Bildnytt från Dragon Age

Robot
Medlem
Bildnytt från Dragon Age

Ser ut som ett bra spel

Medlem

Killen med pilbågen ser lite skitnödig ut men annars var det väldigt snyggt.


signatur

.slanger

Ser underbart ut har verkligen väntat på detta.


signatur
Medlem

Ser ännu bättre ut i rörelse.

Ser fram emot detta.

Medlem

Åhh vad jag längtar, har de gjort som de sagt och gjort det mer i stil med Baldurs Gate spelen så kommer detta bli underbart!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Pansarknekt

Härligt!!! Och vilken disciplin på den där soldaten, han är iaf noga med att polera sin rustning!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Huga, isometrisk vy! "Gör skyddstecken mot ondska" - Be gone abomination.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

http://www.fz.se/bilder/arkiv/l/l06q8yxtkisjmpebaz7nfdch2o5rv...

Det är ju sådär D3 borde se ut:D (kan inte låta bli).

Medlem

Helt klart på tiden att vi får se ett nytt singleplayer RPG till PC. Har haft en bokning hos Webhallen på Dragon Age i åratal.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Huga, isometrisk vy! "Gör skyddstecken mot ondska" - Be gone abomination.

Tycker det ser ut som det är rätt valfritt hur man vill ha sin vy.

Jag föredrar Baldur's Gate-looken faktiskt. Känns som jag har mer kontroll över vad som händer. Tycker att 3/1-personsvy som Oblivion exempelvis använder passar bättre för shooters, men inte rpg.

Skrivet av Dashiva:
Skrivet av SID 6.7:

Huga, isometrisk vy! "Gör skyddstecken mot ondska" - Be gone abomination.

Tycker det ser ut som det är rätt valfritt hur man vill ha sin vy.

Jag föredrar Baldur's Gate-looken faktiskt. Känns som jag har mer kontroll över vad som händer. Tycker att 3/1-personsvy som Oblivion exempelvis använder passar bättre för shooters, men inte rpg.

Hade vart coolt med en Fallout: Tactics vy.


signatur
Medlem

Välkommen tillbaka isometriska vy! Jag har saknat dig *Love*

Det här spelet lär rocka röven av Blizzards och Mythics.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det här spelet lär rocka röven av Blizzards och Mythics.

Absolut. Men de bråkar väl inte heller om samma konsumenter?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hoppas det kommer bli djupare än NVN

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det här spelet lär rocka röven av Blizzards och Mythics.

Bioware är helt klart bäst på att göra grymma rpg och även om jag är ett STORT fan av Blizzard kan dom inte tävla mot dom när det kommer till denna genrer.

Blizzard å andra sidan är kungar på att göra grymma rts och jag har väntat i över 10 år på en uppföljare på Starcraft. Det är med delade meningar jag tar beslutet om att spelet nu blivit en trio men jag har så stor tillit till Blizzard och hade det varit något annat företag än dom (eller Bioware för den delen) så hade jag varit väldigt skeptisk till beslutet.

Det är få spel om några som kan tävla mot Baldur´s Gate och när det kommer till det grafiska föredrar jag old school, det vill säga handmålade miljöer. Än idag har jag inte sett något som kan tävla mot detta även om The Witcher är ett väldigt snyggt spel. Det är något speciellt helt enkelt med grafik som "målats" för hand=).

Dragon Age verkar bli ett toppenspel (som vanligt när det gäller Bioware) men det verkar som jag inte kommer få ta del av det då jag av princip bojkottar spel som har den typ av DRM som EA bestämt att alla deras spel ska ha.

Medlem

JA!
Det kommer till PS3!
Enligt nya Game Informer


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

JA!
Det kommer till konsoler!
Enligt nya Game Informer

Kul men samtidigt mindre kul. Vill minnas att Bioware lovade att detta skulle bli exklusivt för pc och alltså inte hindras av de begränsningar en konsol har såvida dom inte utvecklar det först och främst på pc och sedan portar det till konsol. Huvudsaken är iaf att dom utnyttjar pc prestandan till fullo så den inte hindras av den svagaste länken som är konsolen.

Medlem

Verkar bli ett hel grymt spel. Bioware e king.

Någon som vet system kraven?

Medlem
Skrivet av Slanger:

Killen med pilbågen ser lite skitnödig ut men annars var det väldigt snyggt.

Haha, precis vad jag tänkte. Bioware har varit mina husgudar sen Baldur´s Gate och inte minst Planescape:Torment. Blir nästan semester vid release


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Trollafett:

Haha, precis vad jag tänkte. Bioware har varit mina husgudar sen Baldur´s Gate och inte minst Planescape:Torment. Blir nästan semester vid release

Planescape är grymt men mig veterligen är det Black Isle och inte Bioware som ligger bakom spelet även om motorn är deras;).

Inaktiv

Man får väll vara med från starten nu! och följa spel serien från första spelet (min magkänsla säger mig att det kommer komma uppföljare) för detta spel ser riktigt Lovande ut

1
Skriv svar