Förhoppningar till Killzone 3

Inaktiv
Förhoppningar till Killzone 3

Ja, det sägs ju att Guerrilla-Games ska visa en trailer eller liknande på Killzone 3 som, förhoppningsvis, kommer redan år 2010 och jag ska smått berätta vad jag hoppas på skall komma med på Killzone 3, uppföljaren till årets mästerverk (imo).

Alla, nästan, känner till att kontrollen inte är som på Call of Duty-spelen, eller liknande FPS-spel. Vapnet o hela karaktären känns tung. Grym rekyl på vapnet som du inte finner i andra spel så lätt. Jag vill att Guerrilla ska ha kvar detta, så att det inte blir allt för likt andra FPS-spel, utan att Killzone serien är lite mer av en klass för sig.

Men de jag vill att Guerrilla ska ta fram är tillgången till att kunna skjuta OCH ligga ned på marken. Det kanske inte är en sak man alltid tänker på, men ibland så hade det varit nice. Visst, det kanske inte riktigt passar ihop med spelets tempo, men för den som är sniper bland annat kan ta stor del av detta.

Ett fler vapen sorter vore nice, och lite att spelaren får välja kanske något extra tillbehör på sitt vapen så att säga, ljuddämpare bland annat.
Men inte så att det får för mycket Call of Duty-känsla i sig. Nu låter det som om att jag avskyr CoD, men det gör jag som sagt inte.

Det är ju egentligen bara de två små sakerna jag hoppas på till kommande KZ3, sedan att de fixat bättre grafik. Inte att den är dålig på något sätt alls, utan att det inte blir som med ODST att det blir nästan bara som en Expansion, utan något nytt med samma upplägg så att säga.
Storyn skall spelas vidare på ett lagom bra sätt, inte ett helt överdrivet sätt, utan lagom så att det till och med kan komma en fjärde del i serien, vilket alltid sitter fint, men inte så att det ser desperat ut att få ett nytt spel i serien, ni fattar.

Det hade också varit ruskigt coolt ifall fordon fanns med i spelet, en "Warthog" (om det stavas så?) liknande fordon där 2 eller fler kan sitta i och någon skjuter där bak med en förare och random passagerare vid sin sida.

Ja, det är väl det mesta skulle jag kunna tro?
Berätta gärna vad du skulle vilja ha med i nästa del av den grymt tunga serien!

Förbaskat lika är dem. Dock hade jag gärna velat se Jan Templar dyka upp i Killzone 3. Hellre han än Sev om du frågar mig!
_Heyno

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv
Förhoppningar till Killzone 3

Håller med dig om tyngden, hoppas de behåller den.

Blir nog svårt att se Jan i 3:an dock. Synd, han var alltid min favorit i 1:an.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Just det! Kom ju på att Jan Templar var ju med i tvåan, dock dog han ju! Glömde bort det totalt! Stryk det sista där med honom.

Men Hakah och hon den andra kunde också ha varit kvar tycker jag.


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar