Ny EVE Online-expansion på gång

Robot
Medlem
Ny EVE Online-expansion på gång

Har aldrig fastnat för ett MMO så som jag fastnade för EVE förut... Kanske jag ska ge upp Warhammer, har inte riktigt fastnat på samma sätt i det spelet... Time will tell, I guess. :>

Denna expansion låter iaf riktigt fin ^^


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Kan de inte förändra det i grunden, ta bort alla jäkla tärningssystem, bort med delar som ökar stats med småprocent.
Låt oss köpa monsterkanoner och sikta själv, samt att vapnen verkligen gör synbar skada och inte fastnar på antenner och skit.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tror EVE lär vara riktigt kul i end-game, då man sitter med en massiv carrier och backas upp av polarnas Titans eller något, men har aldrig orkat spela så länge som man måste för att ta sig dit. Tar väl över ett år eller två att få alla skills som krävs för att få styra en carrier.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Kan de inte förändra det i grunden, ta bort alla jäkla tärningssystem, bort med delar som ökar stats med småprocent.
Låt oss köpa monsterkanoner och sikta själv, samt att vapnen verkligen gör synbar skada och inte fastnar på antenner och skit.

Dvs. ta bort allting som gör spelet bra? Way to go!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Konstruktivt inlägg: hurra!

Medlem

Efter att ha läst en hel del om hur ledningen har hanterat scams och hur en del admins har gett fördelar åt sina egna klaner så hoppas jag verkligen att skitbolaget CCP går under tillsammans med hela Island. Död åt korruption. Läser man på om krisen på Island så inser man snabbt att nepotism var ledordet och det stämmer också väl överens med CCP:s värderingar.

Medlem

Tycker att EVE har en alldeles för svår inlärningskurva.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Efter att ha läst en hel del om hur ledningen har hanterat scams och hur en del admins har gett fördelar åt sina egna klaner så hoppas jag verkligen att skitbolaget CCP går under tillsammans med hela Island. Död åt korruption. Läser man på om krisen på Island så inser man snabbt att nepotism var ledordet och det stämmer också väl överens med CCP:s värderingar.

Är du så hur dum i huvudet eller trollar du bara? Jag hoppas på det senare, för din skull.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Efter att ha läst en hel del om hur ledningen har hanterat scams och hur en del admins har gett fördelar åt sina egna klaner så hoppas jag verkligen att skitbolaget CCP går under tillsammans med hela Island. Död åt korruption. Läser man på om krisen på Island så inser man snabbt att nepotism var ledordet och det stämmer också väl överens med CCP:s värderingar.

Du har verkligen ingen som helst koll på läget uppenbarligen. Skönt hur du säger att "en del admins" gav fördelar till sina klaner, när det rörde sig om en enstaka. Tyvärr finns det människor som inte vet vart gränser går, jag vågar påstå att det inte är företagets fel att en anställd missbrukar sina möjligheter att utnyttja sin tjänst resurser.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Tycker att EVE har en alldeles för svår inlärningskurva.

Vilket är riktigt jäkla bra. Man slipper tampas med geek-fjortisar som inte har där att göra.
Ingen personlig pik mot dig Night Hawk.

Ett riktigt underhållande spel för den som har tiden att lägga ner på att. Komplext och bra, för hur kul är det att lira ett spel till en punkt då man gjort allt?
Tar bara 450 månader för att bli bäst på allt i spelet.... lycka till

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Efter att ha läst en hel del om hur ledningen har hanterat scams och hur en del admins har gett fördelar åt sina egna klaner så hoppas jag verkligen att skitbolaget CCP går under tillsammans med hela Island. Död åt korruption. Läser man på om krisen på Island så inser man snabbt att nepotism var ledordet och det stämmer också väl överens med CCP:s värderingar.

Är synd om admins gett fördel till sina egna klaner men vad gäller scams så är ju det en del av den ekonomiska aspekten i spelet! Som killen som för något år sedan lurade skiten (helt otroligt tillvägagångsätt förövrigt ) ur ett par personer och fick ihop en enorm summa isk. All cred till sådant och tycker att det är skönt att de tillåter sådant i ett spel som detta

Medlem

Dreamtale, m.fl, finns flera nyheter angående hur t.ex. en spelare lurade till sig flera miljarder på scams och sedan lät CEO:n för CCP det hela gå därför att "det hörde till".

Senare blev en admin faktiskt avstäng då han gav fördelar till sin egen klan som han var med i, och kände folk i.

Innan ni gör som alla på internet, spyr ut galla på saker ni inte vet mycket om, läs på. Men det kanske är för mycket att be om?

Medlem
Skrivet av Wartex:

Tror EVE lär vara riktigt kul i end-game, då man sitter med en massiv carrier och backas upp av polarnas Titans eller något, men har aldrig orkat spela så länge som man måste för att ta sig dit. Tar väl över ett år eller två att få alla skills som krävs för att få styra en carrier.

Fast Carriers är inte lika kul att flyga som mindre skepp dock, har iofs inte nått carriers själv, men tycker inte de verkar lika roliga som att åka runt och panga i ett battleship, heavy assault cruiser eller en assaultfrig. Många kör även interceptors, vilka är bra mot rätt mkt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Spelade det i några månader men tröttnade ganska rejält. Miljöerna är ju så tråkiga


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Just ja, blir nog i den här versionen som uppdateringen utav grafiska effekter skulle fixas till något vackrare, ska bli kul att se


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Dreamtale, m.fl, finns flera nyheter angående hur t.ex. en spelare lurade till sig flera miljarder på scams och sedan lät CEO:n för CCP det hela gå därför att "det hörde till".

Snubben bröt väl egentligen inte mot några regler? Har för mig att jag läste hela filen om händelserna.
Man kände sig lite dum för att man inte själv hade kommit på en så genialisk plan :(.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Dreamtale, m.fl, finns flera nyheter angående hur t.ex. en spelare lurade till sig flera miljarder på scams och sedan lät CEO:n för CCP det hela gå därför att "det hörde till".

Senare blev en admin faktiskt avstäng då han gav fördelar till sin egen klan som han var med i, och kände folk i.

Innan ni gör som alla på internet, spyr ut galla på saker ni inte vet mycket om, läs på. Men det kanske är för mycket att be om?

Det stämmer att en av utvecklarna ändrade i ett system som gav honom orättvisa fördelar att vinna ett slags lotteri. Jag misslyckas dock med att se vart det är företagets fel.

Det stämmer även att folk lurar av varandra spelvaluta till höger och vänster, samt det stora bedrägeriet du talar om, men det är inte emot några regler så länge du inte utnyttjar fel i spelet för att göra det. Har du hört talas om begreppet Social Engineering? Du kanske borde läsa på lite själv innan du uttalar dig.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Dreamtale, m.fl, finns flera nyheter angående hur t.ex. en spelare lurade till sig flera miljarder på scams och sedan lät CEO:n för CCP det hela gå därför att "det hörde till".

Senare blev en admin faktiskt avstäng då han gav fördelar till sin egen klan som han var med i, och kände folk i.

Innan ni gör som alla på internet, spyr ut galla på saker ni inte vet mycket om, läs på. Men det kanske är för mycket att be om?

Jo men vem var det nu som sa "flera admins"?

EN admin har misskött sig absolut, och han fick ju sitt straff för det också...

Att sedan någon lurar folk på ISK, ja det är väl inget FEL i att CCP väljer att anse det tillhöra världen du spelar i, precis som det tillhör världen vi lever i idag att man kan bli blåst.

Medlem

Håller lite med om miljöerna, jag skulle vilja ha lite mera att navigera i. Jag brukade spendera 15 minuter i början att bara cirkulera runt stationer för att titta på dem men man lessnar. Man vill ju se så mycket som möjligt men tyvärr är det mest deadspace.

Pansarknekt

Det som är så bra med EVE är att det är ett spel som kräver en bra CPU, och då menar jag inte bara den i datorn utan även den man har mellan öronen.
Håller dessutom borta kidsen vilket är skönt ibland...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner

alla andra MMO's ger ut vad CCP kallar expansioner, bara att de kallar de för content patch istället


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Naraccas:

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner

alla andra MMO's ger ut vad CCP kallar expansioner, bara att de kallar de för content patch istället

Du menar som wrath of the litch king? lite blankare grafikomotor, ett par nya klasser och lite mer utrymme att leka i?

Ah vänta, den tar dom ju iofs betalt för ^_^

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Naraccas:

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner

alla andra MMO's ger ut vad CCP kallar expansioner, bara att de kallar de för content patch istället

den senaste "content patchen" som du kallart innehöll bra mkt mer än wow-expansionen, och den innan det innehöll ännu mer


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Naraccas:

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner

alla andra MMO's ger ut vad CCP kallar expansioner, bara att de kallar de för content patch istället

sådant skitsnack...

det som CCP ger i vad DU kallar för "content patches" är mer likt vad andra företag ger ut i så kallade EXPANSIONER vilket de flesta tar betalt för.

CCP ger galet mycket mer än vad man brukar få i content-updateringar.

Medlem

Sålänge de kan fixa lagget som blir i större fighter så blir jag nöjd. verkar intressant med weapon linking, undrar om det kan göra trafiken mellan client o server mindre o på så sätt minska lagget.

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av Naraccas:

Synd att inte alla företag ger ut gratis expansioner

alla andra MMO's ger ut vad CCP kallar expansioner, bara att de kallar de för content patch istället

Bara för att andra expansioner är större filer och de tar betalt för det betyder det inte att eve's expansioner är små. Och en kontent patch är offtast lite gear kanske en ny instans. Vilket eve också får fast snäppet bättre med massa nya uppdrag istället.

Skrivet av EmBra:

Sålänge de kan fixa lagget som blir i större fighter så blir jag nöjd. verkar intressant med weapon linking, undrar om det kan göra trafiken mellan client o server mindre o på så sätt minska lagget.

De implementerade ett nytt system förra månaden som verkligen förbättrade eve i stora fighter. Finns o läsa på dev bloggen.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

Provade på Eve för några veckor sen. Lirade först de gratis 14 dagarna sen betalade jag för en månad. Riktigt schysst spel. Det är bara det att uppdragen är dödstråkiga och att det tar jättelång tid innan man kan klassas som bra och ha någon som helst chans i pvp.

Men det är något med att spela Eve, lyssna på Junkie XL - Beauty never fades på högsta volym och mina veldspar. Det är lixom avslappnande på nått sätt.

Det som fick mig att sluta spela var väl det att jag tröttnade på uppdragen, var för feg för att köra pvp samt att miljöerna är lite väl repeterande. Visst det är rymden och i rymden är allt rätt dött. Men de skulle kunna göra lite mer med planeterna än bara texturer.

Väntar på Infinity: the quest for earth i stället men det lär väl bli nån mer månad med Eve, Infinity lär inte släppas föräns om 2 år.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av Tobbie:

Provade på Eve för några veckor sen. Lirade först de gratis 14 dagarna sen betalade jag för en månad. Riktigt schysst spel. Det är bara det att uppdragen är dödstråkiga och att det tar jättelång tid innan man kan klassas som bra och ha någon som helst chans i pvp.

Men det är något med att spela Eve, lyssna på Junkie XL - Beauty never fades på högsta volym och mina veldspar. Det är lixom avslappnande på nått sätt.

Det som fick mig att sluta spela var väl det att jag tröttnade på uppdragen, var för feg för att köra pvp samt att miljöerna är lite väl repeterande. Visst det är rymden och i rymden är allt rätt dött. Men de skulle kunna göra lite mer med planeterna än bara texturer.

Väntar på Infinity: the quest for earth i stället men det lär väl bli nån mer månad med Eve, Infinity lär inte släppas föräns om 2 år.

Vid det laget tror jag nog att CCP fått till ambulation-updaten som kommer ge avatarerna mer mening och de visade fighting i planeternas atmosfär för ett par år sedan, dock har jag inte hört mkt om det sedan dess.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar