Se BioShock 2:s premiärtrailer

Medlem
Skrivet av redmac:

mysigt, ska ta och spela klart ettan först.

Hehe, då är vi två som ska göra det. Spelade non-stop i ett par dagar efter att jag skaffade spelet, men sedan tog jag en lite väl lång paus. Har inte spelat på nästan ett år tror jag. Jobbigt att ta sig in igen efter ett så pass långt uppehåll, även om spelet är riktigt bra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Gillade teasern/trailern!!! Mycket stämningsfull och rätt sorglig... Tror nog att en uppföljare kan bli bra!!! Dags att spela om ettan igen...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av deftune:
Skrivet av MINO7AURO:

fan är detta för fallout kopia

Bara jag som förstår vad du menar tydligen. Samma typ av musik och stil på staden. Långsamma kamera åkningar osv osv. Passar bra in på intro-filmerna till Fallout.

Spelet i sig kommer inte vara likt Fallout överhuvudtaget, det är dock klart.

Inte bara ni... Väntade bara på ett "War... War never changes..."


signatur

- r4z0r -

Medlem

gillade inte första så mkt men kul vare:)
så ska bli kul se hur detta blir:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

gilla första som fan.... ska bli kul med 2an

Medlem

Rapture kommer till ytan tro?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Gillar bioshock-musiken


signatur

B lup

Gen
Medlem
Skrivet av redmac:

mysigt, ska ta och spela klart ettan först.

Same same, spelat för mkt WoW på sistonde. Men måste erkänna att när man drar igång Bioshock så är det verkligen grymt bra!

Medlem

Ja, dags och spela om snart

Btw, Jäklar vad reklam det är på sidan nu då, Mark Wahlberg i ansiktet såhär tidigt var man inte beredd på...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Bioshock var så jävla bra.. så får hoppas tvåan är lika bra då. Hoppas att dom valde o göra en prequel så man får se hur alla galningarna var frånbörjan.

Skrivet av deftune:

Spelet i sig kommer inte vara likt Fallout överhuvudtaget, det är dock klart.

Hmm... vet inte riktigt om jag kan hålla med dig om det. Bioshock och Fallout går lite hand i hand, i den mån att båda har inspirerats av 50-talet, förutom rent design och musikupplägg, även av dåtidens teknade reklam och informationsfilmer (läs pipboy/plasmid upgrades-filmerna). Däremot går det inte att säga att Bioshock är en rip av Fallout, utan mer att dom inspirerats av samma era, känsla och kultur.

Jag som är gammal som gatan och spelade glatt både System Shock 2 och Fallout 1&2, så kan man inte göra annat än att gilla Bioshock och dreggla inför kommande 2:an.

... Måste dock hålla med om att teasern var väldigt tafatt.

Medlem
Skrivet av mullet:

Ja, dags och spela om snart

Btw, Jäklar vad reklam det är på sidan nu då, Mark Wahlberg i ansiktet såhär tidigt var man inte beredd på...

ellerhur:\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

skön teaser! jag läste i nån intervju att bioshock 2 ska handla om staden innan 1:an utspelar sig men det kan vara spekulationer. Anyways ,mysiga rysningar längst ryggraden!

Medlem

ÅÅåååh, måste återuppta ettan igen, jag hade kört några timmar och sedan försvann saven ;<


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Så som jag tolkade trailern så växer det upp en ny stad ovanför vattenytan _efter_ allt som händer i ettan.

Trailern avslutas ju med en blöt Bioshock-skylt som torkar upp och det börjar växa saker.

Inaktiv
Skrivet av Marvin5:

skön teaser! jag läste i nån intervju att bioshock 2 ska handla om staden innan 1:an utspelar sig men det kan vara spekulationer. Anyways ,mysiga rysningar längst ryggraden!

O nej, sånt är jag rätt trött på. Känns så Hollywood.

Medlem
Skrivet av Snoop0:

tror någon får komma hem till mig o städa för jag tror ATT JAG BAJSA F**KING PÅ MIG PRECIS!

Vadå? Man måste väl inte städa upp hela ditt hem bara för det? In med dig i dusch och släng dina sura underkläder.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Så som jag tolkade trailern så växer det upp en ny stad ovanför vattenytan _efter_ allt som händer i ettan.

Trailern avslutas ju med en blöt Bioshock-skylt som torkar upp och det börjar växa saker.

Väl iaktaget.

Medlem

Det var mig ett jävla surrande i bakgrunden, är det ps3an som låter eller vad?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

nej det är magen som kurrar på alla gamers.

Medlem

Ah, teorierna om "BioShock 2 - Sea of Dreams" haglar redan borta på det officiella forumet som kom upp i förrgår: Detta är kärlek.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

kanske blir att spela om ettan och försöka fixa alla achievements hoppas detta blir bra. det är nog ganska säkert men.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av TMO_KOTOR:

Såna här trailers säger verkligen ingenting. Är också lite tveksam till en uppföljare även om första spelet var väldigt bra. Raptures öde är ganska klart redan och hur många städer på havets botten kan man krasha över? Vissa spel borde få vila i frid.

Det blir en prequel, alltså vad som hände innan Rapture.

Edit: Innan det brakade löst alltså.

Eftersom det ser ut som en little sister som är vuxen i trailern så känns det nog som ryktet om prequel är fel. Om trailern har något med spelet att göra borde det utspelas efter första spelet.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av AkirA:
Skrivet av TMO_KOTOR:

Såna här trailers säger verkligen ingenting. Är också lite tveksam till en uppföljare även om första spelet var väldigt bra. Raptures öde är ganska klart redan och hur många städer på havets botten kan man krasha över? Vissa spel borde få vila i frid.

Det blir en prequel, alltså vad som hände innan Rapture.

Edit: Innan det brakade löst alltså.

Eftersom det ser ut som en little sister som är vuxen i trailern så känns det nog som ryktet om prequel är fel. Om trailern har något med spelet att göra borde det utspelas efter första spelet.

Tja, allt är i dagsläget bara spekulationer.
Vuxen? Nja, mer i 10-12 års åldern kanske.
Sen sa Ryan "It was not impossible to build Rapture at the bottom of the sea, it was impossible to build it anywhere else."
Att Rapture växer fram ur sanden kan mycket väl vara att "flickan" drömmer om något, och sanden viritualiserar hennes dröm.
Titeln är som sagt "Sea of Dreams".
En del, som jag, har funderingar på om flickan inte är en ung Dr. Tennenbaum.
Oavsett, det ser läskigt ut när man studerar hur hon rycker till ett par gånger, och hennes högerhand viftar till som när man kör med "electrobolt", som kan tydas som om hon utsatts för någon typ av experiment. O.O

Men, det är bara kul att läsa alla spekulationer, om hur folk ser att spelet kommer vara.
För att inte tala om hur det blir

om det är en sequel, då man har två helt olika slut på spelet, beroende på om man räddar eller skördar Little sisters. Kanske börjar spelet med att man i så fall får välja, rädda eller skörda?

Det är just allas olika tankar som är kul.

Sen en sidnot; mysigt Big Daddy låter på teasern, runt 1:23-1:25. :heart:

Edit: Hittade lite mer kul officiell info;

- 2K developer, Charles Schechbeck, said this sequel is also part prequel.

"BioShock 2: Sea of Dreams is part of a prequel and at the same time is a sequel, so you're kind of close on the interpretation of the trailer. The rising replica of Rapture can represent something to do with this or something part of a bigger surprise that everyone has to wait and see to play."


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

12
Skriv svar