Far Cry 2 DRM-skyddas

Robot
Inaktiv
MFC
Medlem

bleh


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Blir inget köp för mig (än). Har iof inte haft några problem med Spore men jag känner att jag troligtvis kommer bli besviken på Far Cry 2. Jag väntar och ser.

Medlem

Dåligt, fast man ominstallerar inte så ofta. Sen har jag bara 1 dator för spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det kommer har aldrig och kommer aldrig stoppa pirater så varför fan har de fortfarande kvar skyddet?! O.o


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

MFC
Medlem

Om du talar om för ett barn vad den inte får göra så kommer den att göra det i alla fall. Med andra ord så fyller DRM-funktionen väldigt liten funktion. Möjligen ÖKAR den piratkopieringen eller "patchningen" av spelet för att bli av med DRM-skyddet. Tråkig utveckling som ingen tjänar något på.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jaha, de verkar ju inte ens försöka vinna konsumentens respekt. De kommer att faila lika hårt med SecuROM som de gjorde med Starforce.

Överblick på Ubisoft:

Förstörde Splinter Cell-serien med Starforce
Förstörde Rainbow 6-serien fullständigt med allt som inte är R6
Drar alla PC spelare över en kam med piratpåhopp
Gör urusla portningar till PC och skyller allt på pirater
Försenar färdiga produkter med flit
Förstör FarCry 2 med SecuROM

Jag är inte förvånad med den här nyheten, men jag hade hoppats på att de åtminstone kunde försöka bättra sig. Nu hade det inte blivit nåt köp av det här ändå då jag bojkottar allt som är Ubisoft. Fånigt? Kanske, men jag tänker inte stödja ett företag jag inte respekterar.

Medlem

Grupper som RELOADED ser ju sånt här mer som en morot. Bra jobbat.
Men men, jag kommer nog inte röras av det eftersom att jag kommer nog aldrig lägga min hand på Far Cry 2.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Helt klart korkat... återigen belönas man om man piratkopierar en crackad kopia av spelet så man slipper idiotin. Dessutom lär man då få spela det före de som faktiskt betalar för det - och dessutom slippa beroendet av en liten plastbit.

Undras vad de tänker med där borta egentligen... de borde betala spelare 500 spänn för att de accepterar deras EULA istället.

Medlem

fan, det blir en avbokning nu kanske :l

Edit: done

Medlem

Så var det dags igen hehe...


signatur
Medlem
Skrivet av Heat:

hahaha True True


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

... Sluta gnälla och köp spelet.
Vafan spelar det för roll , och ni som påstår att ni inte tänker köpa spelet nu pga detta är ju patetiska, det tar inte längre tid att installera med denna skit på.

Väx upp.

Medlem

Och här förlorade UBI ännu en köpare, jag vill inte stödja skit som securom med mina pengar.

De som envisas med att lägga in "skydd" som dessa förtjänar att straffknullas med grovsalt, långsamt.

Medlem

Haha, bra länk. Nu slapp jag skriva vad jag tänkte:P Nä men det är sant, detta är bara så jäkla löjligt. Dom uppmanar snarare folk till att ladda hem det då dom på så sätt får det till att fungera bättre. Jag säger inte att man ska tillåta piratkopiering, men att komma med dumma idéer som detta är bara pinsamt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

... Sluta gnälla och köp spelet.
Vafan spelar det för roll , och ni som påstår att ni inte tänker köpa spelet nu pga detta är ju patetiska, det tar inte längre tid att installera med denna skit på.

Väx upp.

Självklart, när man är vuxen ska man ta ALL SKIT de slänger på en en. Det här handlar om principer. Om de behandlar sina konsumenter som skit tänker åtminstone inte jag köpa skiten. Spelet är säkert bra (om inte årets spel), men just nu förstör Ubisoft för både konsumenterna och för dom själva.

Medlem

Saken är väl egentligen...
Vem har problem med detta skydd?
Kommer någon verkligen installera spelet på 3olika datorer samtidigt med 5st olika installationer? =P
Det är nog VÄLDIGT liten risk till det.
Tror det är mest folk som ändå inte tänkt handla spelet som klagar. Där är väl annars inga större problem med dessa kopieringsskydd?

Medlem

Hmm.. blir köp om det kommer på Steam då slipper man SecuROM.

Medlem

Förstår inte problemet.. vem installerar om ett spel så många gånger på så många datorer?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jaha, då laddar jag ner spelet istället.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Men vad fan att de ska sabba ett potentiellt bra spel med äckligt kopieringsskydd! :X Det enda skiten gör är ju att sabba för de betalande konsumenterna. Och ni kan ju inte komma med argumentet att det bara är att tanka en crack så slipper man skiten. Har jag köpt spelet ska det fan fungera direkt, utan en massa pill och meck. Denna typ av skit motiverar ju bara piratande av spel. SUCK i kvadrat!

Inaktiv

Tappade helt intresset för Far cry 2 när jag läste det här

När jag installerade x3 reunion med starforce så gick datorn sönder. Skulle alldrig komma på tanken att köpa ett spel igen med DRM skydd.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Saken är väl egentligen...
Vem har problem med detta skydd?
Kommer någon verkligen installera spelet på 3olika datorer samtidigt med 5st olika installationer? =P
Det är nog VÄLDIGT liten risk till det.
Tror det är mest folk som ändå inte tänkt handla spelet som klagar. Där är väl annars inga större problem med dessa kopieringsskydd?

Det är inte det som det handlar, utan det är, precis som Hockey Stick påpekade, principer det hela kretsar omkring. Varför ska vi som är betalande konsumenter behöva åka på en massa restriktioner, när det är vi som stödjer utvecklarna och utgivarna? Är det inte vi som ska få spela spelet hur mycket vi vill, och var vi vill?

Jag har då förbrukat mer än tre datorer under den tiden jag har växt upp, och jag spelar fortfarande vissa spel som jag spelade på min första dator. Så bara för att jag har mer, eller har använt mer, än tre datorer ska inte jag få spela de spel jag har KÖPT?

Hittade ett litet roligt inlägg under YouTube-videon som länkades här ovanför...

Citat:

Retail: $50
- Installs five times.
- Includes 'copy protection', which can cause irreversible damage to your PC, while never really preventing actual pirating.
- Includes box and manual

Download: $0
- No install limit.
- Available several days before retail release at best and a week or two after at worst.
- Free of any and all DRM, harmful or otherwise.
- Torrent may include latest patches, community content, mods and fixes.

You decide.

Det är jävligt ruttet av spelutvecklarna att göra så mot sina BETALANDE KUNDER, medan piraterna kommer kunna spela spelet hur mycket de vill och var de vill, samtidigt som hela processen antagligen kommer flyta på betydligt mycket enklare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Men för fan. Antingen får ni ju köpa spelet OCH ladda ner det för att slippa SecuROM, att bara avboka och sedan ladda ner och spela det iallafall kommer bara leda till att fler och fler företag slutar att ge ut/Utveckla spel till PC. Att bojkotta spel med kopieringsskydd kommer bara leda till att PCn som spelplatform dör snabbare än nödvändigt.

När folk börjar köpa spelen igen så kommer skydden att försvinna och priserna gå ner, knappast bara för att folk klagar och piratkopierar mera. De som tror att dem är nobla och står för sin sak när de piratkopierar för att försöka få utgivare att sänka priser/ta bort skydd är bara idioter som inte förstår att dem aldrig kommer att ha råd att chansa allt på ett kort och sänka priserna när det sedan visar sig att folk är snåla och ändå inte betalar för sig så att hela företaget går i graven.

Känns ofta som att folk skyller på DRMskydd för att rättfärdiga att dem piratkopierar för att få slippa betala för sig.

Inaktiv

Varför kan alla inte bara använda Steam, som funkar riktigt bra till sånt här?

Medlem

Hell yeah UBISOFT!

Nej, skojade lite. Ubbe och gänget kan hoppa från en klippavsats.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Håkan:

Saken är väl egentligen...
Vem har problem med detta skydd?
Kommer någon verkligen installera spelet på 3olika datorer samtidigt med 5st olika installationer? =P
Det är nog VÄLDIGT liten risk till det.
Tror det är mest folk som ändå inte tänkt handla spelet som klagar. Där är väl annars inga större problem med dessa kopieringsskydd?

Here you go....

Skrivet av Heat:

Sen handlar det som sagt om principer. Det handlar inte om att jag inte kan installera det på mer än 3 datorer, det handlar om att jag inte får göra det. Om jag köper ett spel så ska jag kunna göra vad jag vill med det, för jag har ju ändå betalat för det.

Sannolikheten att min dator går åt helvete pga kopieringsskydd ska vara noll. Vill jag sabba den gör jag det själv med en hammare eller killdisk.

Folk ska inte bara acceptera allt utgivarna/utvecklarna slänger på dem. Som konsument vill jag inte bli behandlad som pirat. Jag vill inte riskera att min dator far illa för att de är rädda.

EDIT: Uj, nu råkade jag nästan plagiera mr.bear

Medlem

Precis som några har skrivit, betalanda kunder får skit, medans de mer ickeärliga spelarna slipper det. Samma sak gäller i filmens värld, reklam, skit allmänttrubbel osv. Gud vad jag älskar internet!

Skriv svar