Änglar och Demoner

Skägg.
10 Chambers
Änglar och Demoner

Det blev lite Disney-feeling så här strax innan jul, annars är det svårt att tro på mirakel vid 27 års ålder. Jag tänkte inte på att snö är halt när jag parkerade bilen för ett par dagar sedan, ställde mig i uppförsbacke med min tunga, framhjulsdrivna familebil med automatlåda. När jag skulle ta mig därifrån spann bara hjulen, hur mycket jag juckade, hällde på sand och meckade. Då kommer en Ängel, en taxichaufför som strax innan hjälpt en annan klantparkerare loss, och inte bara bogserar bort mig från den värsta biten utan även tar över ratten själv och fixar upp bilen på plan mark. Förstummad som jag var blev det bara en hjärtlig handskakning, ett brett flin och ett "ha en under bar jul!". Det kändes som han var värd mer, mycket mer. Tack!

Tyvärr skulle det även följas av en Demon. Jag hade en trevlig kombinerad bilskrapa och snöborste med teleskophandtag. Notera imperfekt-formen. När jag stor och svor som mest över gravitationen och vädrets komplott mot mig och min bil stack jag den i en snödriva bredvid vägen. Där trodde jag att den skulle stå kvar när jag parkerat bilen. Icke. Någon tyckte att den blå plastmockapären för 79 spänn var värd att stjäla. Tack, ditt jävla arsel, nu fick jag skrapa rutan med fodralet till en Best of-platta med Bruce Springsteen. Hoppas din julgran brinner upp.

#blogg


signatur
Medlem
Änglar och Demoner

Karma will get his ass.

1
Skriv svar