Topp 10-tisdag!

Medlem
Topp 10-tisdag!

Vänta, det ÄR väl tisdag idag? Jag har lite feber, så jag är inte 100% säker... Men skit samma, här kommer en lista jag funderat på ett tag.

Topp 10: Universalsanningar i spel

1. En medhjälpare med en brittisk brytning kommer alltid, <b>alltid</b> att förråda dig. Ofta redan innan tutorialen är till ända.

2. En kista i någons privata bostad är bara en inbjudan för förbipasserande hjältar att ta för sig av pengar och varor. En låst kista är en inbjudan att ta för sig av pengar, varor <b>och erfarenhetspoäng för låsdyrkningen</b>.

3. Ju bättre skydd en kvinnlig hjältes pansar ger mot skada, desto <b>mer oskyddad hud</b> visar det upp.

4. <b>Du måste alltid skada bossen tre gånger</b>. Varpå han återuppstår som en glödande, lite mäktigare version av sig själv, och du måste skada honom tre gånger till för att äntligen få se slutscenen.

5. Röda tunnor = explosioner.

6. Fientliga vakter föredrar att luta sig mot ovanstående tunnor när de tar en rökpaus på sin vaktrunda. De tittar dessutom alltid <b>bort från dig</b> när de gör det.

7. Även om du, som vilken normal människa som helst, väljer att besegra slutbossen med ditt mäktiga <b>Rocket Launcher of Awesomeness +5</b>, kommer den sista cutscenen visa hur du går fram och avslutar striden med samma mesiga pistol som du haft från början.

8. Vildsvin som går och bökar i skogen har alltid <b>minst fem kopparmynt</b> på sig, okänt var. Särskilt listiga vildsvin kan till och med ha tvåhandssvärd, ädelstenar eller en skalamodell av <b>Spendrups varulager i Örebro</b> av rent guld gömda någonstans i pälsen.

9. <b>Allt en NPC säger är alltid sant</b>, oavsett hur vansinniga och/eller osannolika legender de spyr ur sig, och oavsett hur många andra NPCer som påstår att han/hon ljuger.

10. Om ovanstående legender är viktiga för storyn kommer nämnda NPC att berätta dem för dig i <b>ingående, oskippbar detalj</b>, även om du bara stannade till för att fråga vad klockan var, eller hur långt det är till närmaste värdshus.

Det finns med säkerhet mer att hämta, men det här var de första tio jag kom att tänka på. Har du fler?

#blogg

Medlem
Topp 10-tisdag!

Ha! Kom redan på några som borde ha varit med.

De enda cutscenes som är verkligt viktiga är de din karaktär inte är med i.

och

Om du hittar en hög med vapen motsvarande full ammo till allt du har samlat på dig hittills, kommer du inom fem minuter att behöva varenda kula och lite till.

Medlem

11. Även om spelet utspelar sig ett hundra år fram i tiden och mäktiga laservapen finns att tillgå så finns det ändå alltid hagelbössor i spelet.

Medlem

Så sant! Och det enda som är mäktigare än hagelbössan i närstrid är förstås hjältens egna nävar.

Inaktiv

När en dörr ska dyrkas eller en bomb ska desarmeras så skall fienden attackera från området du nyss har rensat.


signatur

Allah är stor men jag har större

1
Skriv svar