som förtjänar ett liv i lyx bara för att de tror på någonting så genomskinligt som kristendomen?

Jag skiter i vad de tror på men låt för i helvete barn (och vuxna) tänka själva!

Inaktiv

dosman:
hrm
knutby

...okej..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av dosman:

Nej man kastar sten i glasshus när man säger att folk i mellanöstern och usa är religiösa tokar när det finns alldeles ypperliga exempel på liknande beteende i Sverige och Europa.

word


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

mmm, glasshus... *dräggel*


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv
Medlem

hahah


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Som jag sagt tidigare i andra trådar på FZ.

USA är det största hotet mot världsfreden idag.


signatur
Inaktiv
Medlem
Skrivet av cammo:

Som jag sagt tidigare i andra trådar på FZ.

USA är det största hotet mot världsfreden idag.

Fast det vet vi först när historieböckerna skrivs...

Det finns ju gott om kandidater annars, eller vad sägs om; Iran, Nordkorea och varför inte en bubblare som Putin?

Inaktiv

och vilka av dom länderna har senast varit med att starta krig som dom inte hadde anledning till att vara i från första början?

Jag litar mer på Nordkorea än USA...

Medlem

Jag trodde vi pratade om framtiden - där är allt möjligt!

Inaktiv

iran hotar väl bara med att stirra shit up om deras suveränitet hotas, och dom har självklart alltid vart (extrema) motståndare till staten israel.
som alltid så finns det en bakgrund till det, och det är inte bara blint hat mot judar..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Religösa fanatiker är det läskigaste som finns. Antingen det eller flickfnitter.

12
Skriv svar