The sodalicium order - Spelglädje revived - Game-night mys!

Inaktiv
The sodalicium order - Spelglädje revived - Game-night mys!

Hej alla. Tänkte försöka mig på att få lite fragzoneare att bli intresserade i ett litet projekt projekt jag arbetar med.

Detta kan vara reklam men då det inte konkurrerar med fragzone på något sätt eller är något jag får betalt av så kanske det är ok ändå?

Projektet i korthet går ut på att vi har satt upp ett forum där vi är en massa schyssta spelare som spelar tillsammans några gånger i veckan (för dem som vill).

Det skapades på grund utav alla "dåliga" spelare som finns där ute. Ni vet vilka jag menar. Killen som ska döda din familj för att du sköt honom i ett spel, han som inte har någon social förmåga och kallar en saker eller helt enkelt dem vars största glädje är teamkilling och att förstöra för andra.

Såna spelare finns inte här då vi kickar dem på direkten. Communityn är riktad mot äldre spelare som har jobb och liknande att ta hand om. Såna som inte kan spela hela tiden. vi har även guilder och klaner i olika spel (inga krav eller speciella regler).

Vi har haft ett antal spelkvällar redan (några officiella och några inofficiella av forumbesökare) och har nu fyra planerade för denna veckan. Vi spelar oftast även äldre MP-demo eller vissa fullversioner.

Hur som helst hoppas jag ni tittar in åtminstonde. Om jag bryter mot några regler så får ni gärna låsa denna tråden. jag vill ej trampa på några fötter.

http://www.thesodalicium.com - Huvudsidan med FAQ för alla era funderingar.

http://forum.thesodalicium.com - Vår centrala samlingsplats.

#thesodalicium @ qnet för er som vill chatta. Javaklient finns på huvudsidan för er som inte har.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Räknas att gå i skolan 6-7 timmar om dagen att "inte ha mycket tid" ?

Äsch, känner mig utmobbad.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jajjamän. Visst räknas det som det. Yngre spelare får också vara med bara så ni vet. Så länge de visar sig mogna vill säga.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Ser ut som om ni spelar spel som inte jag har så jag tror nog att jag avstår... kul idé dock!

Medlem

Tja, jag skulle tänka mig kunna ansluta Lirar inte så mkt men såg att ni hade en GOW kväll och det skulle vara kul med en framtida sådan Får min 360 imorgon och skulle vilja testa gold och se om det är värt att fortsätta


signatur

Videomupp

Medlem

Trevligt, spelar knappt inte alls, men det är ju betydligt lättare att ge sig in i nåt spel om man vet att det är lite kvalité på dom man spelar med! Reggar mig och spanar in.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av Slacker:

Ser ut som om ni spelar spel som inte jag har så jag tror nog att jag avstår... kul idé dock!

Vi spelar en hel del demon faktiskt så det är ingen ursäkt

Imorgon lördag kommer vi spela tribes 3 (vengeance) demot. Sist var vi över tolv pers som hade riktigt roligt.

Skrivet av WildThing:

Tja, jag skulle tänka mig kunna ansluta Lirar inte så mkt men såg att ni hade en GOW kväll och det skulle vara kul med en framtida sådan Får min 360 imorgon och skulle vilja testa gold och se om det är värt att fortsätta

Det kommer att bli fler GOW-kvällar. Inofficiella som officiella. Du kan ju alltid hitta schysst folk på forumen som du kan lägga till på friendslist och spela med själv annars.

Skrivet av SeniiL:

Trevligt, spelar knappt inte alls, men det är ju betydligt lättare att ge sig in i nåt spel om man vet att det är lite kvalité på dom man spelar med! Reggar mig och spanar in.

En av tankarna bakom projektet som du drar upp här. När man väl kan spela så vill man spela med bra människor så spelglädjen inte förstörs.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:
Skrivet av SeniiL:

Trevligt, spelar knappt inte alls, men det är ju betydligt lättare att ge sig in i nåt spel om man vet att det är lite kvalité på dom man spelar med! Reggar mig och spanar in.

En av tankarna bakom projektet som du drar upp här. När man väl kan spela så vill man spela med bra människor så spelglädjen inte förstörs.

Exactomundo! verkade vara trevliga pågar inne på forumet kan jag konstatera efter lite random spammeri!

Får se till att tanka tribes 3 till imorrn då!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tja, jag är väl ganska inaktiv IRL och har mkt dötid, så brist på tid har jag inte direkt, men moget spel är alltid uppskattat. Kollar in på era forums och kanske besöker ircen


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Wahlgren:
Skrivet av SeniiL:

Trevligt, spelar knappt inte alls, men det är ju betydligt lättare att ge sig in i nåt spel om man vet att det är lite kvalité på dom man spelar med! Reggar mig och spanar in.

En av tankarna bakom projektet som du drar upp här. När man väl kan spela så vill man spela med bra människor så spelglädjen inte förstörs.

Exactomundo! verkade vara trevliga pågar inne på forumet kan jag konstatera efter lite random spammeri!

Får se till att tanka tribes 3 till imorrn då!

Jajjamän, Idag blir det tribes 3 demot. Får hoppas vi blir lika många eller fler som sist. Var röjande skoj.

Klart vi bara har bra folk. De andra blir ju kickade. Än så länge har vi inte behövt det dock. Det hela går som på räls

Skrivet av WildThing:

Tja, jag är väl ganska inaktiv IRL och har mkt dötid, så brist på tid har jag inte direkt, men moget spel är alltid uppskattat. Kollar in på era forums och kanske besöker ircen

Även folk med för mycket tid får vara med.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Grymt bra idé. Alltid kul med moget spel. Är ganska ung så vi får väl se om man kanske vill lira nått nån gång.

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Grymt bra idé. Alltid kul med moget spel. Är ganska ung så vi får väl se om man kanske vill lira nått nån gång.

Cheers Qrush. Bra att fler uppskattar idéen. Visar att hoppet inte är ute med spelvärlden. Är du möjligtvis den där "emilus" som nyss reggade?


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Emilus? Nej.. Reggar jag mig någonstans så är det Qrush som gäller!

Inaktiv

Väldigt nice idé. Bara en sak jag retar mig otroligt mycket på, designen på sidan.

Inaktiv
Skrivet av Alcr:

Väldigt nice idé. Bara en sak jag retar mig otroligt mycket på, designen på sidan.

Om du kan så får du ju gärna hjälpa till och koda en bättre sida till oss. Jag har försökt så gott jag kan... och jag kan ingenting


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:

Vi spelar en hel del demon faktiskt så det är ingen ursäkt

Ni kör inte några blizzard-spel eller dylikt då? Typ 5v5 i DotA eller melee i Warcraft/Starcraft...

Inaktiv
Skrivet av Slacker:
Skrivet av Wahlgren:

Vi spelar en hel del demon faktiskt så det är ingen ursäkt

Ni kör inte några blizzard-spel eller dylikt då? Typ 5v5 i DotA eller melee i Warcraft/Starcraft...

startades en dota-tunering idag. Kolla in

http://forum.thesodalicium.com/viewforum.php?f=6


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Inaktiv

Kolla in vår nya hemsida!

www.thesodalicium.com


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Fin fina grejer
Se så Fragglar, join the darkside!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

heh vi har ett par av er redan där, Seniil är nog en av de aktivaste dock. Tillsammans med vår kodare that is.

Hur som helst, dawn of war ska spelas ikväll.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Hade hoppats på D2 istället, nästa helg kanske?

Snygg sida förresten.

Medlem

Mwahaha, Dow ska bli kul. får se hur det blir och hur många som ska lira ^_^


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Crenshaw:

Hade hoppats på D2 istället, nästa helg kanske?

Snygg sida förresten.

Spelas d2 ganska ofta faktiskt!

Inte officiella game-nights men jag vet att där finns en grupp som lirar på vardagskvällarna.

Registrera gärna crenshaw och hjälp till att sprida myset. Sidan är inte klar ännu förresten, vi lägger upp nya saker hela tiden.


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem
Skrivet av Wahlgren:
Skrivet av Crenshaw:

Hade hoppats på D2 istället, nästa helg kanske?

Snygg sida förresten.

Spelas d2 ganska ofta faktiskt!

Inte officiella game-nights men jag vet att där finns en grupp som lirar på vardagskvällarna.

Registrera gärna crenshaw och hjälp till att sprida myset. Sidan är inte klar ännu förresten, vi lägger upp nya saker hela tiden.

Jo, jag vet, det är jag som har startat gruppen.

Inaktiv

så, har reggat mig så får man se hur det blir

Medlem

Trevlig grupp snubbar (och iaf en snubbinna). Riktigt kul att spela DoW i lördags, hoppas på att göra om det med DC och WA också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

har ett par snubbinnor om jag inte minns fel. ;D


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Verkar riktigt trevligt, vet att brorsan inte gillar att spela online annars, kanske kan få han på fötter igen om det spelas lite kul spel med vettigt folk.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Såg att du hade registrerat dig. Välkommen och grattis till ett bra val hehe. Bjud gärna in din brorsa. Vore bra trevligt. Ju fler desto bättre.

Förövrigt så kommer vi spela Soldier of Fortune 2 multiplayer demot nästa fredag. Mycket slakt utlovas... under trevliga former då dessutom

Ses på sodalicium wardancer!

ps: skriv gärna en introduktionstråd så vi får veta mer om dig


signatur

Jag är Dice. Jag har bara ett ofrivilligt konto sen en förvirrad FZ-registrering.

Medlem

Hoppas på att fler joinar och spelar UT2004-demot ikväll. Det vore kul o bli minst en 10 pers iaf.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar