Inaktiv
Uppfinning

OK, i skolan ska vi nu hålla på med eget företagande och vi ska då komma på och framställa en uppfinning. Vi kommer sedan tävla med dessa uppfinningar Det kan vara så gott som vad som helst men inom rimliga gränser, alltså inte en flygplansmotor som går på regnvatten. Ni behöver inte komma med idéer på uppfinningar men ni kan gärna berätta om te x problem ni stöter på under en vanlig dag eller saker ni stör er på, som ni kanske tycker är omständigt osv, så ska vi då försöka komma på något som gör detta lättare.

Alla idéer är välkommna, även om det inte är en bra idé så kan det bli inspiration till något annat!

Inaktiv

självständande golv?

Inaktiv

Får man % på alla feta cash ni kommer tjäna när ni fått patent på eran eminenta uppfinning om man kom med förslaget?

EDIT: Gärna i förskott då en skidresa under julen skulle uppskattas

Inaktiv

En dold webbläsare för nöjessurfande under jobb/lektionstid.
Som inte synns även om man skulle tabba ner!

Kanske någon alphafunktion också så det inte synns lika tydligt på avstånd.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

En variant av Sipmos idé: En LCD-skärm som, om man inte ser den från rätt vinkel och från rätt avstånd alltid visar en annan bild än den riktiga. Inställbar själv förstås, så man kan ta ett screenshot av det program man BORDE jobba med och lägga där, medan man sitter och gör annat!

Medlem
Skrivet av Istarius:

En variant av Sipmos idé: En LCD-skärm som, om man inte ser den från rätt vinkel och från rätt avstånd alltid visar en annan bild än den riktiga. Inställbar själv förstås, så man kan ta ett screenshot av det program man BORDE jobba med och lägga där, medan man sitter och gör annat!

Finns väl redan? Det ska iaf finnas en sån LCD-TV under utveckling där du kan se på två kanaler samtidigt beroende på vilken vinkel du ser ifrån.

Medlem
Skrivet av Istarius:

En variant av Sipmos idé: En LCD-skärm som, om man inte ser den från rätt vinkel och från rätt avstånd alltid visar en annan bild än den riktiga. Inställbar själv förstås, så man kan ta ett screenshot av det program man BORDE jobba med och lägga där, medan man sitter och gör annat!

Finns redan. Sharp har utvecklat en sådan där man kan se på 3 olika program på samma skärm.
http://regmedia.co.uk/2006/09/27/sharp_lcd_bg.jpg

Kan tyvärr inte komma med några förslag.

edit: astie var visst 3 sekunder snabbare

Inaktiv

en pratande ponny!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av astie:
Skrivet av Istarius:

En variant av Sipmos idé: En LCD-skärm som, om man inte ser den från rätt vinkel och från rätt avstånd alltid visar en annan bild än den riktiga. Inställbar själv förstås, så man kan ta ett screenshot av det program man BORDE jobba med och lägga där, medan man sitter och gör annat!

Finns väl redan? Det ska iaf finnas en sån LCD-TV under utveckling där du kan se på två kanaler samtidigt beroende på vilken vinkel du ser ifrån.

Vad händer med ljudet? ;O

Jee
Medlem
Skrivet av HenZe:

Vad händer med ljudet? ;O

Skulle gissa på att man isåfall använder hörlurar.


signatur

Eller inte?

Medlem

Eftersom en dator är så otroligt ful så skulle jag gärna se mer uppfinningar som trollar bort datorn... lite "tunna klienter-principen".

Någon borde komma med något nytt vad gäller fenomenet "stereobänk"... det är så fult nu med väggtv osv sedan en dum, ful stereobänk. Nya initiativ, tack.

Ok, vi har en elektrisk tandborste så vi slipper borsta själva men tandkrämen då? Skall man behöva göra det själv 2006?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ok, vi har en elektrisk tandborste så vi slipper borsta själva men tandkrämen då? Skall man behöva göra det själv 2006?

Engångsborstar med förapplicerad tandkräm. Som endagslinser. bara att trycka på Dildon från Braun och sedan slänga borsten när man är klar.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Engångsborstar med förapplicerad tandkräm. Som endagslinser. bara att trycka på Dildon från Braun och sedan slänga borsten när man är klar.

Now we're talking.

En annan sak - att behöva torka sig efter toalettbesök... har vi inte vuxit ur den grejen, det känns lite grottman... Och varför måste det växa så mycket hår där, det är ju typ sämsta stället för hår... det blir ju som ett klockspel i dreadlocksen om man inte sköljer noga... Rövkammar kanske kan vara något? Inte så kul att ha i plånkan direkt dock...

-Vad fan är det som luktar mungo?
-Det är nog min rövkamm, har kammat ur några kockor nyss...
-Ah... jaja...

Sedan skulle jag personligen behöva en apparat som reder ut vilka sockor som hör ihop... jag har två överfulla lådor med ensamma svart sockor... alla skiljer sig lite, lite åt... hit med en techno-lösning.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

ja, ge mej en sockrobot!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

MFC
Medlem

en febertermometer som via radiovågor överför tempen till en applikation i datorn som sedan kan rapportera via Internet till läkaren.. förutsätter dock att all "infrastruktur" redan är lagd.. dvs att läkaren redan har en applikation som han bevakar tempen på patienter med..

kanske till akuten/vårdcentralen .. ?.. liknande för urin/avföringsprov också kanske?.. framtiden är spännande.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om man ändå vore den smarte mannen som kom på idén med att ändra om diskborsten, så att den fick en hård och platt kant.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

hehe, fantasin är det inge fel på. Liite svårt att faktist tillverka en del, men skit samma, fortsätt skriv!

Youtube-proffs

hmm, jag försöker tänka på något som är lätt.. antar att du har lödstationer och diverse till ditt förfogande. Det är ganska simpelt.. FAN JAG HAR GLÖMT AV.

FAN, den va verkligen bra, en sån billig liten lögndetektor som kände av fukten i huden och mätte om det i ampere eller något, SKIT.

Man borde ju iofs kunna ... nej fan jag ger upp, jag ska tänka på det lite till ikväll! håll ut.


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar