Hackar använde trojan för att få nakenbilder

Medlem
Hackar använde trojan för att få nakenbilder

http://www.idg.se/2.1085/1.81893`

Tråkigt för tjejerna och bra att han fick fängelse.

Men ehm ja lite blåsta tjejer kanske? Kunde dom inte typ, dragit ur nätverkssladden eller stänga av datorn? Och sen be om hjälp eller ringa polisen? Fanns det verkligen nåt på datorn som var så viktigt att dom hellre tog av sig kläderna?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

10 år?!

Hur som helst, blåsta jävla ungar.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av reset2:

10 år?!

Hur som helst, blåsta jävla ungar.

Beror det på att de är "ungar" eller "tjejer"?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Hehe. verkligen blåsta, men 10år låter lite tamt

Inaktiv

hrm..
naturlig reaktion borde väl vara att säga till nån


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Klart de blev rädda när han började mixtra med deras datorer på diverse sätt. Kanske de tyckte hela grejen var pinsam och därför inte vill säga till någon.

Medlem

Även om man inte kan mycket om datorer, om nåt konstigt händer med datorn, är inte en ganska naturlig reaktion då att stänga av den?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Var det inte ett liknande fall i Sverige, där unga tjejer klädda av sig lika fort?

Makes no sense at all.

Underätta pappa eller mamma borde vara det spontana?

Medlem

Saken är väl att även om dom stängt av datorn, dragit ut sladden whatever så skulle han kunna fortsätta att mixtra igen så fort de satte på datorn eller kopplade i sladden igen.

Men ja, prata med föräldrarna borde väl vara rimligt, men också här så kanske det inte så lätt som det verkar. Tjejerna kanske hade fått kontakt med mannen på ett "sexuellt" sätt och t.om kanske t.ex cyber-flummat runt med honom. Vilket jag antar att de väldigt gärna inte vill berätta för sina föräldrar.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Saken är väl att även om dom stängt av datorn, dragit ut sladden whatever så skulle han kunna fortsätta att mixtra igen så fort de satte på datorn eller kopplade i sladden igen.

Hade jag råkat ut för en sådan trojan så hade jag dragit internetkabeln och sedan försökt att få bort trojanen. Går det inte, så är det formatering som gäller. Fast det är klart, nu var de så unga så att de inte tänkte på det eller helt enkelt inte visste hur man gjorde.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SeniiL:

Saken är väl att även om dom stängt av datorn, dragit ut sladden whatever så skulle han kunna fortsätta att mixtra igen så fort de satte på datorn eller kopplade i sladden igen.

Hade jag råkat ut för en sådan trojan så hade jag dragit internetkabeln och sedan försökt att få bort trojanen. Går det inte, så är det formatering som gäller. Fast det är klart, nu var de så unga så att de inte tänkte på det eller helt enkelt inte visste hur man gjorde.

Precis, det är inga direkta datorexperter vi snackar om här ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Stänga av datorn och tvinga en kille som kan något om datorer att komma hem och fixa det?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av reset2:

10 år?!

Hur som helst, blåsta jävla ungar.

Beror det på att de är "ungar" eller "tjejer"?

Ungar. Men de flesta tjejer är ju blåsta iofs.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Stänga av datorn och tvinga en kille som kan något om datorer att komma hem och fixa det?

och villhan inte kan man ju muta honom med lite nakenbilder.:D


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

haha
formatera asså
okej, ni har iaf en PLAN, I'll give you that much!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Hmm, om tjejerna hade skickat nakenbilder på typ 90-åringar, hade han flytt fältet då?

En spontan tanke bara


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av illern_man:

Hehe. verkligen blåsta, men 10år låter lite tamt

Tamt?! 10 fucking år?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av IronHide:

Hmm, om tjejerna hade skickat nakenbilder på typ 90-åringar, hade han flytt fältet då?

En spontan tanke bara

å hon på 90 säger "om du inte tar bort trojanen, kommer jag skicka bilder på mig irl muhahah"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av noaxark:
Skrivet av illern_man:

Hehe. verkligen blåsta, men 10år låter lite tamt

Tamt?! 10 fucking år?

ja, skär av K**** på han! .... så skulle min syster sagt iaf.

Medlem

Föreställ dig ett framstående utomjordiskt folk, bestående i huvudsak av fromma, intelligenta, kultiverade och allmänt jätteciviliserade varelser.

Kan du tänka dig att dessa skulle anfalla en av sina brottslingar, panikslagen och skrikande i skräck, för att skära av hans marklar, medan Högste marklarstymparens lillasyster jublar? Allt vore givetvis sanktionerat av Beetlejuice-kommitén för samhällets bästa. Inte? Varför måste vi vara sämre, då?

Okej, sorry för den usla analogin, men jordnära argument verkar inte heller stilla folks vrede så effektivt...


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av reset2:

Men de flesta tjejer är ju blåsta iofs.

Jag tror de tyckte det var kul och spännande tills de insåg vad de gjort - då fick de hämta mamma.

Åldersgräns på internet. Femton kanske?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av reset2:

Men de flesta tjejer är ju blåsta iofs.

Jag tror de tyckte det var kul och spännande tills de insåg vad de gjort - då fick de hämta mamma.

Åldersgräns på internet. Femton kanske?

Förbjuden frukt smakar bäst. Kan tänka mig ett framtidsscenario:

Tuffe-Tryggve i 4:e klass går in på 8:e klassarnas datorer, tittar på porr och laddar hem musik olagligt, något han enbart gör för att impa på sina fjuniga klasskamrater.

Precis som alltid när det gäller prat om förbud, så undrar jag varför majoriteten ska straffas när det är ett fåtal, inkompetenta individer som inte sköter sig?

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Precis som alltid när det gäller prat om förbud, så undrar jag varför majoriteten ska straffas när det är ett fåtal, inkompetenta individer som inte sköter sig?

Det snacket kan du ju inte applicera på barn... Jag är övertygad om att det finns 14-åringar som kan sköta det här med spriten och dricker bara någon gång i månaden och dricker bara för att ha lite kul. Det finns säkert en 13 åring på landet någonstans som åker ner till grannen i pappas 240 när han inte är hemma och han gör det jättebra med burnouts och allt, det finns säkert 12-åringar som röker och snusar så fort de kommer åt men "de kan sluta när de vill"...

Barn skall inte dricka sprit, köra bil eller använda tobak - det är självklart för alla?
Barn "får" däremot kolla in våldsporr, avrättningar, mord, fildela, chatta med peddos och fritt ta beslut som kan rubba hela deras framtid... Ni vet vad man hittar på nätet bara man kollar...

Internet-dejting när man är 13-14? ffs...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Förbud i all ära, men så länge de är barn är det föräldrarnas ansvar.

Medlem
Skrivet av teX:

Förbud i all ära, men så länge de är barn är det föräldrarnas ansvar.

Och barnen med "kassa" föräldrar då? Har inte de rätt att skyddas från denna onska vi känner som internet?

Om mamma låter dig dricka sprit vid 13 är det ok?
Om mamma låter dig kolla på avrättningar vid 13 är det ok?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Problemet är ju att vi inte kan göra något åt att det finns kassa föräldrar, lagstiftning eller inte, kort om att ta barnen ifrån dem.
Hur hade du tänkt rent praktiskt att lösa att bara 15+ använder internet?
Finns sprit i hemmet så är det ju upp till föräldrarna att se till att kidsen inte dricker av den, och precis samma sak gäller ju allt annat som kan vara skadligt för barnen.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Problemet är ju att vi inte kan göra något åt att det finns kassa föräldrar, lagstiftning eller inte, kort om att ta barnen ifrån dem.
Hur hade du tänkt rent praktiskt att lösa att bara 15+ använder internet?
Finns sprit i hemmet så är det ju upp till föräldrarna att se till att kidsen inte dricker av den, och precis samma sak gäller ju allt annat som kan vara skadligt för barnen.

Nu tror jag inte att Sverige kommer att kalla på mig för att lösa detta problem men som du säger - allt man kan göra är att lagstifta sedan är det upp till päronen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Nu tror jag inte att Sverige kommer att kalla på mig för att lösa detta problem men som du säger - allt man kan göra är att lagstifta sedan är det upp till päronen.

Det känns konstigt att behöva lagstifta om en sak som är skadlig för barnen för att föräldrarna skall hindra dem. Föräldrarna borde se efter sina barn oavsett om det finns en lag eller ej. Är föräldrarna kassa, så skiter de väl i lagen. Tror knappast att en lag skulle ändra på något.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det känns konstigt att behöva lagstifta om en sak som är skadlig för barnen för att föräldrarna skall hindra dem. Föräldrarna borde se efter sina barn oavsett om det finns en lag eller ej. Är föräldrarna kassa, så skiter de väl i lagen. Tror knappast att en lag skulle ändra på något.

Konstigt? Hurså?
Vem är det som ser till att barnen inte bryter mot lagen? Även den bäste förälder har ganska begränsad insikt i sitt barns liv och tillvaro. En åldersgräns är inte konstigare för mig än en åldergräns på
*sprit
*tobak
*bio
*spel
*motorfordon
*smällare
*vapen
*leksaker

Varför finns åldersgränser på ovanstående saker? Är dessa "förbud" tandlösa? Är det endast upp till föräldrarna att barnen inte bryter mot dessa åldersgränser?

Finns en åldergräns är det lika för alla oavsett föräldrar - internetåtkomst kan ske via päronfilter och liknande.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vem är det som ser till att barnen inte bryter mot lagen?

När det rör sig om minderåriga så är det föräldrana som bär ansvaret, de flesta har hyfsad koll, men en del skiter i om deras ungar t ex röker.

Skrivet av CastorFiber:

En åldersgräns är inte konstigare för mig än en åldergräns på
*sprit
*tobak
*bio
*spel
*motorfordon
*smällare
*vapen
*leksaker

Varför finns åldersgränser på ovanstående saker? Är dessa "förbud" tandlösa?

Det är väldigt varierande beroende på vilken av punkterna ovan man kollar på. Sprit och tobak andra varor som minderåriga inte kan köpa själva kan kontrolleras mycket bättre. Vissa har syskon eller andra bekanda som köper ut åt dem, 100 % koll kan man aldrig ha. Spel, smällare och andra "leksaker" är det extremt kass koll på. Nästan intill tandlösa gränser.

Skrivet av CastorFiber:

Är det endast upp till föräldrarna att barnen inte bryter mot dessa åldersgränser?

Nja. Visst finns det ett individuellt ansvar också, men är barnen minderåriga så är det fortfarande föräldranas ansvar.

Skrivet av CastorFiber:

Finns en åldergräns är det lika för alla oavsett föräldrar - internetåtkomst kan ske via päronfilter och liknande.

1) Hur många föräldrar skulle kunna installera och använda det? Jovisst, en manual och ev telefonsupport, men hur många skulle orka med det?

2) Är det en lag du efterfrågar? Hur skall man kunna kontrollera det? Skall polisen ha rätt att komma in i hemmen och se efter så att filtrena används?

3) Det skulle fortfarane finnas föräldrar som inte bryr sig och även om filtren är installerade så skulle det finnas föräldrar som ger lösenord till ungarna för att få den att hålla klaffen och vara lugna - precis som med spel och film med åldersgräns.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar