Motorstorm 2-demo på PSN

Robot
Medlem
Motorstorm 2-demo på PSN

Nej fan, tyckte spelet sög kanske inte min typ av spel ?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Jag fick en nyckel med ett newsletter så jag har spelat demot i en månad. Asroligt på split-screen.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

FZ och Tomas i spetsen borde påpeka att detta är inte hur retail versionen kommer se ut då detta är en tidigt beta. Massvis av grafiska effekter och finjusteringar på banorna är ej med. Detta är samma beta som qore användaren fick ta del av.

Titta själva på denna bild som jämför qore och 80% färdiga versionen som IGN och andra fått ta del av.
http://i38.tinypic.com/2wgx0jm.jpg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

och hur kan det vara en tidig beta när spelet släpps om 3,5 vecka? Okej att det fanns en tidig beta förut, men att de släpper den på PSN... skulle inte tro det.

Skrivet av ptr:

och hur kan det vara en tidig beta när spelet släpps om 3,5 vecka? Okej att det fanns en tidig beta förut, men att de släpper den på PSN... skulle inte tro det.

För att de inte orkat göra en ny demo?
De som testade båda borde ju vara de som vet bäst.

Medlem
Skrivet av ptr:

och hur kan det vara en tidig beta när spelet släpps om 3,5 vecka? Okej att det fanns en tidig beta förut, men att de släpper den på PSN... skulle inte tro det.

Samma filmängd som förut, samma bana med exakt samma låga grafiska kvalité. Det är samma och det är fastställt av bland annat världens största spelforum neogaf. Dra hem och se själv.

Sony har en dålig vana att släppa ut demos som inte representerar den fullvärdiga produkten. Därav ska man läsa texten "denna demo representerar inte den fullvärdiga produkten" som bör dyka upp på varje demo.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

ålrajt där fick jag. haha i sådana fall.... KLANTIGT! men får väl ta och suga ner så fort man har pluggat färdigt då.

Medlem

Nah, gillar Burnout Paradise mer än det här!

Bästa racingspelet ever!

Medlem
Skrivet av ptr:

ålrajt där fick jag. haha i sådana fall.... KLANTIGT! men får väl ta och suga ner så fort man har pluggat färdigt då.

lugnt, jag som många andra hade hoppats med en uppdaterad version med alla effekter på slagna...men man kan inte få allt.:P


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Får väl testa, 1an var ju det första spelet jag köpte till ps3.

Redaktör
Skrivet av redmac:

FZ och Tomas i spetsen borde påpeka att detta är inte hur retail versionen kommer se ut då detta är en tidigt beta. Massvis av grafiska effekter och finjusteringar på banorna är ej med. Detta är samma beta som qore användaren fick ta del av.

Det skulle jag gladeligen ha gjort om jag vetat om det. Både Sony och Microsoft är bedrövliga på att informera om demosläpp till konsolerna, än värre är det vad gäller innehållet. Det finns inte en chans att vi skribenter hinner testa allt vi skriver om, tyvärr. Men du har ju informerat här - tack - och om det står i menyn torde det vara svårt att undgå.


signatur
Medlem

Ska ladda ner nu!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tankar just nu


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

går det att lira Split-screen på demot?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

går det att lira Split-screen på demot?

Om du läser nyheten noga så ser du kanske att det står "Och från och med i gårkväll kan du och upp till tre polare testa hur det fungerar". Det kan förstås betyda att dina tre polare får sitta bredvid och se på när du spelar men sannolikt betyder det att man kan spela alla fyra på en gång.

Medlem

Förbättrad demolering av bilarna behövdes knappast, vad som behövdes var att ta bort de onödigt långa animationsscenerna när bilen sprängs. De är så otroligt onödiga.

Medlem
Skrivet av pennywise:
Skrivet av rolle90:

går det att lira Split-screen på demot?

Om du läser nyheten noga så ser du kanske att det står "Och från och med i gårkväll kan du och upp till tre polare testa hur det fungerar". Det kan förstås betyda att dina tre polare får sitta bredvid och se på när du spelar men sannolikt betyder det att man kan spela alla fyra på en gång.

aah nice

tror dock min 40gb är full =(

har typ 11 blu-ray spel installerade samt Siren blood curse från psn på nästan 10gb....

EDIT ok tog bara 600mb - drar med ner det nu


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av ptr:

ålrajt där fick jag. haha i sådana fall.... KLANTIGT! men får väl ta och suga ner så fort man har pluggat färdigt då.

Kudos till dig som kan inse att man har fel.
På tok för envisa nötter i diverse forum.

Inaktiv
Medlem

Tycker helt klart att det känns som ett rushat och opolerat demo. Det grafiska intrycket är sämre än i ettan. Bilarna känns sega och fartkänslan infinner sig inte riktigt. Stor miss av dem att inte visa upp stödet för sixaxis-styrning, funkar ju klockrent.

Så jag hoppas att detta är ett beta-demo som hängt med och att riktiga spelet är desto bättre, för jag kommer antagligen köpa det.

Sugen på att testa 4 player splitscreen!

Medlem
Skrivet av rolle90:

aah nice

tror dock min 40gb är full =(

har typ 11 blu-ray spel installerade samt Siren blood curse från psn på nästan 10gb....

EDIT ok tog bara 600mb - drar med ner det nu

Lite off topic: Jag bytte HD i min och blev duktigt överraskad över hur otroligt simpelt det var. Det tog inte mer än en kvart - och då räknar jag med tiden det tog att köra en backup på saves osv samt att återställa det efter att nya disken satt i lådan.

Jag deletade det mesta i spel (Siren bland annat hehe) innan dock. Det tar inte så värst lång tid att tanka hem allt igen trots allt.

Men jag kan verkligen rekommendera ett HD byte - det var löjligt simpelt. Till å med jag fixade det hehe.


signatur
Medlem

Så vitt jag vet fanns det inte med 4-spelars splitscreen i detta demot men jag kan ha fel. Dessutom är det jävligt mycket snyggare än ettan tycker jag. Att sen hela spelet blir ännu snyggare kan väl fan inte en jävel klaga på?

Medlem

Ska bli skoj. Hoppas FZ har motorstormtävling igen så man kan försvara eller förbättra 3:e platsen från förra året

1
Skriv svar