Inaktiv
Inaktiv

Maddox är en valbiolog.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

hehe, underhållande text

Inaktiv

Och han är... vem?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Han är känd för att spy galla på det mesta med väldigt liten substans.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

yay, en högstadieanalys till av maddox!
seriöst, vem fan hatar INTE sony..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Medlem

Jag kan dock hålla med om att Sony har en dålig attityd.

"Europa bryr sig inte om förseningar"?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tja, släng in vilket stort företag du än vill.

Med tanke på 80k konsoler i Japan kan jag förstå att PS3 inte kommer direkt till EU. Hade den kommit nu så hade alla ändå bölat om för liten tillgång.

Ungefär lika underhållande som Sony defense force.

Medlem

maddox är rolig han


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av prikk:

yay, en högstadieanalys till av maddox!
seriöst, vem fan hatar INTE sony..

Var det mig du sa det där till så var det en aning omoget minst sagt.

Apropå varför skulle alla hata Sony , bara idioter leker följa John.

Sådär nu var jag lika omogen tillbaka.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vill du passa in?
Ta mitt enkla test nedan och få reda på idag om du passar in i din omgivning.

Välj det alternativ som passar dig bäst.

1. Jag hatar dumma Microsoft!
a. Ja
b. Nej

2. Jag föredrar en konsoll och hatar de andra!
a. Ja
b. Nej

3. Amerikaner är dummare än andra.
a. Ja
b. Nej

4. Ser du en bild/nyhet/filmklipp i ett forum skriver du oftast "den var kul när jag såg den för en månad sedan"?
a. Ja
b. Nej

Resultat
-------------------------------------
Jag hade mest A
Du är ghey.

Jag hade mest B
Pfff, jag vet att du hade mest A så läs där istället!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det är ju det som är poängen med FZ. Vi som inte passar in i andra omgivningar passar in här. Alla forumiter är ghey. Vissa är mer ghey än andra.

Inaktiv
Medlem

1. Har produktfel som de återkallar (Det har ju inte hänt t ex Saab)
2. Var helt åt helvete av SONY
3. Stämmer försäljare som bryter mot regler (Det är verkligen skandalöst)
4. Är väl upp till dem hur de vill utveckla sina produkter? Upp till dig som konsument om du vill köpa den eller inte.
5. Det är ju skönt att ingen annan extremt eftertraktad vara haft för dålig produktion och inte uppnått tillräckligt antal. Återigen, helt upp till dig om du vill köpa denna en av hur många varor har sony (1 miljon?)

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av prikk:

yay, en högstadieanalys till av maddox!
seriöst, vem fan hatar INTE sony..

Var det mig du sa det där till så var det en aning omoget minst sagt.

Apropå varför skulle alla hata Sony , bara idioter leker följa John.

Sådär nu var jag lika omogen tillbaka.

huh
är det du som är maddox?

edit: förtydligande: NEJ, det var självklart inte dig jag sa det där till, hur kunde du få det till det?

för övrigt är det ganska löjligt att tala i termer om "följa john" när det handlar om att kritisera multinationellaföretag som gör som dom vill, men om man bara tittar på fallet där dom gör skumma grejer med en spelkonsols lansering så bryr jag mig knappast ^^

kan ni inte göra en inne/ute-lista, så man vet vilka man INTE får kritisera, för då tycker man som allmänna opinionen, och det vore ju dumt!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Det är ju det som är poängen med FZ. Vi som inte passar in i andra omgivningar passar in här. Alla forumiter är ghey. Vissa är mer ghey än andra.

Alla är mer ghey än andra!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av dosman:

Så ni tycker alltså att det är orimligt för en konsument att inte tycka om ett företag som

1. Säljer batterier som exploderar.
2. Säljer musikskivor som innehåller spionprogram som öppnar upp säkerhetshål som virus och trojaner kan utnyttja.
3. Stämmer återförsäljare för att de säljer deras produkter.
4. Vägrar inkludera rumble/skak/vibration-funktioner i deras kontroller för att de vägrar betala licens till företaget som har patentet. Det är inte dyrt eftersom det finns andra kontroller som har både gyro/rumble som är billigare än Sonys kontroller som endast har gyro.
5. Försenar och begränsar utbudet av sin produkt endast för att kunna konkurrera i ett formatkrig som är mer eller mindre meningslöst för konsumenten.

Det är ett företag. Ett vinstdrivet företag. Ingen happy-go-lucky kompisklubb.

Jag gillar inte SONY något vidare heller men jag förstår deras (och andras) beslut många gånger...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

det är väl skillnad på att "inte vara förvånad" över ett företags beslut, och att "inte kritisera" dem för det?


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

det är väl skillnad på att "inte vara förvånad" över ett företags beslut, och att "inte kritisera" dem för det?

Ja, det är sant men blir man arg, ledsen och upprörd för att SONY inte har rumblepack i sin senaste kreation pga patentkonflikter så känns det konstigt att ta det personligt - "Fan, vad dumma SONY är mot mig..."
Företaget som inte släpper patentet då?
Piraterna som "orsakade" att de måste försöka skydda sin skit med kopieringsskydd? osv, osv...

Visst skall man kritiskt granska alla aktörer på alla marknader men inte pga färgen på senaste konsollen eller så... Jag retar mig mest på att det är så uppenbart, självklart att klaga på dessa samma företag om och om och om igen...

EA suckz00rz någon? *suck*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Vissa företag förtjänar iofs. kritiken. MS av vissa skäl, Sony av andra, EA av tredje och ja, till och med Nintendo kan kritiseras (även om jag inte tycker att de nuförtiden förtjänar jämförelsevis lika mycket kritik som MS och EA).

Och då jag alltid glömmer bort att binda ihop mina svar med tråden i originalposten tar jag givetvis det i min edit:

Sony har på senare tid gjort sig väldigt förtjänta, imho, av kritiken. Rootkits, tonvis av brutna löften, halvskumma uttalanden, etc... så, då fick jag ut mina åsikter i etern

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:

Du tycker att Immersion ska låta Sony använda deras teknik gratis utan att betala för sig även fast andra betalar men samtidigt så anklagar du pirater som inte betalar för sig för att vara orsaken till att Sony är tvugna att ha med rootkits på sina cdskivor.

Jag vet inte hur du fick ut att jag tycker eller sagt det där men det är givetvis fel. ?

Skrivet av dosman:

Att rättfärdiga installationen av spyware som öppnar upp säkerhetshål på ens dator håller inte.

Ingen försöker rättfärdiga spyware men man kan ju undra varför de ens försökte med detta. För att vara taskiga mot sina kunder?

Skrivet av dosman:

Om jag köper en bok så förväntar jag mig att bokförlaget INTE spionerar på mig och INTE gör så att det blir mycket enklare för inbrottstjuvar att bryta sig in i mitt hus.

Snarare så att om du snott tio böcker i affären innan och sedan känner dig kränkt av kameran de sätter upp i butiken för att filma dig när du köper den elfte.

Skrivet av dosman:

Anledning till varför man kritiserar företag som behandlar sina kunder som skit istället för att dra ner byxorna och luta sig framåt är för att visa att det inte är acceptabelt.

Som jag skrev tidigare så tycker jag att kritik är bra men när det gäller dessa "klassiska" hackföretag så är kritiken i de flesta fall ren mundiarre och menat tomgång.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Och vidare så måste Dosmans bok innehålla 40 teckningar för det gör en bok utgiven av ett annat förlag. De får heller inte trycka upp för få exemplar av boken för att det inte finns papper att tillgå. Då börjar Dosman direkt gråta. Köp en annan bok, som tydligen är mycket bättre.

Inaktiv

dom flesta stora asen går att framställa en enorm lista med blundrar och skitdåliga grejer dom gjort mot andra och sina egna kunder
att dom behandlar sina kunder som skit _ska_ ha mothugg! hur poppis det än är! ju populärare desto bättre dessutom, om det inte fanns märkeslojala puckon här i världen (med undantag för små märken då..) så skulle rätt företag få advekvat mängd kritik varje gång dom klantar sig, och skulle bli tvingade att ändra på sig.

att försvara rootkits på cd-skivor/cd-skivor som inte går att spela alls på vissa spelare osv med att "pirates made us do it!" är att värdera sina konstiga otympliga lösningar högre än sina kunder, och gör man det gör man fel

men kritiken hamnar ju fel i slutändan.. alla klagar ju på henrik pontén så fort det handlar om piratrörelsen, när dom borde klaga på syndabockens uppdragsgivare
annat exempel: bush, den republikanska administrationens syndabock, är symbolen för de saker amerikanska regeringen gör, när han är en liten trasdocka som ska se bra ut i tv (förlåt för OT)


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

dom flesta stora asen går att framställa en enorm lista med blundrar och skitdåliga grejer dom gjort mot andra och sina egna kunder
att dom behandlar sina kunder som skit _ska_ ha mothugg! hur poppis det än är! ju populärare desto bättre dessutom, om det inte fanns märkeslojala puckon här i världen (med undantag för små märken då..) så skulle rätt företag få advekvat mängd kritik varje gång dom klantar sig, och skulle bli tvingade att ändra på sig.

att försvara rootkits på cd-skivor/cd-skivor som inte går att spela alls på vissa spelare osv med att "pirates made us do it!" är att värdera sina konstiga otympliga lösningar högre än sina kunder, och gör man det gör man fel

men kritiken hamnar ju fel i slutändan.. alla klagar ju på henrik pontén så fort det handlar om piratrörelsen, när dom borde klaga på syndabockens uppdragsgivare
annat exempel: bush, den republikanska administrationens syndabock, är symbolen för de saker amerikanska regeringen gör, när han är en liten trasdocka som ska se bra ut i tv (förlåt för OT)

Inte alls OT utan helt givande inlägg - jag håller med precis men man kan ju inte ta bemötandet man får av ett multimiljardsföretag som ensam konsument personligt och säga att de är ett onskefullt företag. (inte för att du sade det prixxi)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Inaktiv

tru tru castorfiber


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av dosman:

Ja, jag blir väldigt lätt ledsen i ögat En bieffekt av att jag operade bort mina testiklar i våras.

borde du inte överväga att trycka in ett wo mellan s och m i ditt nick då?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Karmalicious:

Och vidare så måste Dosmans bok innehålla 40 teckningar för det gör en bok utgiven av ett annat förlag. De får heller inte trycka upp för få exemplar av boken för att det inte finns papper att tillgå. Då börjar Dosman direkt gråta. Köp en annan bok, som tydligen är mycket bättre.

Ja, jag blir väldigt lätt ledsen i ögat En bieffekt av att jag operade bort mina testiklar i våras.

Jag tycker att du har visat på bra med cojones för att sakna dem.

12
Skriv svar