MS: Vi ser gärna Metal Gear Solid 4 till Xbox 360

Robot
MS: Vi ser gärna Metal Gear Solid 4 till Xbox 360
Medlem
MS: Vi ser gärna Metal Gear Solid 4 till Xbox 360

kul kul. ms förstör ju hela konceptet med "exklusivt". menmen jag tyckte spelet sög. lirade i 30 min max


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

HELT RÄTT!!! JAG BER ER! FIXA DET TILL XBOX OCH JAG KOMMER AVGUDA HIDEO KOJIMA!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

hoppas innerligt att Spelet förblir Ps3 exklusivt för alltid! - ps3 ska väll få ha något Exklusivt spel! - ska xbox få MGS ska vi få Gears of war

:down::down::down:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Inaktiv

GE OSS MGS4! :D:D:D:D:D:D:D:D

Medlem
Skrivet av Kimpur:

kul kul. ms förstör ju hela konceptet med "exklusivt". menmen jag tyckte spelet sög. lirade i 30 min max

seriöst du har ingen spelkänsla, köp worms worldparty.

ontopic: Hehe får väl se hur det går för X-lirarna


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att Spelet förblir Ps3 exklusivt för alltid! - ps3 ska väll få ha något Exklusivt spel! - ska xbox få MGS ska vi få Gears of war

:down::down::down:

Det handlar inte om det.. det är ju bara spekulationer.

Det är väl roligt att dom samarbetar istället för att bråka? Om nu Xbox 360 skaffar Blu-ray blir det ett stort samarbete mellan Sony och MS.

Medlem

Så fan heller, MGS är och ska förbli ett PS spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att Spelet förblir Ps3 exklusivt för alltid! - ps3 ska väll få ha något Exklusivt spel! - ska xbox få MGS ska vi få Gears of war

:down::down::down:

Det handlar inte om det.. det är ju bara spekulationer.

Det är väl roligt att dom samarbetar istället för att bråka? Om nu Xbox 360 skaffar Blu-ray blir det ett stort samarbete mellan Sony och MS.

Tycker också dom borde samarbeta mer


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Kimpur:

kul kul. ms förstör ju hela konceptet med "exklusivt". menmen jag tyckte spelet sög. lirade i 30 min max

seriöst du har ingen spelkänsla, köp worms worldparty.

ontopic: Hehe får väl se hur det går för X-lirarna

Underskatta inte Worms World Party! Jävligt bra spel imo.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Inte för att jag gillar MGS-serien särskilt mycket, men för dom som gör det och äger en Xbox 360 är en konvertering till Xbox 360 bara positiva nyheter.

Medlem

ja nu är det igen nog pengarna som styr och som märks är ju det faktum att en gigantisk massa spelare vill ha spelet till xbox, vilket konami nog gör rätt i att ordna om de vill kassera in ännu mer pengar i denna hypade spel-serie...

och om det kommer till xbox kanske MGS4 blir första MGS jag spelar... hehe

fast klart kanske blir att skaffa en ps3 snart, enbart för att kunna spela little big planet eller va det hette annars suger ju tyvärr handkontrollen på PS3 men ah det går väl för det spelet verkar ju nice iaf...

Medlem

Vore najs för ms och spelare som inte har ps3, men jag skulle få ännu mer ångest av att jag köpte en ps3 om även det spelet ska gå över till 360 ;s

Medlem

nej det lär aldrig hända tror ni verkligen på allvar.

Medlem

Jag vill inte se MSG på Xbox, de hör hemma på Playstation Men med tanke på Xboxens låga lagringskapacitit så lär vi inte se något MSG4 denna generation. Nog för att MSG1 va på flera skivor men ja tror inte Kojima är så värst intresserad av att använda sig av 3-4 DVD-skivor.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nej det lär aldrig hända tror ni verkligen på allvar.

I och med att FF-serien också ska läppas till xbox så är det då verkligen så osannolikt?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av SWEBarb:

nej det lär aldrig hända tror ni verkligen på allvar.

I och med att FF-serien också ska läppas till xbox så är det då verkligen så osannolikt?

efter den nyheten så kan allt vara möjligt

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att Spelet förblir Ps3 exklusivt för alltid! - ps3 ska väll få ha något Exklusivt spel! - ska xbox få MGS ska vi få Gears of war

:down::down::down:

Det handlar inte om det.. det är ju bara spekulationer.

Det är väl roligt att dom samarbetar istället för att bråka? Om nu Xbox 360 skaffar Blu-ray blir det ett stort samarbete mellan Sony och MS.

de ska bråka

för utan kokurans blir det bara skit - det är hemskt - men det är så det är.

å åt andra sidan så är MGS4 ett spel som säljet ps3or - vilket behövs


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Så fan heller, MGS är och ska förbli ett PS spel.

Har du något argument för det? Det skulle vara intressant att höra i så fall.

Medlem

Men vafan ni har en massa exklusiva spel låt ps3 ha några bra också ffs!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Bara börja att komprimera några tiotals gigabyte så kan det säkert gå bra. Med tanke på att han inte tyckte att blu-ray hade tillräckligt med utrymme så känns det osannolikt att det kommer till 360n.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av SWEBarb:

nej det lär aldrig hända tror ni verkligen på allvar.

I och med att FF-serien också ska läppas till xbox så är det då verkligen så osannolikt?

Och Tekken.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hade vart gött om det kom. Ända spel som ja vill ha som är exlusivt för ps3.

Hoppas det kommer särskilt för att jag snart har 360.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Fast det är väl inte bara lagringsmediet som är problemet utan det lär väl ta ett bra tag att konvertera all PS3-optimerad kod till 360. Det här är ju inget mutliplattformsspel utan att spel som är utvecklat till PS3 från grunden.

Medlem

Hur fan skulle det gå till? 15 dvder? Pff..

Medlem

2an kom ju till den gamla xboxen så tror inte det skulle vara en omöjlighet, bara MS viftar med plånboken tillräckligt.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av Night Hawk:

Så fan heller, MGS är och ska förbli ett PS spel.

Har du något argument för det? Det skulle vara intressant att höra i så fall.

Ett argument är väl att de flesta inte skulle vilja ha samma typ av monopol inom tv-spels världen som det idag är inom dator branschen där MS köper och plöjer undan konkurrensen, och där med kommer undan med att släppa halvdana produkter pga avsaknaden av konkurrens.

Medlem

Oj, oj, oj, vad komprimerat materialet skulle vara på det formatet!

Att jämföra versionerna skulle ju vara som att PS3-versionen vore en RAW-bild medans Xbox 360 vore JPEG.

123
Skriv svar