Har någon varit i Japan?

Medlem
Har någon varit i Japan?

Nån här som varit i Japan? Skulle gärna vilja veta hur det är där.

wtfbbq?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Har inte varit där ännu men tänkte så småningom ta mitt pick och pack och dra dit i ett par veckor eller en månad. Har däremot flera träningskompisar från dojon som varit där flera gånger som säger att det är jääävligt nice. Får väl lov att tro dom.

Vart till Japan hade du tänkt åka ifall det var tanken?

Medlem
Skrivet av astie:

Har inte varit där ännu men tänkte så småningom ta mitt pick och pack och dra dit i ett par veckor eller en månad. Har däremot flera träningskompisar från dojon som varit där flera gånger som säger att det är jääävligt nice. Får väl lov att tro dom.

Vart till Japan hade du tänkt åka ifall det var tanken?

Hmm.. nu var ju själva idén med tråden något helt annat, party pooper! Men visst! Vi kan snacka seriöst i don't mind!

Åfan, najs, vad tränar ni för kampsport?

Själv funderar jag att dra till Kyoto och studera ett år efter lumpen. Men först ta en semester dit och spana in läget


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Aha, såg bara att länken gick till eniro men orkade aldrig klicka. Men nu gjorde jag det däremot och ja... wtfbbq? Där har jag inte heller varit.

Sysslar med Bujinkan Budo Taijutsu, inte så mycket till "sport" men kul att lattja med iaf.

Siktar in mig på främst Tokyo men kommer att dra runt som en äkta gaijin och idiotförklara mig själv. Förhoppningsvis lyckas man att smuggla med någon liten animebrud hem också.

Jya, ganbatte kudasai mina san! ^^

Medlem
Skrivet av astie:

Aha, såg bara att länken gick till eniro men orkade aldrig klicka. Men nu gjorde jag det däremot och ja... wtfbbq? Där har jag inte heller varit.

Sysslar med Bujinkan Budo Taijutsu, inte så mycket till "sport" men kul att lattja med iaf.

Siktar in mig på främst Tokyo men kommer att dra runt som en äkta gaijin och idiotförklara mig själv. Förhoppningsvis lyckas man att smuggla med någon liten animebrud hem också.

Jya, ganbatte kudasai mina san! ^^

Gissade nästan på Bujinkan Budo Taijutsu, riktigt najs kampsport. Har följt med ett par kompisar några gånger när de tränade det förut, fick sitta och lyssna på tränaren och om hur han brukar åka till japan och träna med självaste Hatsumi!

Så du har mer intresse av landet än att bara semestra där? tänkte på att lära sig språket kanske? ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Yes, språket hade jag tänkt lära mig så småningom. Får dock bli nästa sväng i så fall och då blir man man väl borta ett år eller längre. Känns ju inte så givande att lära sig japanska på ett svenskt universitet, då är det lika att åka dit istället och samtidigt ta del av kulturen 8)

Medlem

Vågar itne åka till Japan, för jag är rädd att aldrig komma tillbaka till svergie. Min skola lär ut Japanska till folk i årskurs 3, längtar redan <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Nej men "min bästis" bor där så man får väl åka dit vad det lider... dyrt, jobbigt men kul?

Jag har språkkurs på mp3 så jag talar flytande.
(10-11 meningar)

...demo mada djozu harimasen.

...men jag är inte så bra ännu...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Medlem

nix, men om allt går vägen åker jag dit i januari 2008, vm i kyokushin då. Eller kanske nästa höst, all japan open


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Förhelvete är det bara jag som skulle enbart åka dit för kvinnorna? Vem bryr sig om att slåss när man kommer dit kan man lika väl göra hemma

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förhelvete är det bara jag som skulle enbart åka dit för kvinnorna? Vem bryr sig om att slåss när man kommer dit kan man lika väl göra hemma

Kvinnor finns det väl här hemma med, kanske itne så många mangainfluerade dock. Skulle jag dra till japan är det enbart för kulturen och tekniken

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förhelvete är det bara jag som skulle enbart åka dit för kvinnorna? Vem bryr sig om att slåss när man kommer dit kan man lika väl göra hemma

Kvinnor finns det väl här hemma med, kanske itne så många mangainfluerade dock. Skulle jag dra till japan är det enbart för kulturen och tekniken

gud vad tråkiga ni är hehe

Medlem

Har varit där på semester och min syster bodde där nåt år. Fråga om du vill veta nåt specifikt

Eller läs på GaijinSmash.net, grymt kul om hur det är i Japan.

I am an English school teacher in Japan. How exactly does that happen, you wonder? Many people decide on a whim to eat at a trendy sushi restaurant, but not many decide to pack up their lives, move to the Land of the Rising Sun, and teach English to schoolkids who will promptly forget it after high school, then go on to wear t-shirts that read things like "Please enjoy my cock" or "Loving the new wave atmospheric punch."

Medlem

det är väl ingen större skillnad på kvinnor i japan och kvinnor där ni bor nu ?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Han tror nog att det är lättare att få brudar när man är "UTLÄNNING-stämplad" eller "Gaijin" som det heter på japanska.

I vilket fall har jag ett brinnande intresse för deras kultur där. Jag och en polare planerar att åka på en språkresa dit efter vi läst färdigt japanska på göteborgs universitet.

Jag väljer att inte showoffa på japanska, det gjorde man bara då man knappt förstod det!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

det är väl ingen större skillnad på kvinnor i japan och kvinnor där ni bor nu ?

Kan ju vara så att de finner Japanska kvinnor mer intressanta på många plan? tänkt på det?

Nä, att läsa svenska på univerisitet här i sverige låter ju inte lika lockande som att läsa det i Japan

Kan tänka mig att läsa vidare på hög nivå efter det att man varit och läst i Japan i ett år, för att hålla det igång liksom. 8)

Har precis läst klart en 10 veckors kurs med min Japanska lärare jag hade i gymnasiet, så det går frammåt iaf.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Han tror nog att det är lättare att få brudar när man är "UTLÄNNING-stämplad" eller "Gaijin" som det heter på japanska.

Har inget problem att skaffa kvinnor här men kan ju vara mer intresserad av asiater och då speciellt japaner. But whatever floats your boat.

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av ScarFace:

det är väl ingen större skillnad på kvinnor i japan och kvinnor där ni bor nu ?

Kan ju vara så att de finner Japanska kvinnor mer intressanta på många plan? tänkt på det?

Nä, att läsa svenska på univerisitet här i sverige låter ju inte lika lockande som att läsa det i Japan

Kan tänka mig att läsa vidare på hög nivå efter det att man varit och läst i Japan i ett år, för att hålla det igång liksom. 8)

Har precis läst klart en 10 veckors kurs med min Japanska lärare jag hade i gymnasiet, så det går frammåt iaf.

vadå pratar man ett annat språk i japan eller?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Hela tråden blev 100% offtopic fort som f-n.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

すごい! ぼくわ にほんごお べんきょうしています!
nån som vill snacka lite japanska på nå IM eller nått?
alltid kul o bolla meningar noobs imellan, kanske man lär sig nått
にほんとにほんごが すきです!
たぶん らいねの ろくげつに にほんごに いきます!

じゃあね!!!

Medlem

Inte varit i Japan men som dom flesta så är det ett dröm mål.

Inte orkat lära mig nån Japanska o tala men man försöker lite då o då.

Pratade mycket med flertal asiatiska vänner på icq för många år sen men tappa man kontakten och det hade varit en fördel idag..

Kulturen ,kampsport och teknik är det som är mest intressant när man kommer dit.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förhelvete är det bara jag som skulle enbart åka dit för kvinnorna? Vem bryr sig om att slåss när man kommer dit kan man lika väl göra hemma

Haha, dagens insikt Klockren.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av ScarFace:

vadå pratar man ett annat språk i japan eller?

Om du inte förstår skillnaden med att lära sig ett språk i det landet där det talas och att lära sig ett språk i ett land det inte talats, så orkar jag inte ens svara på frågan.

Skrivet av F3D:

すごい! ぼくわ にほんごお べ�
�きょうしています!
nån som vill snacka lite japanska på nå IM eller nått?
alltid kul o bolla meningar noobs imellan, kanske man lär sig nått
にほんとにほんごが すきです!
たぶん らいねの ろくげつに に�
�んごに いきます!

じゃあね!!!

Synd bara att det är så jäkla svårt att bygga meningar av det man lär sig men alltid kul att försöka hur jävla fail det än blir!

おもしろい! わたしも にほんごを べんきょうしたいです, でもう
にほんわ とっても とう いですと たかいです!
さあ。。。あなたの にほんごの せんせいわ どんな ひとですか (om du nu har, eller har haft nån ;P)

Jädra finurligt att bygga meningar.. arghf


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Tar själv kvällskurser, men vill plugga nåt lite mer "äkta" än så.

Hm, kan bara läsa ett par tecken här och där av det ni sa. Får väl skaffa en japansk vän genom FFXI eller nåt.

Medlem

[quote=SeniiL][quote=ScarFace]Om du inte förstår skillnaden med att lära sig ett språk i det landet där det talas och att lära sig ett språk i ett land det inte talats, så orkar jag inte ens svara på frågan./quote]

pratar vi ens om samma Japan? :S


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

[quote=ScarFace][quote=SeniiL]

Skrivet av ScarFace:

Om du inte förstår skillnaden med att lära sig ett språk i det landet där det talas och att lära sig ett språk i ett land det inte talats, så orkar jag inte ens svara på frågan./quote]

pratar vi ens om samma Japan? :S

Så länge du inte snackar om Stockholms Japan som jag postade i första inlägget så gör vi det.

What's your point?:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av ScarFace:

det är väl ingen större skillnad på kvinnor i japan och kvinnor där ni bor nu ?

Kan ju vara så att de finner Japanska kvinnor mer intressanta på många plan? tänkt på det?

Hm, det jag hörde var att japanska babes tycker europeer är mer intressanta, men det var antagligen wishful thinking. Smaken är som baken, full av bajs.

yes fick äntligen till den


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av ScarFace:

det är väl ingen större skillnad på kvinnor i japan och kvinnor där ni bor nu ?

Kan ju vara så att de finner Japanska kvinnor mer intressanta på många plan? tänkt på det?

Hm, det jag hörde var att japanska babes tycker europeer är mer intressanta, men det var antagligen wishful thinking. Smaken är som baken, full av bajs.

yes fick äntligen till den

Vi har väl alla sett den delen av japan


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Japan - landet med många tillgångar...


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar