Rymdguide - X3: Terran Conflict

Robot
Rymdguide - X3: Terran Conflict

En klar förbättring av interfacet. Blir ett givet köp.:up:


signatur
Medlem

Väldigt instruktivt, jag hade dock störningar i ljudet under hela filmen.


signatur

.slanger

Medlem

Laddar hem nu, ska bli intressant och se om dom har gjort det newbie vänligare

EDIT: Väldigt bra hur dom har gjort interfacet. Men jag avskyr hur dom har gått freelancer vägen med vapnen, dom ska vara fast på en punkt och bara kunna skjuta där siktet är......Jag verkligen avskyr freelancers sätt att göra så.

Annars ser det väldigt bra ut, hoppas jag kan lära mig och engangera mig mer i detta spel än vad jag kunde i Reunion

Medlem

Den tredje delen? Var inte den tredje delen X3: The Reunion?

Skrivet av Wartex:

Den tredje delen? Var inte den tredje delen X3: The Reunion?

nope X3 reunion var det andra spelet.

Terran conflict är tredje.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wartex:

Den tredje delen? Var inte den tredje delen X3: The Reunion?

nope X3 reunion var det andra spelet.

Terran conflict är tredje.

Nej, det är det fjärde.

X: Beyond the Frontier
X2: The Threat
X3: The Reunion
X3: Terran Conflict

Medlem

Jag är inte imponerad. Ja, dem har lagt till flera användbara funktioner, men dem har inte gjort interfacet mycket lättare. Det är fortfarande en massa drop-down menyer med minimal grafik och en j-la massa text.

Dem har gjort det klassiska misstaget att blanda ihop funktionalitet med användbarhet.

X3: The Reunion är nog det första spelet som jag har slutat spela för att interfacet var så klumpigt.

Pansarknekt

Spelar X3-reunion ibland. De är så jäääkla gött spel. Man lever totalt in sig ibland och då är det bäst. Men baksidan är för mig att det är ett otroligt "tungt" spel, tar mycket mental kraft att orka spela ibland. Ska bli intressant att läsa recensioner av denna nya del.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

har inte spelat Reunion så mycket den senaste tiden men det är askul att bygga enorma flottor och förklara krig mot alla o allt haha

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wartex:

Den tredje delen? Var inte den tredje delen X3: The Reunion?

nope X3 reunion var det andra spelet.

Terran conflict är tredje.

Dofilus: Jag lol:ade åt din självsäkerhet

Såklart det är den fjärde delen


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Fick för mig att köpa spelet på steam igår. Tyvärr kunde jag inte stoppa mig själv, så nu har jag testat det hela i några timmar.

Interfacet är mycket bättre på många sätt och grafiken är ännu mer förbättrad x_x
Kommer nog spela det här mer än de förra. Bland annat för att det finns så mycket mer saker att göra och skepp att samla. Är ju säkert 300 skepp i spelet

Skrivet av Angelino:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wartex:

Den tredje delen? Var inte den tredje delen X3: The Reunion?

nope X3 reunion var det andra spelet.

Terran conflict är tredje.

Dofilus: Jag lol:ade åt din självsäkerhet

Såklart det är den fjärde delen

Jo jag roflar just nu......:|


signatur
Medlem
Skrivet av RazorShard:

Jag är inte imponerad. Ja, dem har lagt till flera användbara funktioner, men dem har inte gjort interfacet mycket lättare. Det är fortfarande en massa drop-down menyer med minimal grafik och en j-la massa text.

fortfarande en massa dropdown-menyer? fanns väl inga såna alls i X3: Reunion, eller har jag helt korrupt minne?

Där var det väl bara markera nått å sen köra med kortkommandon (på tgb dvs), eller?

Skrivet av Katana:
Skrivet av RazorShard:

Jag är inte imponerad. Ja, dem har lagt till flera användbara funktioner, men dem har inte gjort interfacet mycket lättare. Det är fortfarande en massa drop-down menyer med minimal grafik och en j-la massa text.

fortfarande en massa dropdown-menyer? fanns väl inga såna alls i X3: Reunion, eller har jag helt korrupt minne?

Där var det väl bara markera nått å sen köra med kortkommandon (på tgb dvs), eller?

Jo det fanns dropdown


signatur
Medlem

Tyvärr känns det ju som man behöver en 4-årig examen för att kunna spela X3 Terran Conflict. Efter att ha bråkat i spelet, letat efter hjälp och hittat en 393-sidig(!) manual (gjord av gamers såklart och inte utvecklarna), fylld med länkar och tonvis med info, så la jag ner.

Interfacet är bortom all kritik, jag som är van rymdspel lyckades inte ens köpa och sälja varor.

Man kan ju inte släppa en sån här koloss och bara anta att spelarna ska lista ut allt själva.

1
Skriv svar