Vilken motor kör Medal of Honor?

Skägg.
10 Chambers
Vilken motor kör Medal of Honor?

Jag blev lite nyfiken på vad #Medal of Honor kör för motor och egentligen finns det tre alternativ. Det minst troliga, Renderware, är utvecklad av #Criterion Games (som ägs av #Electronic Arts) och används i titlar såsom #The Sims 3, #Grand Theft Auto: Vice City och #Battlefield 2: Modern Combat men har inte varit lika poppis för actionspel på den här generationens hårdvara. Wikipedia listar Unreal Engine 3 som spelets motor och det är inte omöjligt att det stämmer, jag har dock inte sett någon annan källa på det. #Medal of Honor: Airborne drevs av det och EA använder den i en rad titar så det är lågoddsaren. Däremot kanske vi inte bör räkna bort Frostbite, den Dice-utvecklade motorn bakom #Bad Company ett och #två samt #Battlefield 1943. Av trailern att döma verkar fordon få en allt större roll och trots att det även stöds av Unreal-motorn så äger trots allt EA koden redan och slipper licensiera den från Epic.

<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=4228" type="text/javascript"></script>

#blogg


signatur
Inaktiv
Vilken motor kör Medal of Honor?

Tycker grafiken sög.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

gnu
Medlem

SNYGGT SOM F*N VAR DET

Medlem

Om nu Dice ska stå för multiplayer-delen så känns det som relativt troligt att de använder sig av Frostbite-motorn.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Om nu Dice ska stå för multiplayer-delen så känns det som relativt troligt att de använder sig av Frostbite-motorn.

Jo, sen tycker jag att vissa grafikdelar påminner om det vi sett i BF:BC2-trailers.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Skägg.
10 Chambers

Fast Dice jobbade ju med Unreal-motorn med #Mirror's Edge så de har lite erfarenhet av den. Samtidigt är ju Frostbite som klipp och skuren för ändamålet.


signatur
Medlem

Det kanske är lite av båda?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar